Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika oli kutsunnoissa ja määrättiin paikka ja aika, on koulussa vielä tuolloin. Miten tähän voi hakea lykkäystä

Vierailija
01.03.2020 |

Mä kuvittelin että tuolla kutsunnoissa saa lykkäystä siihen asti kun koulu on ohi, no nyt hänellä on lappu missä junaliput ja kaikki jo, tammikuulle 2021 jolloin on vielä koulussa. Miten tähän nyt haetaan vielä lykkäystä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on sen ikäinen, että nyt on korkea aika opetella itsenäiseksi. Anna hänen selvittää asia itse. 

En kysynyt, että kenen tämä pitäisi selvittää. Poika on itse asiaa yrittänyt selvittää kykyjensä mukaan siinä onnistumatta.

Ei kaikki 18 vuotiaat ole samalla viivalla itsenäistymisen kanssa

Ei tosiaankaan kun äityli hoitelee mussukan puolesta, niin eipä siinä hirveetä motia ole itse tehdä mitään.

Vierailija
22/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavatonta sekään, että opiskelut keskeytetään asepalveluksen ajaksi. Poika voi itse miettiä miten päin haluaa toimia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun takia saa automaattisesti lykkäystä. Sitä kannattaa hakea muutaman kerran ja 25v jälkeen saa vapautuksen suht helposti, kun on lääkäriltä joku lappunen. Helppoa

Vierailija
24/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se napanuora poikki!! Susta saa joku vielä painajaismaisen anopin, joka hoitaa ja säätää aikuisen poikansa asioita!!

Vierailija
25/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mis ei hän avannut suutaan siellä kutsunnoissa, sillähän sen olisi saanut muutettua. Tosin turha sitä on enää kysellä.

Kato jos äiti on aina hoitanut kaiken niin eihän tuollaisia osaa miettiä/kysyä. Kyllä äiti hoitaa niin kuin tähänkin asti 🙄

Vierailija
26/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on ylipäätään mahdollista? Kutsunnoissa on tänä vuonna 18v täyttävät eikä siellä todellakaan kerätä väkeä tammikuussa 2021 alkavaan varusmieserään. Sinne pääsee, jos erikseen pyytää, anoo, rukoilee - ja sattuu olemaan erittäin hyvä säkä.

Heinäkuussa 2021 pääsevät yleensä aloittamaan kaupunkilaiset. En tiedä, miksi näin on päätetty, mutta helsinkiläisillä on etusija päästä armeijaan heti lukion/ammattikoulun jälkeen ja muualla asuvat ovat sitten tammikuisessa aloittamiserässä. Poikkeuksiakin löytyy, mutta aika itsevarma pitää vaikka kouvolalaisen nuoren olla, jotta hän saa aloittamisajaksi heinäkuun 2021.

Puolustusvoimien sivuilla kerrotaan, miten siirtää aloittamisajankohtaa. Suurin osaa siirtää, no hätä.

Vierailija
27/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han tässä sekoilee ja sekaantuu poikansa elämään. Lisäksi jälleen kerran vapaamatkustajat huutelemassa. Check your underwear

Vierailija
28/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ehtii hyvin ahdistua ja masentua ja sitte vaihdetaan sukupuoltakin ja lihotaan.

eli E-laput kouraan  sitte

Vierailija
29/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat ,oikeasti  todella itsenäiseen ajatteluun armeijan suhteen  kykenevät ovat niitä, jotka siitä 'kunniasta' kieltäytyvät.

Arvostettavimmin itsenäisiä heistä ne, joilla on järkeä ja ns. selkärankaa ryhtyä totaalikieltäytyjiksi.

Vierailija
30/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:han tässä sekoilee ja sekaantuu poikansa elämään. Lisäksi jälleen kerran vapaamatkustajat huutelemassa. Check your underwear

Yes, I have tights !

Häpäisenkö minä niitä pitämällä nyt  sotaveteraaneja ?

Vierailija
31/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä ei onneksi ole näitä ongelmia.

Voidaan jatkaa tuonakin aikana opiskelua, mennä elämässä eteenpäin  ja antaa niiden  hölmöjen jätkien heilua niine haluamine pyssyineen niitä hulluja leikkejään siellä jossain pöpeliköissä.

