Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa

Vierailija
03.03.2020 |

Eli siis ongelma on, että en saa mitään aikaiseksi!!! Saatan koko päivän vain maata sängyssä tekemättä mitään .Tätä jatkunut jo monia viikkoja, saan sentään itseni töihin mutta se on sitten siinä. Mietin koko aika, että huomenna kyllä lähden lenkille tai siivoan, mutta huominen kun tulee, niin makaaminen jatkuu :(

Enemmän alkaa ahdistaa, kun jää hoidettavat asiat tekemättä, osaan jo kuvitella kuinka ihmiset valittaa minusta, ja se tuo vain lisää ahdistusta :( Mitä voin tehdä? Onko mitään vinkkejä, miten saada ittensä ylös ja tekemään asioita!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa amfaa.

Vierailija
2/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itseä niskasta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota itseä niskasta kiinni.

Kiitos. Taidan nyt tarvita tuollaisia ravistelijoita omaan elämääni 😁♥️

Vierailija
4/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itsellä sama vaiva. Työt on ainoa, jonka saan tyydyttävästi hoidettua. Eilen nukuin töiden jälkeen iltapäivästä alkuiltaan, sitten tuijotin jotain sarjaa pari tuntia ja taas nukuin.

Vierailija
5/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotain murheita?

Vierailija
6/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi on Laiskimus vetelyx.

Vierailija
7/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, itsellä sama vaiva. Työt on ainoa, jonka saan tyydyttävästi hoidettua. Eilen nukuin töiden jälkeen iltapäivästä alkuiltaan, sitten tuijotin jotain sarjaa pari tuntia ja taas nukuin.

Vitsi kun voitaisiin tsempata toisiamme jaksamaan!! Olen kyllä kertonut väsymyksestäni tutuilleni, mutten todellakaan ole viitsinyt kaikkea laiskuuteeni liittyen jakaa...

Jos lähdettäisiin kohta lenkille molemmat ja ilmoitetaan tänne miten se meni?

Ja 5. vastaaja: Aina on jotain pieniä murheita, muttei mitään niin isoa, että siitä pitäisi ahdistua. Kyllä sitä ehkä pitäisi käydä puhumassa vaikka työterveydessä.

Ap

Vierailija
8/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa, kun teen listan tekemättömistä asioista. Sieltä viivaan yli, kun olen saanut tehtyä. Kunhan saisi yhden tehtävän pois listalta joka päivä. 

Yksi konsti on 15 minuutin sääntö. Teen tiettyä tehtävää max. 15 min. päivässä. Esim. kaappien järjestely, mitä en voi sietää. Liikunnan suhteen, jos en kerta kaikkiaan jaksa, otan youtubesta jonkun 15 minuutin tehotreenin. Ja eiku sohvalle sen jälkeen :)

Sinulla saattaa olla myös mielialaongelmaa tai veriarvoissa häikkää esim. hemoglobiini. Kannattaa mennä lääkäriin, jos vaiva tuntuu pitkäaikaiselle. Vetämättömät kaudet on sinänsä normaalia elämää.

9/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaisi selvittää (jos on vähänkään epäselvyyttä asiasta), onko ongelmasi syy fyysinen vai psyykkinen. Jos pakotat itsesi lenkille, kotitöitä puuhamaan ja harrastamaan, väsytkö vai virkistytkö? Jos väsyt entisestäsi, syy voi olla fyysinen. Silloin on paras mennä lääkärin vastaanotolle.

Lisääntyykö vai helpottaako ahdistuksesi, jos pakotat itsesi lenkille jne.? Jos se helpottaa, kannattaa muistuttaa itseään siitä, kun pohtii liikkeelle lähtemistä.

Listan eli päiväjärjestyksen tekeminen voi auttaa oman toiminnan ohjaamisessa. Kun päiväjärjestyksen on kirjoittanut paperille ja sen voi lukea siitä, ei sitä kaikkea tarvitse aina käsitellä kognitiivisesti (palauttaa ohjelmaa ja tehtävien järjestystä muistiin). Se vähentää kuormitusta. Teen itse usein listoja kotitöistä.

Eikö sinulla ole motivaatiota tehdä mitään? Ajatteletko ettei lenkkeilyllä jne. ole lopulta mitään tarkoitusta? Pohdi mikä on sinulle arvokasta elämässä. Laadi aktiviteetteja sen pohjalta. Kokeile erilaisia harrastuksia ja jatka sitä, mistä saat hyvää oloa.

Vierailija
10/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset yöunesi ovat, kun sanot olevasi väsynyt?

Vierailija
11/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat olla itseni tavoin paatunut prokrastinoija eli vitkastelija. Tällöin ei ole kyse väsymyksestä tai edes aktiivisesta ahdistuksesta, vaan syvälle hermostoon juuttuneesta tavasta lykätä asioiden tekemistä kunnes on ihan pakko. Pakon edessä sitten saa tehtyä nopeasti viime tingassa, mutta muuten oikein ei. Ja kun kaikkia asioita ei ole koskaan ihan pakko niin ei saa tehtyä. 

Tästä aiheesta hyvä 2-osainen blogikirjoitus (englanniksi): https://waitbutwhy.com/2013/10/why-procrastinators-procrastinate.html

Vierailija
12/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu töissä viimeiset 3 viikkoa. Päivät menee vain korona/pakoilaisuutisia lueskellen ja niistä ahdistuen.

Vierailija
13/13 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista ja neuvoista❤️ Olo parani huomattavasti. Otan samantien käyttöön tuon ylös kirjoittamisen ja kyllä, liikkuminen/tekeminen tuo minulle hyvää oloa sen takia tuntuu, että olen joku masokisti ja kiusaan itseäni tahalleen.

Teen vuorotyötä, joten varmaan sekin vaikuttaa jollain tavalla sitten tekemättömyyteen.

Hah, tunnistan itsessäni juuri tuota vitkastelua. Hyvinä päivinä en vitkastele yhtään, mutta kun taas tämä tälläinen kausi tulee, en edes vitkastele vaan jää hommat tekemättä.

Olen todella iloinen neuvoista ja teistä välittävistä ihmisistä, ei tarvitse yksin murehtia🌻 Nyt lähden lenkille ja sen jälkeen rupeaa pölyhuiska heilumaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi