Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä toi Kela oikein touhuaa?

Vierailija
02.03.2020 |

Aina kun toimin kuten Kela pyytää puuttuu aina jotain. Nyt asumistuen vuositarkistuksen kanssa. Tein sen virkailijan ohjeistamana konttorissa. Sitten tulee viestiä perään, että odotetaan päätöstä. Järjettömän epäselvää. Toimeentulotukipäätöksissä Kela tekee omia mokia ja taas jokin on pielessä.

Ennen kuin joku valittaa, että mene töihin voin kertoa, että käyn kyllä töissä. Tänään jouduin näiden asioiden takia ottamaan palkatonta vapaata.

Helpompi asioita oli kyllä hoitaa täystyöttömänä, varmaan se uhkaa kohta muutenkin kun en pienituloisena ja kohta järkeni menettäneenä pysty muutenkaan toimimaan. Kelassa kuvittelee kun asioita hoitaa sekä konttorissa, netissä ja viestitse, että asiat hoituvat, sitten ei kuitenkaan. Virkailijat puhuvat ristiin.

Ihan turhaa yrittää enää mitään! Muutenkaan saa enää nukuttua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Nyt se selvisi. Piti olla joku dokumentti jota on haettu ja joka on saatu vuosi sitten, on vain tarkistuksessa. Pää räjähtää!!!!!

Vierailija
2/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas kela on laittanut kuukausitulot ainakin tonnin yläkanttiin... en ymmärrä mistä ne vetää tollasia lukuja. Törkeetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on paska.

Vierailija
4/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut sen että jos ei soita ja kysele onko hakemusta käsitelty. Ei sitä varmaan käsitelläkään. 2 kertaa jo käynyt niin että hakemukseni käsittely ollut myöhässä yli kk. En tajua miten ne hakemukset jää makaaman sinne bittiavaruuteen jos ei soita ja kysele hakemustensa perään.

Vierailija
5/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan toiminta on tahallaan tehty ikäväksi, ettei tekis mieli asioida siellä.

Vierailija
6/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut Kelan kanssa ongelmia.

Vierailija
7/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huomannut sen että jos ei soita ja kysele onko hakemusta käsitelty. Ei sitä varmaan käsitelläkään. 2 kertaa jo käynyt niin että hakemukseni käsittely ollut myöhässä yli kk. En tajua miten ne hakemukset jää makaaman sinne bittiavaruuteen jos ei soita ja kysele hakemustensa perään.

Niinpä ja kun soittelukaan ei ole ilmaista. Jotenkin tosi repaleista palvelu. Nyt osu onneksi pari fiksumpaa virkailijaa tälle päivälle. Ehkä nyt alkaa tapahtua. Tosi kuumottavaa kyllä kun pitää olla koko ajan tarkkana.

Ttt-päätöksissä oon kyllä huomannu, että pitää hakea sitä maksaria, että saa päätöksen nopeammin. Muuten jää roikkumaan. Ap

Vierailija
8/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan kanssa ei koskaan toimi MIKÄÄN. Kaikki menee ainakin aluksi väärin, asioiden käsittely kestää ikuisuuksia ja virkailijat ovat aivan pihalla kaikesta.

Vierailija
9/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joutunut asioimaan pätkätöideni lomassa lukuisia kertoja sekä Kelan että TE-toimiston kanssa. Oma kokemukseni on se, että Kelassa homma ei toimi koskaan, kun taas työkkäristä olen saanut poikkeuksetta todella hyvää, sujuvaa ja ystävällistä palvelua.

Vierailija
10/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskissä/puhelimessa ei anneta päätöksiä. Asiakaspalvelija ei ole etuuskäsittelijä eikä voi antaa päätöstä, riittääkö jokin liite/tieto vai eikö riitä. Asiakaspalvelija ei myöskään voi erikseen kiirehtiä päätöksiä.

Vierailija
11/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHAA! olet Kelan mustalla listalla. Se tarkoittaa sitä, että he pitkittävät hakemuksesi käsittelyä minkä suinkaan voivat - varaudu useisiin kuukausiin.

Se on ihan rutiinijuttu "mustalla listalla" olevien suhteen, että keksitään toistuvasti virheellistä tietoa. Sitä kutsutaan väsytystaktiikaksi. Joskin osuvampi nimi olisi ehkä laillinen kiusaaminen. Tällä psykologisella kikalla säästetään kyllä ihan mukavasti rahaa joka vuosi. 

Neuvon sinua lopettamaan leikkimisen Kelan kanssa, ja tekemään pikaisesti valituksen, jonka jälkeen lähetät uuden valituksen suoraan hallinto-oikeudelle (koska edellinen oli vain osa byrokratiaa, eikä muuta mitään, ellei kiusaaminen ollut niin naurettavaa ettei hallinto-oikeutta viitsi sillä vaivata). 

Ajattele tuota Kelan toimintaa siis ihan normaalitoimenpiteenä. Sinä olet vähän niin kuin elukka joka on tarrannu niiden koipeen, ja niiden täytyy vähän ravistaa. 

Vierailija
12/12 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan kanssa ei koskaan toimi MIKÄÄN. Kaikki menee ainakin aluksi väärin, asioiden käsittely kestää ikuisuuksia ja virkailijat ovat aivan pihalla kaikesta.

Huom. "aluksi" tarkoittaa Kelalle sitä, että sulla on ollut jo liian monta alkua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi