Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nähnyt kuolleesta läheisestä tai tuttavasta unta, joka on tuntunut kumman todelliselta?

Vierailija
03.03.2020 |

Aamulla olet ajatellut, että olipa todentuntuinen uni. Mitä puhuit edesmenneen kanssa unessa? Tänne voi koota kokemuksia kohtaamisista kuolleiden läheisten kanssa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin 12 vuotta sitten kuolleesta isästäni sellaista unta että parani sairaudestaan ja selvisi joka oli suunnattoman iloinen asia mutta sairastui heti uudelleen. Hirveä olo kun heräsin 😬

Vierailija
2/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt todentuntuista unta mistään aiheesta.

Vierailija
4/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirastani olen. Aika useastikin. Yleensä se juttelee minulle, mutta aamulla herätessäni en muista, mitä. Unessa siinä tuntui kuitenkin olevan kovasti järkeä. Ehkä alitajuntani vain yrittää kertoa minulle jotain tärkeää ja verhoaa sen muotoon, jonka huomaisin ja muistaisin parhaiten. Tai sitten koirani on taivaassa ja onnellinen ja halusi tulla moikkaamaan.

Vierailija
5/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta äidistä aika pian hänen kuoleman jälkeen. Se oli minulle äärimmäisen tärkeä.

Kävelin kadullamme kotiinpäin. Yhtäkkiä edessäni oli sellainen vaaleanpunainen pihvi ja tämän sisällä kirkas hahmo. En nähnyt kasvoja, mutta äidin ääni sanoi: ”*nimeni*, sinäkö siellä?”

Sitten heräsin. Jotenkin tämä antoi voimaa jatkamaan elämää. Äiti siis kuoli oman käden kautta.

Vierailija
6/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirastani olen. Aika useastikin. Yleensä se juttelee minulle, mutta aamulla herätessäni en muista, mitä. Unessa siinä tuntui kuitenkin olevan kovasti järkeä. Ehkä alitajuntani vain yrittää kertoa minulle jotain tärkeää ja verhoaa sen muotoon, jonka huomaisin ja muistaisin parhaiten. Tai sitten koirani on taivaassa ja onnellinen ja halusi tulla moikkaamaan.

Olen lukenut monista kokemuksista, joissa edesmennyt lemmikki tulee tervehtimään. Eräällä ihmisellä oli kissa kuollut ja öisin hän saattoi kissan kuoleman jälkeen herätä miukumiseen.

Vierailija
7/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin unta äidistä aika pian hänen kuoleman jälkeen. Se oli minulle äärimmäisen tärkeä.

Kävelin kadullamme kotiinpäin. Yhtäkkiä edessäni oli sellainen vaaleanpunainen pihvi ja tämän sisällä kirkas hahmo. En nähnyt kasvoja, mutta äidin ääni sanoi: ”*nimeni*, sinäkö siellä?”

Sitten heräsin. Jotenkin tämä antoi voimaa jatkamaan elämää. Äiti siis kuoli oman käden kautta.

Apua, siis pilvi. *facepalm* 😂

Vierailija
8/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen 5 vuotta sitten kuolleesta isästäni todella usein unta, olen varmasti nähnyt jo kymmeniä kertoja hänet unessa. Niissä hän on terve ( oli pyörätuolissa viimeiset ajat ja kuoli lopulta nopeasti edenneesseen syöpään )tai ainakin syöpä ei ole edennyt tms. Mietin että miten ihana nähdä vielä isä ja aamuisin olo on haikea kun tajuan että oikeasti isä on poissa 😥

Vierailija
9/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin noin 20 vuoden ajan unta nuorena kuolleesta sukulaisestani. Aina unessa oli sama todentuntuinen viesti ja tunnelma. Äitini sanoi että eikös ole hassua, että luulimme häntä kuolleeksi vaikka hän ei ole, ja olipa se erikoinen väärinkäsitys. Voi olla että tuo uni tulee vielä takaisin, vaikka en noin pariin vuoteen ole sitä nähnyt. Kun tuo sukulainen esiintyy unessa, hän ei ikinä puhu mitään.

Vierailija
10/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummosta näen ainakin kerran vuodessa hyvin toden tuntuisia unia.Yleensä mummo ei puhu unissa hymyilee vaan.

Yksi uni oli sellainen että tivasin unessa mummolta miten voit olla siinä kun olet kuollut?Hän vain hymyili lempeästi.

Olen muistakin kuolleista läheisistä nähnyt unia.

Vierailija
11/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen 5 vuotta sitten kuolleesta isästäni todella usein unta, olen varmasti nähnyt jo kymmeniä kertoja hänet unessa. Niissä hän on terve ( oli pyörätuolissa viimeiset ajat ja kuoli lopulta nopeasti edenneesseen syöpään )tai ainakin syöpä ei ole edennyt tms. Mietin että miten ihana nähdä vielä isä ja aamuisin olo on haikea kun tajuan että oikeasti isä on poissa 😥

Isäsi ei ole lopullisesti poissa. Vaikka et näe häntä tässä fyysisessä maailmassa, hän on yhä olemassa.

Vierailija
12/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuoli eräs ystävä syöpään pari vuotta sitten. Noin vuosi hänen kuolemastaan näin unta, että hän tapasin hänet ja hän halasi minua. Hänen halauksensa ja pitkät kiharat hiuksensa ihollani tuntuivat niin todelta, että aamulla olin varma, että hän oli käynyt oikeasti luonani.

Kerrottakoon vielä, että vuorokausi ennen tämän kyseisen ystäväni kuolinpäivää. Heräsin aamulla siihen kun mustarastas lauloi talomme katonharjalla. Tuolloin herätessäni siihen kauniisen linnunlauluun ymmärsin heti, että tämä on merkki jostain. Suruviesti tuli seuraavana päivänä.

Vierailija
13/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella omituinen unikokemus myös.. en muista unesta juuri mitään muuta kuin että siinä oli jollakin tavalla osallisena kohta 8 vuotta sitten kuollut isäni, uni loppui kuin salamana sellaiseen kohtaan jossa oli edessä jokin "suuri paljastus/valo" ja tunsin miten jonkinlainen "kauhunsekainen" tunne valtasi mielen ja unessa ehdin jo avata suun huutamista varten, erikoista oli se että kauhu ei välttämättä ollut negatiivinen kokemus vaan jotakin sellaista joka ylitti ymmärryksen. 

Siinä unen ja heräämisen rajamailla tunsin samalla kolme nopeatahtista taputusta/tökkäystä toisessa olkapäässäni, ihan kuin jonkun kosketuksia..

Olen siis 31v mies, en kovin uskonnollinen, ei lääkityksiä.. hyvin nukuttu yökin taisi olla muistaakseni takana

Vierailija
15/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on todella omituinen unikokemus myös.. en muista unesta juuri mitään muuta kuin että siinä oli jollakin tavalla osallisena kohta 8 vuotta sitten kuollut isäni, uni loppui kuin salamana sellaiseen kohtaan jossa oli edessä jokin "suuri paljastus/valo" ja tunsin miten jonkinlainen "kauhunsekainen" tunne valtasi mielen ja unessa ehdin jo avata suun huutamista varten, erikoista oli se että kauhu ei välttämättä ollut negatiivinen kokemus vaan jotakin sellaista joka ylitti ymmärryksen. 

Siinä unen ja heräämisen rajamailla tunsin samalla kolme nopeatahtista taputusta/tökkäystä toisessa olkapäässäni, ihan kuin jonkun kosketuksia..

Olen siis 31v mies, en kovin uskonnollinen, ei lääkityksiä.. hyvin nukuttu yökin taisi olla muistaakseni takana

Oho. Valohan on se mistä monet puhuvat. Kuoleman jälkeen mennään ihanaan, rakastavaan valoon...

Vierailija
16/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäsi ei ole lopullisesti poissa. Vaikka et näe häntä tässä fyysisessä maailmassa, hän on yhä olemassa.

Kiitos ❤️ Näinhän se toivottavasti on...

17/40 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt, ja useammassa sellaisessa unessa kuollut ihminen on ollut nuori, terveen ja hyvinvoivan näköinen. 

Yhdessä unessa vietimme juhlia vanhempieni kotona, paikalla oli sukulaisia ja ystäviä. Oli epäselvää, mitä olimme kokoontuneet juhlimaan. Yhtäkkiä ovikello soi, ja isoäitimme (joka oli todellisuudessa kuollut jo parikymmentä vuotta aiemmin) tuli sisään. Hän oli nuori, terve ja päivettynyt, onnellisen näköinen. Hänellä oli päällään jonkin toisen kulttuurin juhla-asu, kirkkaan värinen vaate, jossa oli paljetteja.

Halasimme häntä kaikki vuoronperään ja hän sanoi olevansa onnellinen. 

Vierailija
18/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen edesmenneistä läheisistä unia jatkuvasti. Yki 25 v sitten kuollut kissanikin vierailee unissani. Outoa tosin on, että se tuntuu puhuvan.

Vierailija
19/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuolemasta seuraavana yönä näin hänestä unta, jossa hän yritti kovasti sanoa minulle jotain. En kuitenkaan kuullut tai saanut selvää hänen sanoistaan. Usein palaa tuo uni mieleen, että mitä isä halusi sanoa.

Vierailija
20/40 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli 15 vuotta sitten. Sitä ennen emme olleet tekemisissä moniin vuosiin enkä koskaan muista nähneeni unta isästäni, en lapsena, en nuorena, en hänen kuolemansa aikoihin. Viime aikoina hän on ollut unissani, sellaisena kuin hän oli kun olin lapsi, olen itse nyt vanhempi kuin hän niissä unissa. :) Jotenkin on ollut mukava "tavata isä", edes unessa, vaikka hän on niissä edesvastuuton hömelö ja aikuislapsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi