Maria Nordinin Free to Heal -kurssi parantaa endometrioosin!!!
https://www.instagram.com/p/B9JEl5sBbBh/
Aikamoista! Ja jos se parantaa endometrioosin, auttaa se heitäkin joilla endo on lapsihaaveiden tiellä. On se taitava, tuo Maria.
Minä luulin, että runsaat kuukautiset eivät häntä häiritse, jos hän kerran maalaa kuukautisverellä pääsiäismunia. Pääsiäinen on taas kohta täällä!
Kommentit (35)
Myös autoimmuunisairauksiin menetelmä auttaa Marian instastoryn mukaan siten, että keho "muuttaa tulkintaansa". Siis miten? Immuunijärjestelmä ei enää torjukaan sairastuneen ihmisen omia kudoksia? Voiko tuon lauseen mitenkään muuten tulkita?
En käsitä, miten vähä-älyinen pitää ihmisen olla, että uskoo tuota soopaa.
"Kurssi ei ole hoito mihinkään", Maria sanoo yhdessä instastoorissaan. "Kurssilla opetan menetelmän, metodin, joka on systemaattinen tapa suorittaa ajatus- ja tunneprosessi. Tätä menetelmää voi soveltaa mihin tahansa negatiivisena koettuun." Nettisivuilla myös sanotaan, että menetelmä ei ole lääketieteellinen hoito eikä korvaa sitä eikä ole este sille, ja että jos on lääketieteellisen hoidon tarpeessa, sitä on suotavaa hankkia.
Mutkun on niin kivaa vääristellä ja vouhkata kiihkoissaan.
Mä haluaisin nähdä Nordinin jossain asiaohjelmassa keskustelemassa kurssistaan Juhani Knuutin tai jonkun muun lääkärin kanssa. Siis siten, että molemmat saisivat perustella kantansa ja haastaa sekä kuunnella toisiaan. Paikalla voisi olla myös ihminen, joka kokee saaneensa Marian menetelmästä apua sekä vastapainoksi lääketieteeseen luottava (esim. pitkäaikaissairas) ihminen tuomassa oman näkökulmansa .
Marian someulostuloissa häiritsee eniten se, ettei hän vastaa asialliseenkaan kritiikkiin kunnolla vaan sulkee kommentoinnin tai kirjoittaa kilometrin pituisen blogitekstin, jonka perusteella vaikuttaa siltä, ettei hän oikein edes ymmärrä mistä häntä kritisoidaan ja miksi esimerkiksi jotkut sairaat tai lapsettomat ovat loukkaantuneet hänen puheistaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvät pyhät. Miten tuo kehtaa...
Nämä "sairaudet johtuvat henkisistä ongelmista"-tyypit voivat painua suolle.
Olen haudannut syöpään kuolleen ystävän. Lämminhenkisempää ja avuliaampaa ihmistä on vaikea löytää.
Piti hyvää henkeä yllä viimeiseen asti.
Mutta oli siis sittenkin sairastunut jostain "asennevammasta" johtuen...
Itkettää melkein tuollaiset lääkäriä leikkivät arkkitehdit. Tuollainen paskapuhe loukkaa oikeasti monia.
Otan osaa. Todella loukkaavaa puhetta Marialta nuo syöpäkommentit.
Mitenhän Marian suhtautuminen muuttuisi, jos itse sairastuisi johonkin parantumattomaan sairauteen eikä pystyisikään mielen voimalla kuvittelemaan oireitaan pois.
Vierailija kirjoitti:
"Kurssi ei ole hoito mihinkään", Maria sanoo yhdessä instastoorissaan. "Kurssilla opetan menetelmän, metodin, joka on systemaattinen tapa suorittaa ajatus- ja tunneprosessi. Tätä menetelmää voi soveltaa mihin tahansa negatiivisena koettuun." Nettisivuilla myös sanotaan, että menetelmä ei ole lääketieteellinen hoito eikä korvaa sitä eikä ole este sille, ja että jos on lääketieteellisen hoidon tarpeessa, sitä on suotavaa hankkia.
Mutkun on niin kivaa vääristellä ja vouhkata kiihkoissaan.
Tuo ei ole mikään muu kuin pakollinen disclaimer siihen, että saa uhkasakkoja.
Kuitenkin Maria sanoo: "Olen aivan hämmästynyt miten nopeasti kurssia harjoittanut on kertonyt päässeensä kuukautiskivuista, -häiriöistä ja endometrioosista aloitettuaan harjoittelun." Endo ei parane "harjoittelulla". Kohdun limakalvo ei sitä tiedä vaikka Maria miten käskisi tutkia sisintään.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin nähdä Nordinin jossain asiaohjelmassa keskustelemassa kurssistaan Juhani Knuutin tai jonkun muun lääkärin kanssa. Siis siten, että molemmat saisivat perustella kantansa ja haastaa sekä kuunnella toisiaan. Paikalla voisi olla myös ihminen, joka kokee saaneensa Marian menetelmästä apua sekä vastapainoksi lääketieteeseen luottava (esim. pitkäaikaissairas) ihminen tuomassa oman näkökulmansa .
