Kelan toiminta todella törkeää tällä hetkellä, hakemuksia ei käsitellä eikä myöskään puhelinpalvelussa oteta vastaan
Kelan nettisivuilla sanotaan selvästi, että jos hakemus on kiireellinen, niin ole yhteydessä puhelinasiakaspalveluun.
Tällä hetkellä ei myöskään puhelinasiakaspalvelu ota vastaan. Jos soittaa sinne, tulee ilmoitus "Palvelussa on ruuhkaa, soita myöhemmin uudestaan". Palvelu ei anna siis edes jonottaa.
Hakemustani ei ole siis käsitelty läheskään määräajassa ja siksi olisi puhelimitse kysynyt asiaa.
Ei kai tällainen voi olla lain mukaista toimintaa?
Pitääkö seuraavaksi talsia johonkin Kelan toimistoon vai mitä tässä kannattaisi tehdä?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Miten uusavuton pitää olla ettei mene sinne Kelan toimistoon?
Luuletko että kaikilla on lähellä Kelan toimisto?
Jos asia on pantu vireille sähköisesti, pitäisi Kelan pystyä asia hoitamaan tai edes vastaamaan puhelimeen.
Kyllä, Kelalle vaan suoraan ja iske nyrkkiä pöytään ! Koko Kelan toiminta on todella syvältä, kaikki asiat huononi kun Kela otti toimeentulotuki asiat kunnilta. Ei mitään järkeä!
Luin tuossa juuri äskettäin, että kelan käsittelyaika se seitsemän päivää vaikka tt-tuelle ei ole mikään lakisääteinen maksimi. Se on vain tavoiteaika johon pyritään normaalisti. Jos ruuhkaa ja käsittelyajat pitenevät, se ei ole mikään rikkomus niille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, Kelalle vaan suoraan ja iske nyrkkiä pöytään ! Koko Kelan toiminta on todella syvältä, kaikki asiat huononi kun Kela otti toimeentulotuki asiat kunnilta. Ei mitään järkeä!
Moni joutuu varmaan Kelan surkean toiminnan vuoksi joka tapauksessa kääntymään omaan kunnan sossun puoleen.
Ne ovat ottaneet oppia kreikkalaisista :D.