Mua ärsyttää tää Suomen tyyli koronaviruksen kanssa
Huudetaan että flunssa flunssa flunssa, tavallinen flunssa vaarallisempi, vaikka jo muualla maailmassa tiedetään että tämä luulo on jo osoitettu vääräksi.
Kaiken maailman poliitikot ja terveydenhuollon päättäjät vähättelevät ja syyttävät kansaa hysteeriseksi ja keljuilevat vaan käsien pesemisestä.
Mitään ei kerrota uusiin tapauksiin liittyen, tietoja salataan. Tästä tulee vaan olo, että on jo levinnyt laajemmallekin mutta päättäjät tekevät kaikkensa hyssytelläkseen ennen kuin koko tilanne räjähtää käsiin.
Meillä ei myöskään uutisoida kunnolla niiden maiden tilanteesta, joiden kanssa teemme paljon yhteistyössä ja jotka ovat säännöllisiä työmatkakohteita suomalaisille. Saksassa runsaasti uusia tapauksia, samoin Alankomaissa. Ei mitään mainintaa Suomen mediassa.
Mä veikkaan että Suomi potkii nyt itseään perseelle ja pahasti. Nyt kaikki vaan sormet ristiin ettei hallituksen välinpitämättömyys aiheuta kohtuuttoman suurta vahinkoa niin taloudellisesti kuin terveydenkin kannalta.
Kommentit (267)
Saksassa on 82 miljoonaa ihmistä.
Siellä on sairastunut 79.
No onpas mennyt persuhysterisointi hyvin perille.
Ja mua ärsyttää tää jankkaaminen koronasta! Ei se asia siitä mikskään muutu vaikka sitä jauhaa koko ajan.
Miksi ei voi vaan reilusti uutisoida tilanteeseen liittyvistä tiedoista? :D ketä tää salailu auttaa? Ihan järjen köyhyyttä antaa VARMISTETTUJEN koronatapausten kuljeskella vapaana eikä edes voida kertoa missä koulussa tämä sairastunut muksu on.
"Kiusaamisen ja leimaamisen välttämiseksi" anteeksi nyt vaan, mutta ehkä nyt ei ole aika murehtia tuollaista, voi herran Jeesus.
Samaa mieltä. Meininki on kuin muinaisessa Neuvostoliitossa. Suomi on muutenkin putoamassa Euroopan kehitysmaaksi. Tuntuu, että asiat ovat ei kenenkään hallinnassa ja kukaan ei ota vastuuta mistään. Tiedottaminen on aivan lapsenkengissä ja todella hidasta. Käytännön varotoimia - onko niitä edes tulossa? Vai odotellaanko rauhassa katastrofia ja sitten spekuloidaan mitä olisi pitänyt tehdä, kun osa kansasta on heittänyt veivinsä. Presidenttikin piileksii kotonaan ja taitaa vaan odotella eläkkeelle pääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Meininki on kuin muinaisessa Neuvostoliitossa. Suomi on muutenkin putoamassa Euroopan kehitysmaaksi. Tuntuu, että asiat ovat ei kenenkään hallinnassa ja kukaan ei ota vastuuta mistään. Tiedottaminen on aivan lapsenkengissä ja todella hidasta. Käytännön varotoimia - onko niitä edes tulossa? Vai odotellaanko rauhassa katastrofia ja sitten spekuloidaan mitä olisi pitänyt tehdä, kun osa kansasta on heittänyt veivinsä. Presidenttikin piileksii kotonaan ja taitaa vaan odotella eläkkeelle pääsyä.
Niinistö kuuluu riskiryhmään ja hänellä on pieni lapsi ja kaunis vaimo. Tottakai hän pysyttelee turvassa. Oikeastiko odotat hänen uhraavan henkensä?
Mulla meni kuppi nurin kun alettiin salailemaan mahdollisesti altistunutta koulua ja karanteenikin tuntuu olevan löysä. Mitähän EU sanoo, kun kuulee tästä farssista?
Aivan naurettavaa, olen pettynyt. Ymmärrän massahysterian ehkäisemisen, mutta kyllä mua nyppii jos päättäjät tuolta norsunluutorneistaan huutelee että tyhmiä ootte, peskää käsiä paremmin niin pelastutte.
Päättäjät hoi, ottakaapa pää pois p.........stä!
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät hoi, ottakaapa pää pois p.........stä!
Laita suoraan heille viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni kuppi nurin kun alettiin salailemaan mahdollisesti altistunutta koulua ja karanteenikin tuntuu olevan löysä. Mitähän EU sanoo, kun kuulee tästä farssista?