Siitäs saavat , kun kerran niin halusivat ! 

Tulevaisuus on meidän, naisten !

No enpä minä ainakaan ehtinyt siinä puolessa vuodessa (minkä intti lyhimmillään kestää) saada mitään ihmeellistä aikaan. Tavallista elämää vain ja pojista moni taas tuli kotiin reilusti laihtuneena ja moni aloitti jopa kuntoiluharrastuksenkin intissä innostuneena.

Inttikavereiden kanssa ovat yhteyksissä edelleen, reissaavat jne.

Enpä tiedä kumpi tässä voitti. Itse taisin kuitenkin jäädä häviölle...

Olin 9kk. Se aika maksoi minulle kymmeniä tuhansia euroja menetettyjä palkkatuloja, koska työelämään siirtyminen viivästyi. Samalla valtio menetti huomattavasti verotuloja.

Vierailija
32/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurista sankarihautausmaista haaveilevat av-mammat alapeukuttaa tällä palstalla aina kaikkia, vähänkään pasifistisia kommentteja.

Verenhimoisimmat heistä kai haluaisivat kaikki  pasifistit 'montun syrjälle'  (ja side silmillään)

Vierailija
33/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI, 100te/vuosi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan jatkaa tuonakin aikana opiskelua, mennä elämässä eteenpäin  ja antaa niiden  hölmöjen jätkien heilua niine haluamine pyssyineen niitä hulluja leikkejään siellä jossain pöpeliköissä.

No enpä minä ainakaan ehtinyt siinä puolessa vuodessa (minkä intti lyhimmillään kestää) saada mitään ihmeellistä aikaan. Tavallista elämää vain ja pojista moni taas tuli kotiin reilusti laihtuneena ja moni aloitti jopa kuntoiluharrastuksenkin intissä innostuneena.

Olin 9kk. Se aika maksoi minulle kymmeniä tuhansia euroja menetettyjä palkkatuloja, koska työelämään siirtyminen viivästyi. Samalla valtio menetti huomattavasti verotuloja.

huonosti menee jos elämä kii pelkästä työnteosta ja muutamasta kymppitonnista.

minulle elämä on kokemuksia, ja niitä rahoitan työllä. 

Vierailija
34/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kokemus mielestäsi tuon rahan arvoinen? Jos nyt voisit valita toisin (eli et kävisi armeijaa), niin mitä tekisit?

ohis

Vierailija
35/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kyllä ap pojallesi potku persuuksiin. Kirjoitin Googleen lykkä... ja se jo ehdotti ”lykkäys armeijasta”. Ensimmäinen hakutulos vie armeijan faq kysymyksiin joista löytyy suoraan ohje.

Jos poikasi ei löydä tätä itse hänellä on isompikin ongelma.

Vierailija
36/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysikö poika sinua hoitamaan asiat vai olisiko nyt niin, että mamma taas tunkee nokkansa muiden asioihin. Menet varmaan lääkäriinkin mukaan ja työhaastatteluihin hössöttämään päälle?

Vierailija
37/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kokemus mielestäsi tuon rahan arvoinen? Jos nyt voisit valita toisin (eli et kävisi armeijaa), niin mitä tekisit?

ohis

Tarvitseeko esim. tulipalostakaan välttämättä sitä omaa, henkilökohtaista  kokemusta sen keskellä tajutakseen jo ennalta aina varoen välttää toimimasta niin, ettei ainakaan itse riskiä sellaisen syttymiseen aiheuta, tai lisää ?

Vierailija
38/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://puolustusvoimat.fi/documents/1948673/2258888/PEVIESTOS-Palveluk…

Kun itse olin aikoinaan kutsunnoissa, niin seillä kysytiin milloin haluaisin astua palvelukseen ja tieetysti ehdotin saapumiseerää joka oli silloinsen koulun päättymisen jälkeen ja sillä mentiin.

Vierailija
39/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsiköhän tuon ikäisen pojan jo ihan itse selvitellä asioitansa vai oletko sitä mieltä että äiskän kuuluu hoitaa pojan armeija-asiat?

Vierailija
40/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne hölmöt jätkät ei ole siellä omasta tahdostaan, vaan se on velvollisuus.

Onneksi kaikki tärkeät työt on miesten vastuulla, naiset on just tuollaisia toopeja.