Mistä jutella tuntemattomalle kiinnostuksen kohteelle
Oon huono tutustumaan uusiin ihmisiin ja mietin kuinka voisin lähestyä kiinnostavaa ihmistä. Millaisista asioista alatte jutella jos haluatte tutustua johonkin?
Kommentit (7)
Riippuu vähän paikasta myös, missä tutustuu.
Kasvotusten tapahtuvaa tutustumista tarkoitin, mutta toki saa laittaa vinkkejä miten lähestyä viestein. -Ap
Enemmistön suosikkipuheenaihe on he itse. Havaintojeni mukaan ihmiset ovat puheliaita, kun on kiinnostunut heidän omista kiinnostuksenkohteistaan. Itseään ja tekemisisään tai omaisuuttaan kehumalla ei koskaan pääse samaan lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Real life vai tekstiviestitse? Real life juttelun aloittaminen helpompaa. Jos viestillä pitää keskustelu aloittaa niin aloittaisin ihan kysymällä kuulumisia/suunnitelmia seuraavalle viikolle... Tai olemalla kiinnostunut toisen taustasta. Jos toinen on eri kaupungista kotoisin, kyselee vaikka hyviä menovinkkejä tämän kotikaupungista.
Ei tätä. Minusta liian henkilökohtaiset kysymykset täysin tuntemattomalta ovat ahdistavia. Varsinkaan jos en itse ole kiinnostunut henkilöstä, haluan kertoa hänelle itsestäni mahdollisimman vähän, mieluiten en mitään. Parempi idea on pitää puheeaihe aluksi jossain arkisessa aiheessa ja katsoa vaikuttaako kiinnostuneelta keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Real life vai tekstiviestitse? Real life juttelun aloittaminen helpompaa. Jos viestillä pitää keskustelu aloittaa niin aloittaisin ihan kysymällä kuulumisia/suunnitelmia seuraavalle viikolle... Tai olemalla kiinnostunut toisen taustasta. Jos toinen on eri kaupungista kotoisin, kyselee vaikka hyviä menovinkkejä tämän kotikaupungista.
Ei tätä. Minusta liian henkilökohtaiset kysymykset täysin tuntemattomalta ovat ahdistavia. Varsinkaan jos en itse ole kiinnostunut henkilöstä, haluan kertoa hänelle itsestäni mahdollisimman vähän, mieluiten en mitään. Parempi idea on pitää puheeaihe aluksi jossain arkisessa aiheessa ja katsoa vaikuttaako kiinnostuneelta keskustelemaan.
Voisitko antaa joitain esimerkkejä arkisista keskusteluaiheista?