Aivan naurettavaa, olen pettynyt. Ymmärrän massahysterian ehkäisemisen, mutta kyllä mua nyppii jos päättäjät tuolta norsunluutorneistaan huutelee että tyhmiä ootte, peskää käsiä paremmin niin pelastutte.
Ei EUta kiinnosta vaikka Suomi tapattaisi oman kansansa.
Sairastuneiden ja altistuneiden nimet, kuvat, osoitteet, työpaikat, koulut pitäisi siis ap:n mielestä julkaista?
Tämäkö vähentäisi ap:n paniikkia?
Mitä helvettiä tässä muka kuuluisi tehdä?! 🤣 Laitetaan kaikki vaan eristykseen joo, niin taloudelliset romahdukset tappaa sitten vielä enemmän ihmisiä kuin korona koskaan. 🤣
Olen sen kannalla että salataan niin pitkään kuin mahdollisuus. Koko valtio romahtaa jos kaikki sairastuneet laitetaan karanteeniin. Parempi hoitaa hoitoa ansaitsevat kaikessa hiljaisuudessa ja pitää huoli että muut jatkavat työskentelyä niin kauan kuin pysyvät jaloillaan.
Olen pahoillani, mutta meitä on liian vähän. Kiina ja muut euromaat pystyvät menemään kansa edellä, mutta meidän nyt pitää tehdä uhrauksia että talous ei romahda täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Mitä Niinistön pitäisi tehdä? Käydä ihmisten kotona pesemässä näiden käsiä? 🛁🚿
Vierailija kirjoitti:
Sairastuneiden ja altistuneiden nimet, kuvat, osoitteet, työpaikat, koulut pitäisi siis ap:n mielestä julkaista?
Tämäkö vähentäisi ap:n paniikkia?
En ole AP, mutta kyllä. Kyllä pitäisi infota työkavereita/luokkatovereita. En jaksa lähteä mukaan typerään liioitteluusi, mutta kyllä nyt järkikin sanoo että näin ei voi toimia.
Itseäkin kyllä kyrpii, kun tuntuu että mitään konkreettista ei haluta tehdä. Toisaalta totta on sekin, että yksikään sairastunut lapsi ei ole kuollut koronavirukseen (nuorin kuollut taitaa olla kolmekymppinen), vaan heihin se tuntuu vaikuttavan kaikista vähiten, minkä lisäksi on ihan selvä juttu, että diagnosoimattomia koronavirustapauksia, jotka ovat olleet täysin oireettomia / jotka sairastunut on vaan sairastanut onnellisen tietämättömänä läpi tavallisena influenssana, on aivan _lukemattomia_. Niin herkästi tuntuu leviävän. Tämä taas tarkoittaa sitä, että kuolleisuus on todellisuudessa paljon pienempi kuin tilastoissa.
Median lietsomaan hysterisointiin ei siis mielestäni ole syytä. Olen silti ehdottomasti sitä mieltä, että asiaan tulee suhtautua vakavasti ja että JOKAISEN vastuulla on kantaa oma kortensa kekoon, jotta virus ei pääsisikään Suomessa leviämään. Peskää niitä käsiä ja suojatkaa suunne kun yskitte. Raivostuttaa, kun edelleen näkee kaduilla ja kaupoissa ihmisiä, jotka silmät päässä pullottaen ja monttu auki köhii ja kakoo kohti muita ihmisiä. Vähän nyt huomaavaisuutta peliin. Perusterveet ehkä pääsääntöisesti toipuvat tuosta taudista - mutta kaikkipa eivät olekaan perusterveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei EUta kiinnosta vaikka Suomi tapattaisi oman kansansa.
No se voi kiinnostaa, että me mahdollistetaan taudin leviäminen muihin maihin. Joo, Suomi saa tappaa vaikka koko populsationsa koronaan, mutta siinä vaiheessa kun vaarannetaan muut Pohjoismaat, niin voidaan vähän miettiä mitä ollaan tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
No onpas mennyt persuhysterisointi hyvin perille.
No onpas mennyt persupakkomielteesi vaikea-asteiseksi.
Vihdissä pelätään nyt? Ettekö uskalla enää striimata kaduilla ja oikeussalissa? Ottakaa Marsusta mallia ja lopettakaa se pelleily
Jep! Kuvitellaan, että ihmiset eivät ymmärrä tai tiedä tilanteen vakavuutta. Turha tätä on hyssytellä tai salailla. Faktat ja oikeat tilannetiedot kehiin, se on ainoa keino säästyä huhuilta ja turhalta hysterialta.