Miten paljon teinin kanssa pitää viettää aikaa?
Yhtäänkö ei saa patistaa jos se ei vapaaehtoisesti ehdota mitään tai änge mukaan? Meneekö tämä psykiatrien kutsuma "irrottautuminen vanhemmista" ihan per*iilleen jos vähän patistaa mukaan shoppailemaan? Luulis että tääkin vaihe ois jo mennyt kun se on 16, mutta ei.
Kommentit (6)
Ainahan sinä voit kysyä mukaan ja kertoa muutenkin, että saa tulla milloin vaan haluaa. Ja kertoa muutenkin, että vietät mielellään aikaa hänen kanssaan. Mutta ei tarvi patistella. Kyllä ne taas jossain välissä haluaa olla kanssasi. Kunhan vielä kasvavat. Ja tietävät, että ovat tervetulleita mukaan.
Kyllä minä pakotan shoppailemaan minun/isänsä kanssa ja asiaa ei pysty netistä ostamaan. Tai voin pakottaa katsomaan vaihtoehtoja netistä kanssani. Kauhean tarkka vaatteistaan ja kengistään, mutta näiden pitäisi ilmestyä itsesestään kaappiin.
Itse ei meillä ehdota, mutta mielellään tulee mukaan kun esim. nyt lomalla ollaan käyty kiipeilemässä, pakohuoneessa, leffassa ja ravintolassa. Tietenkin valittu paikat pojan maun mukaan, ei mitään pikkulasten paikkoja. Itse on tuonut muutaman lautapelin pelattavaksi (ihme), kun pakotin siivoamaan kaapit (ei pariin vuoteen siivonnut kaappien sisältä).
Nyt sitten varmaan "saa olla rauhassa" kesälomaan asti.
Meillä teinit viettävät mielläni kanssani aikaa, kun tehdään heitä kiinnostavia juttuja esim. shoppailu, syödään ravintolassa, käydään kirjastossa. Mut eivät todellakaan halua kanssani esim. lenkille tai mökille.
Tarkoitus ei ole tehdä asiasta numeroa, vaan tarjota mahdollisuuksia.
En patistele yhtikäs minnekään. t kahden teinin äiti