Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen toiveesta meillä on koira ja hermot menee

Vierailija
01.03.2020 |

Minulla on lapsesta ollut koira ja kun edellinen koirani kuoli (asui minun, mieheni ja lapsemme kanssa) sanoin miehelleni etten halua enää yhtään koiraa riesaksi. Ja siis tykkään koirista, mutta jokainen ymmärtää että se tuo lisää työtä ja hankaloittaa elämää.

No, mieheni suuttui, koska hän halusi MEILLE yhdessä valitun koiran, joka olisi sitten lapsille turva koulusta tullessa jne. Yritin puhua miehen ympäri, koska näin jopa painajaisia koirista ja en todella halunnut koiraa.

Sitten hellyin. Ajattelin ettei minulla voi olla oikeutta viedä toiselta haavetta koirasta, vain yksin minun kyllästymisen vuoksi.

Nyt koira on 5v. Vitut*aa joka helve*in hetki. Kaksi lasta ja koira. Koira joka on kiintynyt minuun ja seuraa minua joka paikkaan. Työvuoruojen vuoksi minä joudun ulkoiluttamaan koiraa aamut ja töiden jälkeen. Mies lenkittää illalla. Töiden jälkeen ja aamulla lasten kanssa lenkit on yhtä ******!!! Lapset narisee ja vettä sataa niin saakutin joka päivä. Kukaan ei halua koiraa hoitoon lomien ajaksi, joten lomat täytyy järjestää koiran ehdoilla.

Ottaa niin päähän :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsesta asti ollut koira

Vierailija
2/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koira ja perhe, mutta koira on minun. Muutkin saavat sitä hoitaa. Otin koiran itselleni. Lomailen vain mökillä, joka sekin on minun. Harrastan tuntien kävelyä - koiran kanssa, koska sellaisen otin. Muita asioita voin tehdä kotona koirani läsnäollessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun koira saisi paremman kodin :(

Vierailija
4/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei välttämättä ole apua, mutta ainakin meidän alueella on fb-ryhmä lemmikin hoitoapua kaipaaville. Siellä on paljon halukkaita (ilmaisia) koiran ulkoiluttajia. Ihmiset myös tarjoavat kotonaan hoitopaikkaa. Siellä on ihan aikuisia kokemusta omaavia ihmisiä. Olemme itsekin ottaneet hoitokoiria pientä korvausta vastaan. 

Olet väsynyt. Jotenkin tuota arkea pitäisi saada helpotettua. 

Vierailija
5/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hommaisi itse kerrostaloon kaupungissa, mutta jos asuisin omakotitalossa jossain maalla, niin pari koiraa olisi kiva olla.

Vierailija
6/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sitä koiraa tarvitsee kestää enää kymmenen vuotta.

Vierailija
7/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kummallisia. Heille annetaan suurta kiintymystä ja he valittavat. Jos on koira otettu, velvollisuudet pitää hoitaa ja antaa koiralle mahdollisimman hyvä elämä. Suu olisi pitänyt saada auki silloin aikoinaan, nyt on paras vain olla hiljaa ja miettiä miten itse saisi oman ajattelutapansa muutettua.

Vierailija
8/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni hoiti teini-iässä naapurin koiraa, siis kävi ulkoiluttamassa, koska meidän ei ollut mahdollisuutta ottaa koiraa. Oli suureksi avuksi yksinasujalle. Win-win siis.

Onko koira ne se kokoinen ja hyväkäytöksinen, että joku lähiseudun yli 12-v voisi ulkoiluttaa sen iltapäivisin?

Vierailija
9/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasta pääsee myös eroon. Ihan turha omaa mielenterveyttään menettää jonkun rakin takia.

Vierailija
10/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kummallisia. Heille annetaan suurta kiintymystä ja he valittavat. Jos on koira otettu, velvollisuudet pitää hoitaa ja antaa koiralle mahdollisimman hyvä elämä. Suu olisi pitänyt saada auki silloin aikoinaan, nyt on paras vain olla hiljaa ja miettiä miten itse saisi oman ajattelutapansa muutettua.

Kun mies käytännössä pakottaa, painostaa ja syyllistää ottamaan perheeseen koiran, mutta sitten itse hoitaa vain sen helpoimman ulkoilutuksen. Niin tyypillistä.

Vierailija
11/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että olet väsynyt. Onko sinulla stressiä yms. joka purkautuu ärtymyksenä koiraan? Et ole huono koiranomistaja vaan väsynyt. Minkäikäisiä lapsenne ovat? Pystyisikö kukaan sukulainen tai tuttu auttamaan? Tuo mainittu Fb-ryhmä on hyvä idea. Entä onko asuinalueellasi vanhempia lapsia/nuoria, jotka voisivat ulkoiluttaa koiraa välillä?

Vierailija
12/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mies ja lapset vastuuseen koirasta, he itse ovat koiran teille halunneet. Sanot suoraan että tästä eteenpäin et huolehdi, ja jos koira joutuu tekemään tarpeensa lattialle niin mies saa siivota, eiköhän sitä aikaa ala löytyä...

Vierailija
13/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ulkoiluttamaan aamuisin. Iltojen lisäksi. Hänhän sen koiran halusi. Nyt on sekä koira että lapset AP:n vastuulla. Mies hommiin!

Vierailija
14/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirasta pääsee myös eroon. Ihan turha omaa mielenterveyttään menettää jonkun rakin takia.

En usko että koira on syyllinen mielenterveyden menetykseen. Muu perhe, työ, väsymys, huono organisointi, vi t tuuntuva luonne. Viaton elukka on helpoin kohde.  Se koira voi vielä pelastaakin jossain tilanteessa.

Vierailija
15/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira tai muu lemmikki otetaan koko iäksi. Ei se ole mikään lelu, jota viskellään sinne tänne. Pakkotilanteessa yritetään saada parempi koti, mutta jos vain omistajan mukavuudesta on kiinni, niin koira ei ole se, joka piikille kuuluu viedä.

Tämä viesti ei ole ap:lle. Ymmärrän, että hänellä on rakastavasta koirasta huolimatta hankalaa.

Toinen koiran omistaja

Vierailija
16/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sille koiralle kiukuttele ja syytä.

On kiintynyt sinuun, koska pitää sinusta. Luulisi sen tuntuvan mukavalta.

Mies vastuuseen ja ulkoiluttamaan.

Vierailija
17/17 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta!