Mitä tekisin puolesta litrasta kermaa, jossa päiväys 25.2. - ei pannaria tai lettuja
Ihan hyvää on vielä. Avasin, joten pitää käyttää pian. Pannari tai letut on pois suljettu, kun ei ole hilloa. Kuivakakkuihin tuota riittäisi aika moneen, en viitsisi monta tehdä. Mulla on kaikkia perusleivontatarvikkeita. En jaksa lähteä kauppaan ostamaan hilloa. Lämmintä ruokaakaan ei enää tänään tarvita, huomasin tuon vasta kun oli jo syöty. Leipoa teksi mieli. Pullia en jaksa, eikä mielestäni kermasta tule hyviä.
Kommentit (26)
Kiitos tästä aloituksesta. Minulla menee maito tänään vanhaksi, sitä on puoli litraa jäljellä. Teen pannaria illalla!
Kiitti vinkeistä. Kyllähän sitä on kaikkea mihin kermaa tarttee, mutta tuo tuntui niin paljolta määrältä. Päädyinkin omenapannariin, miehen toiveesta, kun meillä oli omenoita aika paljon ja se ei kaipaa hilloa samalla tavalla kuin tavallinen. Se on kohta uunissa. Pieni happamuuskaan ei tosiaan haittaa leivonnaisissa ja lapsuudenkodissa on keittokirja 50-luvulta, siinä on paljon ohjeita, joihin laitetaan hapanta kermaa, mutta se on kaukana - eikä tuo ole hapanta. Hanna-tädin kakut olis kyllä hyviä, mutta me ollaan huonoja syömään pikkuleipiä ja vieraita käy harvoin. t. Ap.
Ei hillonpuute estä lettujen syömistä. Itse laitan nimittäin päälle mieluummin sokeria.
Tee joku keitto. Sosekeitto? Tai pastakastike. Vaikeaa sanoa, kun ei tiedä mitä aineksia sulla on kaapeissa.
Ja tavallinen pannari ja letut on hyviä myös pelkän sokerin kanssa.
Oikein otsikossa korostetaan EI pannaria. Ihmiset antaa ehdotuksia ap:lle. Mitä ap tekee? PANNARIA!
Riisipuuroa, suolaista piirakkaa, makeaa piirakkaa, pannacotta, creme brulee, valkosipuli-kermaperunat (tai muut kermaperunat), leivonnaiset (mikä vaan missä maitoa niin voi käyttää kermaa halutessa laimennettuna vedellä), suklaamousse tai muu mousse, sosekeitto, kastike (suolainen tai makea).
Oikeampi kysymys melkein olisi mihin ei voi laittaa kermaa?