Marian someulostuloissa häiritsee eniten se, ettei hän vastaa asialliseenkaan kritiikkiin kunnolla vaan sulkee kommentoinnin tai kirjoittaa kilometrin pituisen blogitekstin, jonka perusteella vaikuttaa siltä, ettei hän oikein edes ymmärrä mistä häntä kritisoidaan ja miksi esimerkiksi jotkut sairaat tai lapsettomat ovat loukkaantuneet hänen puheistaan.
Väärin. Näitä humpuukihoitajia ei pidä asettaa samalle viivalle ikäänkuin tasavertaisina ja vaihtoehtona lääketieteelle.
Kunpa vain saisivat aikaan sen puoskarilain, niin päästäisiin näistä päävikaisista ja ahneista sairauksien hyväksikäyttäjistä.
Mun kuukautiset ovat olleet kivuliaat ihan niistä ensimmäisistä lähtien. Harmi kun tajunnut silloin 11-vuotiaana tutkia ja hoitaa mun tukahtunutta naisellisuuttani :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Näitä humpuukihoitajia ei pidä asettaa samalle viivalle ikäänkuin tasavertaisina ja vaihtoehtona lääketieteelle.
Kunpa vain saisivat aikaan sen puoskarilain, niin päästäisiin näistä päävikaisista ja ahneista sairauksien hyväksikäyttäjistä.
Nordinin ongelma on se, että hänellä ei ole tieteellisesti hyväksyttyä, arvostettua tutkimustietoa takanaan. Miksi ei ole? Koska sellaista ei olekaan. Nordin aloittaa vastauksen yhdelle epäilijälle "kuvitellaan, että on 100 ihmistä....". Niin. Kuvitellaan. Tutkimustulokset perustuu faktaan. Ei kuvitelmiin mitä tuo kaikki on. Lumehoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parantaako tuon ihmenaisen kurssit levinneen syövänkin?
Ei paranna mutta Maria Instastoorinsa mukaan tuntee jokaisella solullaan ettei tule sairastumaan syöpään.
Niin mäkin tunnen, mutta tunne pohjautuu tietoon. Olen 0-veriryhmää, joka harvoin sairastuu syöpiin, ja niistäkin enintään ihosyöpiin.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvät pyhät. Miten tuo kehtaa...
Nämä "sairaudet johtuvat henkisistä ongelmista"-tyypit voivat painua suolle.
Olen haudannut syöpään kuolleen ystävän. Lämminhenkisempää ja avuliaampaa ihmistä on vaikea löytää.
Piti hyvää henkeä yllä viimeiseen asti.
Mutta oli siis sittenkin sairastunut jostain "asennevammasta" johtuen...
Itkettää melkein tuollaiset lääkäriä leikkivät arkkitehdit. Tuollainen paskapuhe loukkaa oikeasti monia.
Eiköhän syöpä johdu geneettisestä alttiudesta syöpään (joka ei siis liity tunne-elämään, on vaan biologinen fakta) ja elämän sattumista (tsernobyleistä ja muista myrkyistä ympäristössämme, ruuassamme jne)?
Eikä tauti osaa katsoa, kehen olisi mukava asettautua.
Varmasti kaikki helpottuu, jos on hyvällä mielellä. En kiellä sitä. Esim. itse laihdun aina vastarakastuneena. Mikä on sitten taas terveydelle hyväksi.
Jollakin se on kai tuonkin rahaa hankittava. Arkkitehdiksi sitä tuskin kukaan enää palkkaa sen niiden talosotkun jälkeen.
Sehän tässsä on että taustalla kyllä on tieteellistä tutkimustietoa. Onko kukaan tässä ketjussa tutustunut menetelmään, kun tuntuu että vääristellään tahallaan tai sitten ees ei oo tutustuttu...
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässsä on että taustalla kyllä on tieteellistä tutkimustietoa. Onko kukaan tässä ketjussa tutustunut menetelmään, kun tuntuu että vääristellään tahallaan tai sitten ees ei oo tutustuttu...
Annatko linkin tähän tutkimustietoon. Itseäni vaikeaa endometrioosia sairastavana kiinnostaisi kovasti, miten tästä parannutaan ajattelun voimalla.
Mutta ei, en aio tutustua tuohon menetelmään, koska se on huuhaata, eikä sinulla ole antaa sitä tutkimustietoa.
Eihän se terve ole.