Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla ollut flunssa tammi - maaliskuussa 2020?

Vierailija
02.03.2020 |

.

Onko sinulla ollut flunssa tammi - maaliskuussa 2020?

Vaihtoehdot

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parhaillaan lievä (ei kuumetta ollenkaan). Perheenjäsenillä kanssa, heillä oli kuumettakin.

Vierailija
2/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vaihteessa nousi kuume ja kurkku turposi aivan umpeen. Tulehdusarvot nousivat korkealle. Kuljin viikon ab-tipassa kolmesti päivässä ja sen jälkeen söin vielä viikon kuurin. Olen ollut yhtä kipeä vain pari kertaa elämässäni. Ei, en ole matkustellut vuosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viimeeks ollut kesäkuussa.

Vierailija
4/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden vaihteessa nousi kuume ja kurkku turposi aivan umpeen. Tulehdusarvot nousivat korkealle. Kuljin viikon ab-tipassa kolmesti päivässä ja sen jälkeen söin vielä viikon kuurin. Olen ollut yhtä kipeä vain pari kertaa elämässäni. Ei, en ole matkustellut vuosiin.

Ei sinulla ollut flunssa. Antibiootti annetaan vain bakteeritulehduksiin. Oliko sinulla kenties nielupaise?

Vierailija
5/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kierros menossa vuodelle 2020. Sairastuin ekan kerran joulun alla korkeaan kuumeeseen. Kurkkuun koski ja räkää lensi. Välillä tauti katosi ja sitten ilmeisesti iski jokin uusi pöpö. Helmikuussa olin terveenä noin viikon ajan. Nyt taas kuume nousussa ja keuhkoihin koskee.

Vierailija
6/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen terveenä olen ollut. Nyt on jo yli puoli vuotta viime flunssasta, vaikka yleensä tulee n. 4 kk välein.

Vierailija
7/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä talvena kolme flunssaa, joihin kuulunut pitkä kurkkukipu. Ensimmäiseen myös pitkä yskä ja väsymys. Tämä kurkkukipu alkaa käydä hermoille , ei muuta oiretta.

Vierailija
8/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulla ollut flunssa. Antibiootti annetaan vain bakteeritulehduksiin. Oliko sinulla kenties nielupaise?

Nope. Ei ollut paise, angiina, streptokokki tai influenssa. No ei se varsinaisesti flunssakaan ollut, luin huonosti. En saanut lääkärissä tai kannasta selvää vastausta siihen, mikä se tauti oli. Nopea ja raju. Reiluun viikkoon en saanut puhuttua, koska oli niinkuin olisi ollut nyrkki kurkussa. En syönyt mitään kiinteää pariin viikkoon, koska ei mennyt läpi nielusta. Nielupaisetta tutkittiin kaivelemalla isolla ruiskuneulalla pitkin kurkkua.

Menen seuraavaksi vetämään Off topic jonnekin muualle.

Vierailija
9/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tammikuun lopulla tosi kova flunssa. Korkea kuume 5 pvää, ihan kamala kurkkukipu ja jokapaikan kipu. Voimat ihan poissa ainakin kaksi viikkoa. Kolmantena kuume päivänä alkoi ihan kamala yskä, joka jatkuu edelleen viidettä viikkoa. Myöskin kurkku on edelleen jotenkin ärtynyt.

Vierailija
10/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin helmikuun alussa flunssassa ja pari päivää pois töistä. Paranin nopeasti, kun maltoin olla kotona ja levätä enkä mennyt pakolla töihin.

Vierailija
11/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen kierros menossa vuodelle 2020. Sairastuin ekan kerran joulun alla korkeaan kuumeeseen. Kurkkuun koski ja räkää lensi. Välillä tauti katosi ja sitten ilmeisesti iski jokin uusi pöpö. Helmikuussa olin terveenä noin viikon ajan. Nyt taas kuume nousussa ja keuhkoihin koskee.

Täälläkin toinen kierros menossa. Sairastuin ensin joulun jälkeen, kurkkukipu oli paha mutta ei kuumetta. Sitten parani mutta oireet tulivat takaisin osittain ja katosivat muutamassa päivässä. Olin kolmisen viikkoa terve ja nyt taas jokin pöpö päällä, nenä ihan tukossa ja lämpöilyä, ei kurkkukipua ollenkaan mikä on kummallista. En haluaisi enää yhtäkään tautia, varsinkaan koronaa.

Vierailija
12/15 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo flunssaa ollu pelkkää balaniittia.

Vierailija
13/15 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollu 20 vuoteen.

Vierailija
14/15 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli flunssa, joka ei ollut tavallinen flunssa. En missään vaiheessa ollut varsinaisesti räkätaudissa, vaan flunssa alkoi kovalla yskällä ja jatkui yli 4 viikkoa. Jälkitautina tuli myös poskiontelontulehdus ja korvatulehdus. Ei ollut kuumetta, joten ei sovi koronaankaan.

Vierailija
15/15 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen vuoteen ei ole ollut. Nyt koko perhe (neljä henkilöä) sairastanut. Lapsilla on ollut syksylläkin, mutta muhun ei silloin tarttunut.