Palstan hoitajat ja lääkärit, mitä mieltä te olette koronaviruksesta ja sen ympärillä pyörivästä hysteriasta?
Minä en vain osaa tätä nähdä maailmanloppuna kuten media antaa ymmärtää. Kuolleisuusprosentit ovat pieniä ja suurimmalle osalle tauti on virus muiden joukossa. Ei se mikään kuolemantuomio ole. En tiedä miksi pitäisi ahdistua tästä. Kuten muutkin vaikeat virukset, ongelmia saattaa aiheutua riskiryhmille. Perusterveelle tai terveehkölle ei erityistä vaaraa. Miksei joka vuosi mentäisi myös paniikkiin kausi-influenssastakin sitten. Toki influenssaan on rokote olemassa. Ei tämä kuolleisuuslukujen perusteella silti juuri tästä eroa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
u
Vierailija kirjoitti:
Kummastuttaa. Ihmiset eivät kuitenkaan pelkää influenssaa tai sydän-ja verisuonisairauksia. Jälkimmäiset tappaa todella tehokkaasti.
Töissä nauratti eräskin potilas, joka päätti haukkua päivystyksen, kun ei influenssaa edes osata ehkäistä (minä kun en sitä rokotetta ota, kyllä pitää olla vaihtoehto) ja taudissa joutui sit osastolle valittamaan. Avpalstan vakiokastia?
Kuulostaa aivan av-mammalta!
Töissä nauratti eräskin potilas, joka päätti haukkua päivystyksen, kun ei influenssaa edes osata ehkäistä (minä kun en sitä rokotetta ota, kyllä pitää olla vaihtoehto) ja taudissa joutui sit osastolle valittamaan. Avpalstan vakiokastia?