Tutkimusten mukaan parisuhdettaan sosiaalisessa mediassa mainostavat ovat onnettomimpia
Tutkimustulosten mukaan parisuhteen mainostajat painivat usein parisuhdeongelmien tai epävarmuuksien kanssa. Sosiaalisen median julkaisuilla peitellään suhteen ongelmia. Artikkeleiden mukaan parisuhdetta tuodaan myös esille jotta voitaisiin esitellä uutta suhdetta ex-kumppaneille. Julkaisuilla pyritään viestittämään muitlle kosijoille : pysykää loitolla.
”Kun ihmiset tuntevat olevansa epävarmoja kumppaninsa tunteista, heillä on taipumus päivittäin tehdä suhteestaan näkyvä”, tutkimuksessa kirjoitetaan.
Lähteet:
Voice: Julkaisetko paljon parisuhdekuvia sosiaalisessa mediassa? Huonoja uutisia https://www.voice.fi/suhteet/a-159037
Nainen.com: Asiantuntija väittää: Parien siirappiset julkaisut somessa voivat kieliä suhteen olevan ongelmissahttps://www.nainen.com/asiantuntija-vaittaa-parien-siirappiset-julkaisu…
Kommentit (77)
Voi kai se olla noinkin. Itse en julkaise mitään maireita parisuhdepäivityksiä, koska meillä on ongelmia, ja se tuntuisi juurikin tuolta että esittää muille. Eli suunnilleen päinvastoin kuin tuossa väitetään.
Varsin luotettavat lähteet... Entä ihmiset jotka eivät ole somessa lainkaan ja eroavat silti? Miten he ovat tehneet parisuhteestaan näkyvämmän ennen eroa?
Joo, ennen somea oli muun muassa Hello-lehti julkaisu johon pariskunnat menivät esittelemään "täydellistä" suhdetta. Oli ihan yleistä, että pian sen jälkeen koitti ero.
Hyvät käytöstavat omaava ei jaa siirappisia julkaisuja.
Hälytyskelloni alkavat aina soimaan kun näen vastaavaa somessa !
Helppo uskoa. Olen ollut 8 vuotta onnellisessa parisuhteessa, mutta ei tulisi mieleenkään hehkuttaa somessa. Miksi ihmeessä tekisin meidän välisistä intiimeistä hetkistä julkisia?!
Omassa tuttavapiirissä on ollut useita pareja, jotka ovat hehkuttaneet rakkauttaan somessa. Jokainen pari on eronnut, paitsi tuorein tapaus. Siihenkin suhteeseen uskoisin muuten, mutta jatkuvat päivitykset eivät ennakoi hyvää.
No, poikkeuksiakin varmasti on. Esim. julkkiksiin tämä ei mielestäni päde niin hyvin, koska heidän suhteensa ovat muutenkin enemmän tai vähemmän julkisia. Ja toisaalta ihmiset ovat erilaisia. Itsekin haluaisin välillä hehkuttaa koko maailmalle, miten ihana mies minulla on.
Tätä mieltä olen ollut koko someaikakauden ajan. Onnellisimmat pitävät leipäläpensä visusti supussa.
Miksi ne mainostajat ovat lähes aina naisia eikä miehiä? Miksi miehillä ei ole samanlaista tarvetta mainostaa parisuhdetta maailmalle?
Odotettavissa on ero jos pariskunta esiintyy televisiossa.
Kaikkeen mitä somessa on tulisi suhtautua pienellä varauksella. Sosiaalisella medialla saa läheiset suhteet pilattua jos niin haluaa. Liiallinen tiedon jakaminen parisuhteesta voi saada toisen osapuolen etääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Odotettavissa on ero jos pariskunta esiintyy televisiossa.
Odotettavissa on ero jos ollaan tvssä tai seiskan palstalla.
Unfollaan aina sellaset tyypit jotka alkaa 24/7 suhdepäivityksiä tekee :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne mainostajat ovat lähes aina naisia eikä miehiä? Miksi miehillä ei ole samanlaista tarvetta mainostaa parisuhdetta maailmalle?
Itse olen huomannut sen, että miehet ei muutenkaan tykkää hehkuttaa mitään arkipäivän asioita eivätkä ole niin kiinnostuneita siitä mitä "muut ajattelee". Tokihan toisenlaisiakin miehiä on eikä kaikki naisetkaan tuollaisia ole, mutta ennemmin näen naisten juttuna sen, että sinne someen kerrotaan ihan arkipäiväisiäkin asioita ja arvostellaan ja vertaillaan mitä muut tekee...
Vastarakastuneiden hehkuttelut vielä ymmärtää johonkin rajaan asti mutta vakiintuneempien lemmenluritukset on usein vihje kriisistä.
Tyhmä ei huomaa ja viisas ei virka.