Uskaltaako Kiinasta tilata? Joku järkevä vastaa!!
Kommentit (29)
Kiinasta ei tule nyt posteja läpi. Ihan sama vaikka tilaat, koska lähetyksesi ei liiku mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Satoja olen tilannut ja tilaan jatkuvasti. Viirapää ei uskalla, maksakoon mitä joppari pyytää tai olkoon ilman.
Käräytän kaikki jopparit verottajalle. Eräskin sai 2000€ maksettavaa.
Ei saa tilata! Ostta minulta kivijalasta. Kun saan tilauksesi, minä tilaan Kiinasta. Kerron vain hinnan kymmenellä ja sinä saat kotimaisen tuotteen. Yleisimpiä olen tilannut jo tukkualennuksella kellariini, saat ne jopa viikossa kun maksat reippaat "postituskulut".
Virus ei leviä minkään pakettien välityksellä, mutta lopettakaa nyt se Kiinasta tilaaminen - pitäis alkaa oikein kampanjoimaan että joo, virus leviää nimenomaan postipakettien mukana niin ihan kaikista pöntöimmät ainakin uskois. En vaan ymmärrä miksei ihan kotimaisesta kaupasta ostettu kelpaa, tietysti jos on pakkomielle saada halpaa paskaa mahd. paljon niin sitten, jonkunlainen terveysongelmahan se on sekin.
En ole eläissäni saanut Kiinasta paketti alle 9 päivän, mitä aikaa panikoijatkin pitävät maksimina, minkä virus voisi säilyä optimiolosuhteissa metallipinnalla. Kuivassa huokoisessa pinnassa kuten paperissa tai kankaassa virus kuivuu paljon nopeammin, yleisemmin muutamassa tunnissa.
Tästä on kyllä asiantuntijoiden vastauksia kaikissa kyselyissä ja tartuntaa sitä kautta pidetään äärimmäisen epätodennäköisenä. Toki postin työntekijät siihen pakettiin koskevat vielä ennen kuin noudat sen, mutta sama riski olisi tietysti Suomesta tilatuissa paketeissa.
Joka tapauksessa riski saada virus on verkkokaupassa paljon pienempi, koska valtaosa tartunnoista tapahtuu suorana pisaratartuntana ihmisestä toiseen.
Itse asiassa ei ole raportoitu tapauksia, joissa tartunta olisi saatu vain pinnoista, tietysti se on mahdollista, jos joku sairastunut räkii vaikka ruokalautaseesi ja sinä syöt sen siitä aika nopeasti.
Miksi ei uskaltaisi, lähes kaikki muutenkin valmistetaan Kiinassa joten se on ihan sama onko tuote kaupan hyllyllä vai postilaatikossa. Pitäähän sitä kesään varautua, hyttysverkkoja ja sonikoita tulossa.
Mä annan kaupasta ostamani kuivatavaroiden olla kassissa yön yli, ja puran vasta seuraavana päivänä. Silloin ainakin pitäisi jo olla mahdollisen viruksen kuivanut. Koronavirus muuten tykkää kylmästä kosteasta ilmasta toisin kuin monet muut virukset. Samaten sen paketin voisi antaa olla vaikka pari päivää, jos nyt haluaa maksimoida. Mutta jos noin pelottaa, niin ehkä kannattaa tilata vasta sitten, kun tämä tauti on selätetty. Postin kulussakin saattaa olla vaikeuksia.
Uskallatteko muuten ostaa uusia matkapuhelimia, lähes kaikki valmistetaan Kiinassa. Ja televisiot ja kodinkoneet. Ja vaatteet. Ja lääkkeet.
Suomalainen panikoija kuvittelee, että Kiinasta ei tule muuta kuin harrastelijoiden tilaamat pikkupaketit.
Vierailija kirjoitti:
Mikään virus ei ole ongelma.
POSTIN toiminta on ongelma AINA. Eli se että Kiinasta tilatut tuotteet viipyvät postissa kuukausikaupalla eivätkä välttämättä koskaan tule perille.
Tämä. Se virus leviä pisaratartuntana, ei minkään krääsän mukana. Mutta karanteenien takia kusti voi polkea vielä normaaliakin hitaammin.
Peset vaan tuotteen haalealla vedellä ja saippualla ainakin 20 sekkaa jos tuo nyt huolestuttaa. Ei ole vaikeaa.
Ja mitä vitu n hysterikkoja? Kuitenkin enemmin tai myöhemmin tulee joku jonne tänne kirjoittamaan että sai ebolan, sarsin, denguen ja hivin jostain kiinapaketista.