Tekno on keski-ikäisten musiikkia.
Siis niiden jotka viettivät nuoruutensa 90-luvulla joka oli teknon kulta-aikaa.
Kommentit (409)
Joo, kävin jo kasarin loppupuolella reiveissä. Silloin mentiin ihan alkon ja veden voimalla.
Nuoruus on herkkä aika musiikkimaun kannalta. Olen elänyt nuoruuden 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa. Tekno ei iske, mutta eurodance best!
Eipä ole tullut kuunneltua yhtään sitten 2000 luvun alun ja silloinkin jo vähemmän. Rock musiikki ei kuole koskaan. Sitä siis. 43v
Olen syntynyt 1975 ja 1980-luvun alkupuolella ja puolivälissä olin ihan lääpälläni Italo discoon. Silloin kun sitä joskus kuuli. Italo disko oli kuitenkin hyvää vauhtia haipumassa kun 1988-89 aloin itse äänitell c-kasetille. Kasetille tallentui lähinnä erilaisia päivän hittejä tyyliin Kylie Minogue, London Boys, Roxette...
Italo House tuli noin 1990 enkä siitä tykännyt aluksi lainkaan. Mutta olihan se(kin) hyvää. Black Box, 49rs...
Joskus 1992 tuli sitten TEKNO, niinkuin minä sen ymmärrän ja voi vee kun oli järkytys. Minä täysi diskohile en kestänyt sitä yhtään! X( Mm. tää:
(Vanhemmiten olen kyllä lämmennyt. Olihan tuo tehokasta ja ainakin jossain Köyliön Lallintalolla soi sama musa kuin jossain Lontoon ja Bryssrlin sydämessä.)
1993-94 alkoi suurta suosiota nauttinut eurodance, Culture beat, Magic affair, Pharao, Maxx, Cappella jne. ja siinä aallossa olin itsekin innolla mukana.
Mutta jo 1996 olin jo kyllästynyt ja siirryin vakavamman tanssimusiikin pariin. Esim:
Vuosituhannen lopulla oli vallalla Trance ja sitä en oikein enää jaksanut. Siirryin popin pariin.
Nykyään en enää seuraa musiikkia enkä siis tiedä mitä nykyään tanssitaan. Synthvawe on innostanut hetkittäin:
Dance musiikki, pienellä trance tyylillä.
Mulle on sama musiikkilajille kuha menee jalan alle. Humppakin käy, jos tanssittaa.
Olen 90-luvulla teini-iön elänyt ja vihasin teknoa, eurodancea ym. jo silloin. Brittipop ja vanhempi rock miellytti mun korvaa silloin.
Miksi sitten pitää kuunnella ja soittaa kasarihittejäkin. Kuuntele vaan omaa juttuasi, joka on hetken päästä out.