Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatteko kysyä jotain "transulta"?

Vierailija
29.02.2020 |

Viimeksi ketju poistettiin ennen kuin ehdin vastata yhteenkään kysymykseen. En suostu kertomaan sukupuoltani ja vastaan tässä nyt ensimmäiseen kysymykseen, johon silloin kirjoitin vastausta.

Eli miten voi olla varma asiasta ja tietää aivojensa sukupuolen?

En tiedä. En ihan oileasti tiedä.

Yleensä ihminen on ok oman fyysisen sukupuolensa kanssa. Itseeni iski murrosiässä sellainen viimeinen "ei perkle" tunne. Koin vain olevani vastakkaista sukupuolta ja murrosikä toi mulle itse asiassa myös syntymäsukupuolta vastakkaisen sukupuolen ominaisuuksia, mutta en ole tietääkseni intersukupuolinen.

Kävin läpi vuosien terapian ja kokeilin monia eri lääkityksiä ehkäistäkseni sen, että lähden korjaamaan sukupuoltani. Se oli mulle viimeinen vaihtoehto ja kesti kolme vuotta, että edes pääson järjestelmästä läpi. Olin yli 25-vuotias, kun hommaan lähdin ja 28-vuotias, kun aloitin hormonihoidon. Nykyisin elän tavallista elämää, mutta mulla on kaksi eri sosiaalista piiriä, joiden jäsenet eivät voi tavata toisiaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä sallisit hormonihoitojen aloittamisen sukupuolen korjausta varten, entä leikkaukset?

Vierailija
2/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transu eli transvestiitti ei ole sama asia kuin transsukupuolinen, idari trolli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset hormonitasot sulla oli ennen hormonihoitoa? Siis oliko enemmän "vastakkaiselle" sukupuolelle tyypilliset kuin biologisella sukupuolellasi keskimäärin?

Vierailija
4/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko tietoinen siitä että kun miespulinen pukeutuu naisten vaatteisiin, niin mies näyttää typerältä.

Vierailija
5/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä sallisit hormonihoitojen aloittamisen sukupuolen korjausta varten, entä leikkaukset?

Tämä on vaikea kysymys. En puolla alaikäisten hoitoja noin yleensä, ellei kyse ole elämästä ja kuolemasta, eikä alaikäisille pitäisi koskaan antaa kuin murrosiän pysäyttäviä "blokkerihoitoja" ja niitäkin vain, jos on pakko.

Tiedän, että oikeasti transsukupuoliset kärsivät tällaisesta linjauksesta, mutta olen utilitaristi. Tiedän, että valitettavasti nykyään hyvin moni hoitoihin haluava vain lopulta vahingoittaisi niillä itseään.

Leikkauksiin vaaditaan nykyäänkin eri juttuja. Itse kävin sukupuolta vahvistavassa leikkauksessa ennen virallisten papereiden muuttamista. Sanoisin, että täysi-ikäisyyttä pitäisi ainakin vaatia esim. transmaskuliinien rintojen poistoon. Pysyvästi steriiliksi tekeviin leikkauksiin ehkä 25v.

ap

Vierailija
6/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transu eli transvestiitti ei ole sama asia kuin transsukupuolinen, idari trolli

Monesti sitä käytetään transsukupuolisestakin tämmöisenä loukkaavana ilmaisuna. Mua on ainakin kutsuttu transuksi niin paljon, että koen oikeudekseni käyttää sitä sanaa itse.

Transvestiitit voivat toki halutessaan poiketa tähän ketjuun ja sanoa sanottavansa. Katsotaan sitten.

ap

Vierailija
7/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset hormonitasot sulla oli ennen hormonihoitoa? Siis oliko enemmän "vastakkaiselle" sukupuolelle tyypilliset kuin biologisella sukupuolellasi keskimäärin?

Mulla oli vähän sinne välimaastoon päin nuo hormonit, vaikka kuitenkin lukemat oli mitattaessa enemmän syntymäsukupuoleni puolella. Kuitenkin lukemat oli selvästi korkeammat kuin sillä biologisella sukupuolella keskimäärin. Murrosiässä kehityin selvästi eri tavalla kuin samaa sukupuolta olevat sisarukset, vaikka kukaan ei ihme kyllä kiinnittänyt siihen huomiota.

ap

Vierailija
8/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaako sana transu mielestäsi enemmän Ford Transitiin vai VW Transporteriin?

Vierailija
9/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko tietoinen siitä että kun miespulinen pukeutuu naisten vaatteisiin, niin mies näyttää typerältä.

Itse ajattelen, että jokaisen pitäisi saada pukeutua kulloisenkin pukukoodin mukaan kuten tahtoo. Jos joku mies tahtoo pukeutua iltapukuun, niin sen kun pukeutuu, kunhan noudattaa pukukoodia.

Kunhan ollaan asiallisia, niin aivan sama.

ap

Vierailija
10/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet teistä vetää " överit" meikkien ja vaatteiden kanssa? Tarkoitan sitä kun lopputulos on usein suttuisen ja halvan näköinen " nainen".

Vierailija
11/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittaako sana transu mielestäsi enemmän Ford Transitiin vai VW Transporteriin?

Turha asiasta on tapella. Yhtä transuja on molemmat.

ap

Vierailija
12/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko joskus antautua transdiggarille miehelle? Tykkään nuolla ja työntyä hellästi pyllyyn. ;)

Vierailija
13/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kuulee tervehdyksen "hyvät naiset ja herrat" (tai seurakunnassa "rakkaat sisaret ja veljet"). Onko olemassa vaihtoehtoa, joka huomioisi, että kaikki läsnäolijat eivät välttämättä identifioitu miehiksi tai naisiksi?

Vierailija
14/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten tapahtuu, jos sulle tulee veritulppia, syöpä tms. etkä enää voi käyttää hormoneita?

Vierailija
15/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kuulee tervehdyksen "hyvät naiset ja herrat" (tai seurakunnassa "rakkaat sisaret ja veljet"). Onko olemassa vaihtoehtoa, joka huomioisi, että kaikki läsnäolijat eivät välttämättä identifioitu miehiksi tai naisiksi?

Minkähän takia naiset ja miehet täytyy muuten eritellä tervehdyksessä, alkoi kuulostamaan oudolta nyt kun kysyit. Voisihan sitä tervehtiä vaikka rakkaita lähimmäisiä.

eri

Vierailija
16/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat murrosiässä tulleina "vastakkaisen sukupuolen piirteinä"? 

Ja oletko syntymäsukupuoleltasi nainen vai mies?

Vierailija
17/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole jo tappanut itseäsi?

Ilmiannettu.

Vierailija
18/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet teistä vetää " överit" meikkien ja vaatteiden kanssa? Tarkoitan sitä kun lopputulos on usein suttuisen ja halvan näköinen " nainen".

Veikkaan, että se on sellainen liian myöhään koettu hormonaalinen teini-ikä, ja semmoinen omasta ajastaan jälkeen jääminen on syynä. Halutaan sitten olla "räväkkä" ja saada takaisin osa jostain kadotetusta ajasta. Transnaiset ei koskaan saaneet kokea monia asioita ja typeriä överimeikkeihin liittyviä vaiheita kuin cisnaiset.

(Olen salaa samaa mieltä. Hillitty oman iän mukainen tyyli sopii aina parhaiten kaikille naisille)

ap

Vierailija
19/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole jo tappanut itseäsi?

Olen yrittänyt, kuten aika moni meikäläisistä. Ihminen ei kuole niin helposti kuin luulisi. Ja itse löysin jotain, minkä vuoksi elää.

Ap

Vierailija
20/38 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten tapahtuu, jos sulle tulee veritulppia, syöpä tms. etkä enää voi käyttää hormoneita?

Mulla ei enää ole rauhasia, jotka tuottaisi vääriä hormoneita, joten ilman mitään hormoneita juuri mitään ei kai tapahtuisi. En tiedä. En suostuisi ikinä ottamaan syntymäsukupuoleni sukupuolihormoneita, vaikka kuolisin.

En ole koskaan suunnitellut eläväni pitkää elämää. Yritin joskus 1tsemurhaa ja sen jälkeen olen jotenkin elänyt laina-ajalla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi