Poika oli kutsunnoissa ja määrättiin paikka ja aika, on koulussa vielä tuolloin. Miten tähän voi hakea lykkäystä
Mä kuvittelin että tuolla kutsunnoissa saa lykkäystä siihen asti kun koulu on ohi, no nyt hänellä on lappu missä junaliput ja kaikki jo, tammikuulle 2021 jolloin on vielä koulussa. Miten tähän nyt haetaan vielä lykkäystä?
Kommentit (63)
Ei ole tavatonta sekään, että opiskelut keskeytetään asepalveluksen ajaksi. Poika voi itse miettiä miten päin haluaa toimia.
Koulun takia saa automaattisesti lykkäystä. Sitä kannattaa hakea muutaman kerran ja 25v jälkeen saa vapautuksen suht helposti, kun on lääkäriltä joku lappunen. Helppoa
Nyt se napanuora poikki!! Susta saa joku vielä painajaismaisen anopin, joka hoitaa ja säätää aikuisen poikansa asioita!!
Vierailija kirjoitti:
Mis ei hän avannut suutaan siellä kutsunnoissa, sillähän sen olisi saanut muutettua. Tosin turha sitä on enää kysellä.
Kato jos äiti on aina hoitanut kaiken niin eihän tuollaisia osaa miettiä/kysyä. Kyllä äiti hoitaa niin kuin tähänkin asti 🙄
Miten tuo on ylipäätään mahdollista? Kutsunnoissa on tänä vuonna 18v täyttävät eikä siellä todellakaan kerätä väkeä tammikuussa 2021 alkavaan varusmieserään. Sinne pääsee, jos erikseen pyytää, anoo, rukoilee - ja sattuu olemaan erittäin hyvä säkä.
Heinäkuussa 2021 pääsevät yleensä aloittamaan kaupunkilaiset. En tiedä, miksi näin on päätetty, mutta helsinkiläisillä on etusija päästä armeijaan heti lukion/ammattikoulun jälkeen ja muualla asuvat ovat sitten tammikuisessa aloittamiserässä. Poikkeuksiakin löytyy, mutta aika itsevarma pitää vaikka kouvolalaisen nuoren olla, jotta hän saa aloittamisajaksi heinäkuun 2021.
Puolustusvoimien sivuilla kerrotaan, miten siirtää aloittamisajankohtaa. Suurin osaa siirtää, no hätä.
Ap:han tässä sekoilee ja sekaantuu poikansa elämään. Lisäksi jälleen kerran vapaamatkustajat huutelemassa. Check your underwear
se ehtii hyvin ahdistua ja masentua ja sitte vaihdetaan sukupuoltakin ja lihotaan.
eli E-laput kouraan sitte
Ainoat ,oikeasti todella itsenäiseen ajatteluun armeijan suhteen kykenevät ovat niitä, jotka siitä 'kunniasta' kieltäytyvät.
Arvostettavimmin itsenäisiä heistä ne, joilla on järkeä ja ns. selkärankaa ryhtyä totaalikieltäytyjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap:han tässä sekoilee ja sekaantuu poikansa elämään. Lisäksi jälleen kerran vapaamatkustajat huutelemassa. Check your underwear
Yes, I have tights !
Häpäisenkö minä niitä pitämällä nyt sotaveteraaneja ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöillä ei onneksi ole näitä ongelmia.
Voidaan jatkaa tuonakin aikana opiskelua, mennä elämässä eteenpäin ja antaa niiden hölmöjen jätkien heilua niine haluamine pyssyineen niitä hulluja leikkejään siellä jossain pöpeliköissä.
Siitäs saavat , kun kerran niin halusivat !
Tulevaisuus on meidän, naisten !
No enpä minä ainakaan ehtinyt siinä puolessa vuodessa (minkä intti lyhimmillään kestää) saada mitään ihmeellistä aikaan. Tavallista elämää vain ja pojista moni taas tuli kotiin reilusti laihtuneena ja moni aloitti jopa kuntoiluharrastuksenkin intissä innostuneena.
