Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies lamaannuttaa perheen sisäisen ilmapiirin omalla asenteellaan

Vierailija
01.03.2020 |

Olen 17-vuotias nuori, täytän pian 18. Olen väsynyt tilanteeseen ja suhteeni isääni on vähintään huono johtuen siitä, että isällä on kausia jolloin hän vaipuu ns. manalaan. Kutsun isäni vaihetta manalaksi, koska tuolloin isäni on myrkyllinen, piikikäs, negatiivinen ja pettynyt. Joudumme äitini kanssa terapioimaan isää ja hänen pahaa oloaan - äidissäni näen pelokkaan ja masentuneen ihmisen ja samoja oireita näen itsessäni. Isäni satuttaa meitä henkisesti tuon manalajakson aikana, kiroilee, on sanoillaan hyökkäävä. Olen lukiolainen enkä pärjää koulussa, vaikka minulla olisi siihen mahdollisuus, koska pelkään milloin äitini milloin isäni laittaa viestiä kesken koulupäivän että isä uhkailee itsemurhalla. En luota miehiin isäni takia ja itsetuntoni on huono, vaikka sisäisesti olen rakentanut sitä monta vuotta. Isä ei kuitenkaan tee mitään mutta purkaa kaiken meihin - milloin lattialla oleva roska ärsyttää häntä ja yhtäkkiä syy on minun. Olen yrittänyt auttaa isääni ja pyytänyt tekemään erilaisia harjoituksia tuloksetta. Pahin lamaannuttaja on raha, stressi rahasta, vaikka emme ole vähävaraisia mutta rahasta puhuminen saa isäni hulluuden partaalle. Tunnelma kodissamme on jäätävä silloin kun isän manalavaihe pääsee irti. Äiti uhkaa joka kuukausi ottavansa eron mutta ei koskaan ota, koska avioliiton on kestettävä kuolemaan saakka. Kuitenkin äitini on masentunut ja pelokas. Kohtausten ulkopuolella isäni on normaali ja iloinen, mutta en enää jaksa vuoristorataa. Mitä voin tehdä asialle?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa omilleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla