Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alivuokralainen luovutti avaimet ulkopuoliselle luvatta

Vierailija
01.03.2020 |

Saako alivuokralainen luovuttaa kämpän avaimet ulkopuoliselle henkilölle ilman päävuokralaisen lupaa?
Olen yrittänyt asiaa googletella, mutta en ole asiasta löytänyt mitään tietoa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko tilanteesta vähän tarkemmin? Antoiko avaimet esim: poikaystävälleen, kun itse sillävälin ollut töissä? Vai muuttiko joku toinen sinne asumaan esim kesäksi? Niiiiiin?

Vierailija
2/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken järjen mukaan, vuokralainen saa luovuttaa avaimen kelle tahansa, mutta on itse vastuussa asunnon kunnosta, jos siellä jotain sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän antoi toisen avaimistaan pysyvästi poikaystävälleen, joka saattaa välillä sitten ilmestyä kämpälle, vaikkei alivuokralaiseni olisikaan paikalla. Kyseinen poikaystävä myös majoittuu täällä, joka viikonloppu ja on tuonut sänkynsäkin tänne niin kuin asuisi täällä. Viikot hän on siis armeijassa ja viikonloput asuu meillä ilman suostumustani

Vierailija
4/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet omasta kodista vuokrannut makkarin vai?

Vierailija
5/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän antoi toisen avaimistaan pysyvästi poikaystävälleen, joka saattaa välillä sitten ilmestyä kämpälle, vaikkei alivuokralaiseni olisikaan paikalla. Kyseinen poikaystävä myös majoittuu täällä, joka viikonloppu ja on tuonut sänkynsäkin tänne niin kuin asuisi täällä. Viikot hän on siis armeijassa ja viikonloput asuu meillä ilman suostumustani

No käsittääkseni tälläistä elämää et voi rajoittaa millään tavalla. Aivan normaalia elämää. Asukas on tietysti vastuussa asunnon kunnosta päävuokralaisena. Miksi tämä järjestely sinua haittaa?

Vierailija
6/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin vuokralainen ja olen vuokra-asunnostani alivuokrannut makuuhuoneen

Vierailija
7/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai suusi auki. Pyydä avain takaisin ja ilmoita alivuokralaisen poikaystävälle, että ei voi asua luonasi,

Vierailija
8/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alivuokralaisella on 2 avainta, niin kai näistä asioista on puhuttu? Tai laitat uuden sopparin.

Vierailija
9/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käsittääkseni tälläistä elämää et voi rajoittaa millään tavalla. Aivan normaalia elämää. Asukas on tietysti vastuussa asunnon kunnosta päävuokralaisena. Miksi tämä järjestely sinua haittaa?

Ap on päävuokralainen ja vastuussa asunnon kunnosta.

Vierailija
10/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kuin allekirjoititte vuokrasopimuksen, ei varmasti siellä ollut kohtaa, missä ei saa vierailijoita olla. Ja tuskin voi tätä asumiseksi edes luokitella, jos on viikot armeijassa ja viikonloppuisin asunnolla tyttöystävänsä kanssa.. olet varmasti ihana vuokranantaja. Järki käteen nyt!

Vierailija
11/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaa, koska olen itse päävuokralainen ja siksi vastuussa kämpästä. Nyt meillä on edessä vuokrasopimuksen päättäminen ja en silti ole saanut tälle poikakaverille luovutettua avainta takaisin, vaikka nätisti pyysin sitä.

Vierailija
12/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin vuokralainen ja olen vuokra-asunnostani alivuokrannut makuuhuoneen

No tottakai näin saa tehdä. Mutta yllättäen jos saman katon alle muuttaa uusi, pitää maksut katsoa uudestaan, tai 1 saa kuluttaa vettä ja sähköä veloituksetta.

Vierailija
13/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vuokrasopimuksissa ole mainintaan. Mulla ainakin luki, että avaimien luovutus ja jälleenvuokraaminen kielletty.

Vierailija
14/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kuin allekirjoititte vuokrasopimuksen, ei varmasti siellä ollut kohtaa, missä ei saa vierailijoita olla. Ja tuskin voi tätä asumiseksi edes luokitella, jos on viikot armeijassa ja viikonloppuisin asunnolla tyttöystävänsä kanssa.. olet varmasti ihana vuokranantaja. Järki käteen nyt!

Vierailijoita en ole missään vaiheessa kieltänyt. Heitä tottakai saa olla ja siihen en puutu. On vain häiritsevää ajatella, että joku ulkopuolinen voi tulla asuntooni milloin vain omalla avaimella ilmoittelematta mitään.

Vierailija
15/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vuokrasopimuksissa ole mainintaan. Mulla ainakin luki, että avaimien luovutus ja jälleenvuokraaminen kielletty.

Mielestäni jälleenvuokraaminen ja alivuokralaisen ottaminen on kaksi eri asiaa.

Vierailija
16/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai suusi auki. Pyydä avain takaisin ja ilmoita alivuokralaisen poikaystävälle, että ei voi asua luonasi,

Tämäkin on tehty jo, mutta avainta en ole saanut takaisin, koska en tiedä, mitä laki sanoo tällaisista tilanteista

Vierailija
17/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei liity mitenkään jälleenvuokraamiseen.

Vierailija
18/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailijoita en ole missään vaiheessa kieltänyt. Heitä tottakai saa olla ja siihen en puutu. On vain häiritsevää ajatella, että joku ulkopuolinen voi tulla asuntooni milloin vain omalla avaimella ilmoittelematta mitään.

Mikä se idea oli alunperin antaa 2 avainta?

Vierailija
19/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt vara-avain kuuluu antaa? Vai olenko väärässä?

Vierailija
20/26 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt vara-avain kuuluu antaa? Vai olenko väärässä?

Mulla ainakin on aina ollut vuokrakämpissä 2 avainta, jos vaikka lähtee reissuun niin hyvä luovuttaa vara-avain jollekin tutulle joka käy kastelemassa kukkia jne. Mutta pysyvästi ei vuokrakämppään tietenkään saa ottaa ketään asumaan ilman lupaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän