Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika oli kutsunnoissa ja määrättiin paikka ja aika, on koulussa vielä tuolloin. Miten tähän voi hakea lykkäystä

Vierailija
01.03.2020 |

Mä kuvittelin että tuolla kutsunnoissa saa lykkäystä siihen asti kun koulu on ohi, no nyt hänellä on lappu missä junaliput ja kaikki jo, tammikuulle 2021 jolloin on vielä koulussa. Miten tähän nyt haetaan vielä lykkäystä?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kerrottiin kutsunnoissa.

Vierailija
2/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lapussa on varmaan joku yhteystieto. Pitääkö äipän hoitaa kultamussukan armeija-asiat? Tarvitsin itse koulun johdosta pari vuotta lykkäystä inttiin, ihan soittamalla hoitui asia. En tarvinnut äidin apua asian hoitamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kotiin tullessa infossa kerrotaan noista. Myös siellä kutsuntatilaisuudessa yleensä myös on kerrottu.

Vierailija
4/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mis ei hän avannut suutaan siellä kutsunnoissa, sillähän sen olisi saanut muutettua. Tosin turha sitä on enää kysellä.

Vierailija
5/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se informaatio on jossain. Selailkaa nettiä ja lukekaa ne paperit.

Vierailija
6/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna poikasi hoitaa asia itse. Ei siihen äitiä tarvita ja jos aiemmin on tarvinnut, niin nyt on korkea aika opetella itsenäiseksi.

Vierailija
7/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi tietää miten toimia. Jos ei muista hän osannee lukea sen infon, jonka sai mukaansa.

Vierailija
8/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on sen ikäinen, että nyt on korkea aika opetella itsenäiseksi. Anna hänen selvittää asia itse. 

Vierailija
9/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika täytti jonkun lapun ja vei sen puolustusvoimien konttorille. Piti olla koulusta todistus mukana, että miten pitkään koulu kestää.

Vierailija
10/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys pv:n aluetoimistoon. Annapa poikasi hoitaa asia itse.

Vierailija
11/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on sen ikäinen, että nyt on korkea aika opetella itsenäiseksi. Anna hänen selvittää asia itse. 

En kysynyt, että kenen tämä pitäisi selvittää. Poika on itse asiaa yrittänyt selvittää kykyjensä mukaan siinä onnistumatta.

Ei kaikki 18 vuotiaat ole samalla viivalla itsenäistymisen kanssa

Vierailija
12/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomakkeella, mikä löytyy puolustusvoimien sivuilta. Itselläni meni googlaamalla tähän alle 10 sekuntia ja olen vanha.

Laitapa niinkin vaikeat hakusanat kuin asevelvollisuuden lykkääminen Googleen.

Vierailija
13/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se poikasi silloin  uskaltanut avata suutaan  siellä mtään sanoakseen ?

Tietenkään ei tarvitse keskeyttää mitään koulua  ja saa heti lykkäystä sen takia, kun vain sanoo.

Vierailija
14/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomakkeella, mikä löytyy puolustusvoimien sivuilta. Itselläni meni googlaamalla tähän alle 10 sekuntia ja olen vanha.

Laitapa niinkin vaikeat hakusanat kuin asevelvollisuuden lykkääminen Googleen.

Suosittelisin vielä, että poikasi hoitaa tämän itse. Tulee aikuisena vaikeampiakin asialista, mitkä täytyy itse hoitaa.

Vierailija
15/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä poika täytti jonkun lapun ja vei sen puolustusvoimien konttorille. Piti olla koulusta todistus mukana, että miten pitkään koulu kestää.

Kiitos, näin ajattelinkin. Outoa ettei itse kutsunnoissa sitten laitettu oikeaa aikaa. Ehkä kun koulusta eivät voi antaa lappua mikä todistaisi että hän opiskelee vielä vuonna 2021 🤔 vaan lapussa luki että opiskelee nyt.

Vierailija
16/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka saa koulusta välivuotta armeijan takia?

Vierailija
17/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka saa koulusta välivuotta armeijan takia?

Kyllä koulusta saa lykkäystä ja armeijasta saa lykkäystä. On asevelvollisten oma asia kuinka haluaa hoitaa. Kaikki löytyy puolustusvoimien sivuilta. Aluetoimistot voi kysyä, jos on jotain epäselvää netin hyvin selkeiden ohjeiden lisäksi.

Vierailija
18/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, näin ajattelinkin. Outoa ettei itse kutsunnoissa sitten laitettu oikeaa aikaa. Ehkä kun koulusta eivät voi antaa lappua mikä todistaisi että hän opiskelee vielä vuonna 2021 🤔 vaan lapussa luki että opiskelee nyt.

Tuon armeijan siirron voi tehdä lähempänä sen alkamista ja näin saatte koulusta sen todistuksenkin jo mukaan.

Vierailija
19/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä ei onneksi ole näitä ongelmia.

Voidaan jatkaa tuonakin aikana opiskelua, mennä elämässä eteenpäin  ja antaa niiden  hölmöjen jätkien heilua niine haluamine pyssyineen niitä hulluja leikkejään siellä jossain pöpeliköissä.

Siitäs saavat , kun kerran niin halusivat ! 

Tulevaisuus on meidän, naisten !

Vierailija
20/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä ei onneksi ole näitä ongelmia.

Voidaan jatkaa tuonakin aikana opiskelua, mennä elämässä eteenpäin  ja antaa niiden  hölmöjen jätkien heilua niine haluamine pyssyineen niitä hulluja leikkejään siellä jossain pöpeliköissä.

Siitäs saavat , kun kerran niin halusivat ! 

Tulevaisuus on meidän, naisten !

No enpä minä ainakaan ehtinyt siinä puolessa vuodessa (minkä intti lyhimmillään kestää) saada mitään ihmeellistä aikaan. Tavallista elämää vain ja pojista moni taas tuli kotiin reilusti laihtuneena ja moni aloitti jopa kuntoiluharrastuksenkin intissä innostuneena.

Inttikavereiden kanssa ovat yhteyksissä edelleen, reissaavat jne.

Enpä tiedä kumpi tässä voitti. Itse taisin kuitenkin jäädä häviölle...