Tutkimusten mukaan parisuhdettaan sosiaalisessa mediassa mainostavat ovat onnettomimpia
Tutkimustulosten mukaan parisuhteen mainostajat painivat usein parisuhdeongelmien tai epävarmuuksien kanssa. Sosiaalisen median julkaisuilla peitellään suhteen ongelmia. Artikkeleiden mukaan parisuhdetta tuodaan myös esille jotta voitaisiin esitellä uutta suhdetta ex-kumppaneille. Julkaisuilla pyritään viestittämään muitlle kosijoille : pysykää loitolla.
”Kun ihmiset tuntevat olevansa epävarmoja kumppaninsa tunteista, heillä on taipumus päivittäin tehdä suhteestaan näkyvä”, tutkimuksessa kirjoitetaan.
Lähteet:
Voice: Julkaisetko paljon parisuhdekuvia sosiaalisessa mediassa? Huonoja uutisia https://www.voice.fi/suhteet/a-159037
Nainen.com: Asiantuntija väittää: Parien siirappiset julkaisut somessa voivat kieliä suhteen olevan ongelmissahttps://www.nainen.com/asiantuntija-vaittaa-parien-siirappiset-julkaisu…
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja sitten on niitä ihmisiä joille ei mitään muuta olekaan kuin elämänsä levittely somessa. Sitten jos et suostu siihen niin alkaa raivoominen kuinka et rakasta, petät, olet epänormaali, häpeät, käytät hyväksi yms.
"lisäsit sä exäski kaa kuvia mixei munkaa?!1122"
Tätä kyllä ihmettelen, että miksi sen exän kanssa on jaettu kaikki jutut somessa esim. matkat, juhlat, konsertit ym., mutta nykyisen kanssa ei yhtään mitään?
Vastaan nyt naisena näin... Silloin, kun seurustelin exäni kanssa käytin somea aktiivisesti ja siksi sinne tuli päiviteltyä kaikenlaista... Nykyisin en somea käytä lähes lainkaan ja siksi en sinne myöskään päivittele mitään minun ja nyxäni juttuja enkä oikeastaan mitään muutakaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja sitten on niitä ihmisiä joille ei mitään muuta olekaan kuin elämänsä levittely somessa. Sitten jos et suostu siihen niin alkaa raivoominen kuinka et rakasta, petät, olet epänormaali, häpeät, käytät hyväksi yms.
"lisäsit sä exäski kaa kuvia mixei munkaa?!1122"
Tätä kyllä ihmettelen, että miksi sen exän kanssa on jaettu kaikki jutut somessa esim. matkat, juhlat, konsertit ym., mutta nykyisen kanssa ei yhtään mitään?
Kultaista vaasia esittelee mielummin kuin maitotonkkaa.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/arsyttavatko-som…
Mielestäni tämä kertoo aika hyvin olennaisen.
Jos on sosiaalisesti sensitiivinen niin ymmärtää kyllä, että kaikenlainen yltiöpäinen hehkutus vaikuttaa itsekeskeiseltä ja ärsyttää ihmisiä.
Jep, huomannut tämän konkreettisesti. Tutustuin erääseen naiseen, jonka tunsin somen kautta ennen. Julkaisi pelkkiä puspus-kuvia miehensä kanssa, tilitti upeasta perhe-elämästään ja sporttisesta lapsestaan.
En livenä sitä perheidylliä edes tunnistanut somemaailmasta. Suhde aivan kuukahtanut ja nainen motkottaa miehelle, joka ei enää kehu naista. Lapsikin kiukuttelee vaan ja aukoo päätään vanhempiensa alkoholin käytöstä.
Toinen somessa rakastunut pari taas riitelee jatkuvasti, nainen on aivan seko, hakkaa miestään ja alistaa. Mies on tossukka. Ovat muuten parhaillaan eräässä parisuhdeohjelmassa telkkarissa idylliään esittämässä.
Mitä rakastuneempi pari on somessa, sitä varmemmin menee päin peetä.
Kyllä mun ex-miesystävä laitto musta someen kuvia. Ne kuvat on siellä edelleenkin. Itsekin laitoin, mutta harvemmin ja olen ne poistanut.
En kuitenkaan usko, että mä oisin mitenkään ERITYINEN. Ennemminkin luulen, että halusi esitellä mua kaikille, että katsokaa: ”olen saanut nuoren ja nätin naisen. ”
Kyllä niitä epävarmoja miehiäkin on...
Tähän kyllä uskon
Yksi ystäväni itkee huonoa parisuhdettaan jatkuvasti. Someen tulee pusukuvia koko ajan ...
Vierailija kirjoitti:
Hälytyskelloni alkavat aina soimaan kun näen vastaavaa somessa !
Kyllä! Ja monesti kellot on osuneet ihan oikeaan.
Niin uskotellaan miten hyvin menee exille ja muille. Kaikki on kuitenkin pelkkää kulissia usein. Totuus on että on nii kova näyttämisen tarve vaan. Ei oo itellä tarvinnu ikinä somessa mitään parisuhdetta esitellä sillo kun oli. Ja nyt ei oo mitä esitellä.
Omalla kohdallani se meni juuri noin.
Kun ex jäi kiinni pettämisestä ja meillä alkoi olla suuria ongelmia, mm. riitelimme paljon, minä aloin postaamaan facebookiin kaikkea kivaa mitä teimme yhdessä.
Saatoimme riidellä koko päivän ja illalla käydä kävelyllä ilman riitaa, niin otin pari kuvaa kävelyreitin varrelta ja tagasin exän päivitykseen sekä lisäsin tekstin tyyliin "rakkaus on pienissä asioissa". Se oli niin oksettavan läpinäkyvää, mutta pakonomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hälytyskelloni alkavat aina soimaan kun näen vastaavaa somessa !
Kyllä! Ja monesti kellot on osuneet ihan oikeaan.
Lotta Haglund, kiitos kirouksestasi, onko se sinulle paha asia, että olen julkistanut suhteeni kihlatun kanssa? Kuka on lapsen isä?
Seinänaapurimme eivät tainneet koskaan tajuta, että heidän riitansa kuuluivat meille lähes sanasta sanaan läpi - ja siksi niin nyrpein naamoin heitä pihalla tervehdimme. Olimme erittäin tietoisia heidän suhteensa tilasta ja syistä, jotka siihen olivat johtaneet.
Somessa oli pelkkää ihkuraksupoksua ja käytiin kalliilla matkoilla, joista sai hyvää somekontsaa.
Erohan siinä sitten tuli. Luojan kiitos kumpikin osapuoli muutti täältä pois.
Tähänkin asiaan voin todeta,
Kun ei ole yhtään sometiliä, ei ole tätäkään ongelmaa.
M42
Otsikko on hieman harhaanjohtava: taustalla on yksi ja sama ja ainoa tutkimus, eikä sen johtopäätöksissä mainita mitään superlatiivia. Todetaan vain, että huonossa parisuhteessa olevia lohduttaa esitellä kulisseja somessa.
Eli johtopäätös ja tutkimustulos EI ole tuo.