Inttikavereiden kanssa ovat yhteyksissä edelleen, reissaavat jne.Enpä tiedä kumpi tässä voitti. Itse taisin kuitenkin jäädä häviölle...
Olin 9kk. Se aika maksoi minulle kymmeniä tuhansia euroja menetettyjä palkkatuloja, koska työelämään siirtyminen viivästyi. Samalla valtio menetti huomattavasti verotuloja.
Suurista sankarihautausmaista haaveilevat av-mammat alapeukuttaa tällä palstalla aina kaikkia, vähänkään pasifistisia kommentteja.
Verenhimoisimmat heistä kai haluaisivat kaikki pasifistit 'montun syrjälle' (ja side silmillään)
DI, 100te/vuosi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan jatkaa tuonakin aikana opiskelua, mennä elämässä eteenpäin ja antaa niiden hölmöjen jätkien heilua niine haluamine pyssyineen niitä hulluja leikkejään siellä jossain pöpeliköissä.
No enpä minä ainakaan ehtinyt siinä puolessa vuodessa (minkä intti lyhimmillään kestää) saada mitään ihmeellistä aikaan. Tavallista elämää vain ja pojista moni taas tuli kotiin reilusti laihtuneena ja moni aloitti jopa kuntoiluharrastuksenkin intissä innostuneena.
Inttikavereiden kanssa ovat yhteyksissä edelleen, reissaavat jne.Enpä tiedä kumpi tässä voitti. Itse taisin kuitenkin jäädä häviölle...
Olin 9kk. Se aika maksoi minulle kymmeniä tuhansia euroja menetettyjä palkkatuloja, koska työelämään siirtyminen viivästyi. Samalla valtio menetti huomattavasti verotuloja.
huonosti menee jos elämä kii pelkästä työnteosta ja muutamasta kymppitonnista.
minulle elämä on kokemuksia, ja niitä rahoitan työllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kokemus mielestäsi tuon rahan arvoinen? Jos nyt voisit valita toisin (eli et kävisi armeijaa), niin mitä tekisit?
ohis
No nyt kyllä ap pojallesi potku persuuksiin. Kirjoitin Googleen lykkä... ja se jo ehdotti ”lykkäys armeijasta”. Ensimmäinen hakutulos vie armeijan faq kysymyksiin joista löytyy suoraan ohje.
Jos poikasi ei löydä tätä itse hänellä on isompikin ongelma.
Pyysikö poika sinua hoitamaan asiat vai olisiko nyt niin, että mamma taas tunkee nokkansa muiden asioihin. Menet varmaan lääkäriinkin mukaan ja työhaastatteluihin hössöttämään päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kokemus mielestäsi tuon rahan arvoinen? Jos nyt voisit valita toisin (eli et kävisi armeijaa), niin mitä tekisit?
ohis
Tarvitseeko esim. tulipalostakaan välttämättä sitä omaa, henkilökohtaista kokemusta sen keskellä tajutakseen jo ennalta aina varoen välttää toimimasta niin, ettei ainakaan itse riskiä sellaisen syttymiseen aiheuta, tai lisää ?
https://puolustusvoimat.fi/documents/1948673/2258888/PEVIESTOS-Palveluk…
Kun itse olin aikoinaan kutsunnoissa, niin seillä kysytiin milloin haluaisin astua palvelukseen ja tieetysti ehdotin saapumiseerää joka oli silloinsen koulun päättymisen jälkeen ja sillä mentiin.
Pitäsiköhän tuon ikäisen pojan jo ihan itse selvitellä asioitansa vai oletko sitä mieltä että äiskän kuuluu hoitaa pojan armeija-asiat?
Vierailija kirjoitti:
Ne hölmöt jätkät ei ole siellä omasta tahdostaan, vaan se on velvollisuus.
Onneksi kaikki tärkeät työt on miesten vastuulla, naiset on just tuollaisia toopeja.
Ei tosiaankaan kun äityli hoitelee mussukan puolesta, niin eipä siinä hirveetä motia ole itse tehdä mitään.