Sormien sisäsivuissa vasirakkuloita, jotka kutisee.
Eli pieniä rakkuloita, joita kutittaa. Mitähän mahtaa olla?
Kommentit (10)
Ihottuma voi johtua melkein mistä vaan, minulla on atooppista ihottumaa. Kortisonia vaan!
Eli jos sinulla ei aikaisemmin ole ollut kutinaa käsissä, niin tuskin kyse kuitenkaan pitkälle edenneestä syyhystä on.
Eikös kaikissa ihottumissa, jotka tulevat käsiin tule noita rakkuloita?
älä päästä pöpöjä käsiin, rikkimennyt iho ja pöpöt vaati mulla 3 antibioottikuuria ennen kuin kädet parani.
kutisevia vesirakkuloita. Olen huomannut että jos läträä paljon veden kanssa ja käytää hajustettua käsisaippuaa, niin niitä ilmaantuu.
ajan mulla oli tuota samaa. Kortisoni voidetta ja koita pitää puhtaana ja kuivana äläkä haudo kumihanskoissa, kuten joku edellinen sanoi. Ja usko minua - ei ole mitään vakavaa niinkuin täällä jotkut antaa ymmärtää. Ja jos oikein huolestuttaa mene lääkäriin niin kuulet saman kuin minulta - atooppinen ihottuma joka hoituu kortisonivoiteella ja hyvällä hoidolla. Ps älä pidä sormuksia!
Itselläni pienet vesirakkulat sormien sisäsivuilla ja pidemmän päälle myös kämmenissä johtui allergiasta. Vaihdoin hiustenhoitoaineen toiseen, ja oireet katosi muutamassa päivässä. Eli saattaa olla allergiaa jollekin.
mulla niitä aiheuttaa raaka peruna, tomaatti tai tulisen ruoan käsittely tai mausteet. kortisonia iltaisin niin yleensä aamuksi helpottaa ainakin kutina. joskus oon raapinut ihan verille kädet ja kastellut tulikuumalla vedellä kun ei millään kutina loppunut.
AP:Jätä noi syyhystä puhuvat omaan arvoonsa. Ei ole sitä! Kortisonilla ja vedellä läträämisen välttämisellä pääset eroon. Ja tosiaan, jos kädet jäävät pesun jälkeen kosteiksi, iskee tuo kutiseva rakkula sormien väliin. Muista vaihtaa käsipyyhe usein ja jos ei pääse pesujen välillä pyyhe kuivamaan, käytä kahta vaikka vuorotellen. Kostea pyyhe ei kuivaa käsiäsi tarpeeksi hyvin. Älä hankaa/raavi rakkuloita (tiedän; se tuntuu hetken euforiselta...) Rikki mennessään ovat sitten kipeitä ja kestävät kauemmin parantua. Ja kädet näyttävät kauheilta... Nimim. kokemusta on
Ja on muuten sit todella v******inen päästä eroon... =(