Hei te jotka syötte edullisesti. Saanko esimerkkejä mitä syötte päivässä?
Tulotaso muuttui ja rahat on vähissä, joten olisi aika muuttaa kulutustottumuksia. Olen käynyt usein syömässä, tilannut ruokaa kotiin jne.
Nyt pitäisi lopettaa ensinnäkin ruuan tilaaminen ja alkaa tekemään mahdollisimman edullisia ruokia itse. Mielellään myös kohtalaisen terveellisiä ruokia.
Kommentit (15)
Keittoja kannattaa tehdä. Ainakin yhtenä päivänä viikossa. Hernekeitto, kaalikeitto, linssikeitto, borssikeitto. Muutamalla eurolla tekee ison kattilallisen herkullista ruokaa.
Tosin näitä nyt kannattaa tehdä vaikkei olisi edes tiukka rahasta...
Kasvissosekeitto, broilerinkoivet, pakastesei, kananmunat
Seuraan. Itselle vähävaraisuus ei ole mitään uutta, mutta vähän vaihtelua tosiaan kaipaisin kun tavallisesti pyöritän muutamaa samaa reseptiä vain eri järjestyksessä.
Olipa uusi ja innovatiivinen viesti ja jää oikein odottamaan keksiikö joku jotakin
T. Osa 9870
Aamupala: kaurapuuro raejuustolla, appelsiini, lasi vettä ja kuppi kahvia
Lounas: makaronilaatikkoa, kurkkua, porkkanaraastetta
Välipala: luonnonjogurtti ja mysli
Illallinen: kasvissosekeitto raejuustolla, pala leipää jonka päällä salaattia ja kurkkua
Iltapala: luonnonjogurtti ja mysli
Näistä toki jogurtti ja mysli kallista, toisinaan myös appelsiini, kurkku ja salaatti. Mutta kun 90 % ruoasta on halpaa, voi siihen 10 %:iin panostaa :)
Paljon säästää kun leipoo leivät itse ja syö paljon kaurapuuroa.
2 aikuista, ruokia tällä viikolla:
- Täysjyväpastaa, kesäkurpitsaa, pinaattia ja mozzarellapallo oliiviöljyn ja valkosipulin kanssa
- Rapeita kalapaloja perunoiden, sitruunamehun ja itsetehtyjen hölskytyskurkkujen kanssa
- Kaalilaatikkoa ohran ja kasvisjauhiksen kanssa
- Salaattia kananmunalla, vuohenjuustolla ja vihanneksilla
- Intialaista valmiskastiketta riisin ja munakoison kanssa
- Minestrone valkoisilla pavuilla, patonkia ja vuohenjuustoa
Tee ostoslista viikoksi ja tee itse ruokaa, siinä sitä säästyy.
Aamupala: puuro ja omena/banaani tai munakokkeli ja omena/banaani
Lounas: usein edellisen päivän tähteitä tai sitten paistan makkaran ja syön sen parsakaalinuppujen ja tomaatin kera
Välipala: itsetehty pulla/sämpylä/rahkaa/hedelmä
Päivällinen: yleensä peruskotiruokaa: broilerinkoipia riisikasvispedillä, nakkikastiketta muusilla, pakastekalaa ja lohkoperunoita kermaviilikastikkeella, kiusauksia, tortilloja... Lisänä kasviksia, kuten pakastemaissia, parsakaalia, paprikaa, porkkanaa, herkkusieniä...
Asun yksin ja olen työtön. Toki pärjäisin yhdelläkin lämpimällä ruualla, mutta liikon paljon koirani kanssa. Teen yleensä ruuat 2-4 päiväksi kerrallaan. Jos alkaa tökkimään seuraavana päivänä, pakastan.
Siis yök raejuustoa kaurapuuroon wtf ???
Arkena; aamupuuro, koulussa lounas, kotona sitten illalla joko munakasta, rahkaa tai voileipää.
Vierailija kirjoitti:
Siis yök raejuustoa kaurapuuroon wtf ???
Älä tuomitse maistamatta :9
Aamupala: kaurapuuro jonka joukossa lusikallinen maapähkinävoita, banaani ja lusikallinen puolukoilla.
Lounas: riisikulho jonka päällä marinoituja kikherneitä, tomaattia ja kananmunaa.
Illallinen: kotitekoista soijarouhemakaronilaatikkoa ja salaattia.
Syön kaalia, porkkanaa, kurkkua, sipulia, kananmunaa, kirjolohta, tonnikalaa, raejuuustoa, leipää, rahkaa, marjoja ja omenoita. Ja halvimmat mahdolliset.
Lauantaina sallin itselle pienen herkkuaterian.
Esim tänään olen syönyt kaksi satsumaa. Menen kotiin ja katson jääkö lapsilta yli illallista. Huomenna ostan töissä lounasravintolan jämäruokaa.
Syön paljon keittoja. Juurekset ovat edullisia ja terveellisiä. Esim. porkkana-perunasosekeitto ei paljoa maksa. Sinne sekaan raejuustoa, niin on hyvää ja täyttävää ruokaa. Joskus jos vaihtelua kaipaa, tekee kala- tai lihakeittoa.