Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nähnyt kuolleesta läheisestä tai tuttavasta unta, joka on tuntunut kumman todelliselta?

Vierailija
03.03.2020 |

Aamulla olet ajatellut, että olipa todentuntuinen uni. Mitä puhuit edesmenneen kanssa unessa? Tänne voi koota kokemuksia kohtaamisista kuolleiden läheisten kanssa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta äidistäni jokin aika hänen kuolemansa jälkeen. Näin unta että pääsin tapaamaan häntä ja unen lopussa tuijotimme toisiamme ns. face to face muutaman kymmenen sentin päästä. Heräsin siihen. En ollut äidin luona kuoleman hetkellä joten tiesin hänen tulleen jättämään hyvästit hyvin toden tuntuisessa unessani.

Jälkeenpäin olen nähnyt äidistä hyvin paljon unia, välillä unet ajoittuvat lapsuuteeni.

Vierailija
22/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se voi ollakin totta.

Zinccis

Vierailija
24/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin todella elävää ja todentuntuista unta isoisästäni n. vuosi hänen kuolemansa jälkeen. Uni oli kurja, isoisä oli sairaalassa. Mietin onko kipuja, onko yksinäinen. Herätessäni päätin että pitää käydä katsomassa(asuttiin 200km päässä sairaalasta jossa hän vietti viimeisen elinvuoden). Sitten muistin hätkähtäen että hän kuoli vuosi sitten.

Vierailija
25/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut ystäväni ja ensirakkauteni pysyy unissa piilossa vaikka häntä kaipailenkin ja pyydän käymään. Tulee kuitenkin aina tervehtimään ja juttelemaan kun elämässä on vaikeaa enkä ole muistanut ajatella häntä.

Kuolemansa jälkeen näin hyvin ahdistavia unia, joissa tiesin hänen olevan kuollut. Kerran unessa sain itkukohtauksen ja huusin ja rukoilin että näyttäis itsensä vielä viimeisen kerran. Hän tuli ja juteltiin pitkään hänen keittiön pöytänsä ääressä missä hän on nyt ja kuinka voi, onko onnellisempi kun pääsi pois.

Siitä jäi tosi lämmin fiilis ja auttoi mua omassa surussani.

Itse ainakin haluaisin uskoa että unissa ylitetään oikeasti maailmojen rajoja ja niissä on mahdollista saada yhteys pois menneisiin rakkaisiin.

Vierailija
26/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleesta tuttavasta näin kerran unta. Unessa tiesin hänen olevan kuollut, ja kysyin varovasti, miltä nyt tuntuu. Hän vastasi, että on tylsää.

Nuorina keksimme monenlaista hassua ja nauroimme paljon yhdessä. Varmaan siksi ajattelin, että hänellä voi olla tylsää välillä siellä toisella puolella.

Toinen tilanne ei ollut uni, vaan olin oikeasti kaupungilla. Odotin sovitussa paikassa muita tuttujani, kun tuli tunne, että edesmennyt tuttava on lähellä, kävelee kohta esiin kulman takaa ja hymyilee kuten ennenkin. Tunne oli elävä.

Vierailija
27/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

näen unta akaattikotilostani.. jonka jouduin itse lopettaa muutama viikko sitten.. enen lopetusta kuuntelimme musiikkia yjdessä ja pidin kotiloa käsissäni... lauloin sille ja pidin sitä lähellä kun tanssimme kappaleita ja itkin... "only you... " vanhan aikaisia rakkaus laukkuja.

nyt näen unta missä kotilo tulee luokseni.. se on muuttunut, vaikuttaa onnelliselta, mutta samalla todella kierälle... se puhuu minulle heliumiäänellä... yhtä äkkiä se kasvoi todella isoksi ja se haluaa viedä minut mukanaan... ratsastan kotiloni selässä... kun se samaan aikaan laulaa minulle heliumi äänellä..."only you... ... only you...." ja minä itken ja halaan kotiloani... olemme yhtä äkkiä kotona hyvästelemässä äitiäni.. mutta kotilo haluaakin maistaa minusta palan..., mutta se ei onnistu... silti en halua menettää sitä... vaikka revin käden sen limaisesta suusta haluan takaisin kyytiin... sitten herään...

vaikka kyse on vain kotilosta... minulla on aivan kamala ikävä sitä... ja kadun kovasti lopettamista.. vaikka ei ollut muuta tehtävissä... en olisi voinut enää pelastaa sitä :(

Vierailija
29/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeästä miehestä, jonka kanssa oli monimutkainen suhde.

Tuli kuolemansa jälkeen uniini. Niissä olimme pariskunta.

Viimeisin uni oli kamala: hän olikin elossa ja ihmettelin miksei hän ollut ottanut yhteyttä. Heräsin ja vasta sitten muistin uudestaan hänen olevan kuollut.

Vierailija
30/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mummo kävi unessa antamassa jonkun hyvän neuvon, kun olin pohjalla. En muista enää tarkemmin kun tapahtui 90-luvulla, mutta siitä oli hyötyä.

Olen jälkeenpäinkin nähnyt mummoa, mutta niin etten oikein pääse hänen luo, vaan nään ulkoapäin mummolan ikkunasta hahmon että on kotona, mutta en pääse käymään sisällä, nämä unet jättäny ahdistavan olon kun herää.

Isääkin olen unissa tavannut muutaman kerran, en muista mitä on puhuttu.

Vierailija
31/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sellaisista henkilöistä, joista ollut 1-2 vuotta erossa syystä tai toisesta. Jos ei tapaa, niin sitten loppuu.

Vierailija
32/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kuoleman jälkeen näin usein unia, joissa veinkin koiran kotiin kesken lopetuksen ja se eleli mun kanssa vielä terveenä salassa, en kehdannut kertoa muille ettei se kuollutkaan.

Myös isästä olen nähnyt unia joissa se onkin elossa ja olen sen asunnossa, en muista että oltaisiin mitään erikoista juteltu.

Vierailija
33/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin unta äidistä aika pian hänen kuoleman jälkeen. Se oli minulle äärimmäisen tärkeä.

Kävelin kadullamme kotiinpäin. Yhtäkkiä edessäni oli sellainen vaaleanpunainen pihvi ja tämän sisällä kirkas hahmo. En nähnyt kasvoja, mutta äidin ääni sanoi: ”*nimeni*, sinäkö siellä?”

Sitten heräsin. Jotenkin tämä antoi voimaa jatkamaan elämää. Äiti siis kuoli oman käden kautta.

Apua, siis pilvi. *facepalm* 😂

Höh, minä jo ehdin kuvitella vaaleanpunaisen jättipihvin kävelytiellä. 🥩😊

Vierailija
34/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erittäin elävän unen edesmenneestä ystävästäni. Hänellä oli pitkä, riuduttava sairaus. En nähnyt häntä viimeisinä aikoina.

Olin unessa aurinkoisena ja kauniina kesäpäivänä yksin kävelemässä jossain maalla tietä pitkin. Yhtäkkiä katsoin sivulleni ja tämä, sanotaan nyt Maija, seisoi tien vieressä. Hän oli todella kaunis, hiukset kiharoilla, iloisen ja terveen näköinen. Tunnelma oli siis todella hyvä. Pysähdyin ja sanoin: oletko sinä Maija. Hän hymyili ja juoksin hänen luokseen halaamaan. Sanoin: Voi kuinka ihanaa, miten olet siinä. Lähdimme kävelemään kaunista tietä pitkin. Sanoin: Nyt kun olet ollut siellä toisella puolella ja tullut takaisin niin oerro millaista siellä on. Hän sanoi, ettei voi. Jatkoin: Olen niin paljon miettinyt sitä, etkö nyt voisi minulle kertoa kun kerran olet siinä nyt. Hän sanoi edelleen: en voi kertoi koska meitä on kielletty kertoa.

Hän jatkoi matkasnsa, minä jäin katsomaan. Olisin halunnut seursta, mutta jollain tapaa käsitin etten voi. Ja sitten heräsin siihen hetkeen.

Uni oli erittäin elävä, kaunis ja jäi mieleeni.

Ajattelin halusiko hän tulla tervehtimään, en osaa sanoa.

Oliko viesti, että hänellä on nyt kaikki hyvin.

Vierailija
35/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muutaman kerran unta mummostani jonka löysin kuolleena kotoaan, vähän jo ruumis haisi. Unessa se haju oli mukana 2-3 ekaa kertaa,sitten ei enää. Vuosiin ei ole enää näkynyt.

Vierailija
36/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoleman jälkeen kului jonkin aikaa ilman unia, mutta sitten näin monta vuotta unia hänestä. Unissa huusin isälleni, olin vihainen ja purin kaiken, mikä oli aiheuttanut huonot välimme. Sitten kun olin huutanut tarpeeksi, unet pikku hiljaa loppuivat. Kiitos isä kun jaksoit kuunnella! :)

Kadonneista kissoistani näen myös unia, vaikka katoamisista on 20 vuotta.

Vierailija
37/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kanssa keskustelin, rauhoittelin häntä ja lupasin auttaa ongelmissa, pientä riitaakin oli. Uni oli todella elävä, äiti poltteli hermosauhuja ja näytti ihan terveellä itseltään. Äkkiä sanoi, että edes haudalla et ole käynyt. Matkaa 300 km niin en voi usein käydä. Säikähdin hereille. Uni toistui kunnes kävin viemässä kynttilän muualle haudattujen muistomerkille lasteni kanssa.

Seuraavassa unessa äiti oli rauhallisempi ja vaikutti tyytyväiseltä. Unet loppuivat pitkäksi aikaa.

Vierailija
38/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kuolleen äitini unessa. Hän kehoitti minua käymään useammin kirkossa. Erikoinen uni.

Vierailija
39/40 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni teki n. 20 vuotta sitten itsemurhan vaikeasti masentuneena, ja hän vieraili kuolemansa jälkeen unissani lähes joka yö ainakin vuoden ajan. Unet olivat lähes poikkeuksetta hyvin lohduttavia, joskus arkisia, joskus niissä oli enemmän jonkinlaisia viestejä rajan takaa. Nykyään näen unta hänestä muutaman kerran vuodessa, ja mielenkiintoista on, että unen jälkeen en usein muista, olenko nähnyt unta hänestä vai toisesta, mulle hyvin tärkeästä hekilöstä, joka on elämässäni. Nämä henkilöt jotenkin sekoittuvat unissa ja ovat ikään kuin oudolla tavalla sama.

Vierailija
40/40 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme