Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväpalkkaisia naisvaltaisia aloja

Vierailija
29.02.2020 |

Listataan.

Lääkärit, tilintarkastajat ja juristit kuuluvat ainakin näihin.

Lääkärin mediaanipalkka n. 7000 e/kk
Tilintatkastajan mediaanipalkka n. 5000 e/kk
Juristin mediaanipalkka n. 6200 e/kk

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juristeissa ja lääkäreissä on molempia sukupuolia suht saman verran.

Nykyään naisia taitaa olla molemmissa jo yli 60%

Vierailija
22/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ala muuttuu naisvaltaiseksi, sen palkkauskehitys tuppaa jäämään jälkeen. Näin on käynyt mm. papeilla. Eli naiset on ihan itse syypäitä siihen että miesvaltaisilla aloilla tienataan enemmän. Pitäisivät vain akat itse eduistaan huolen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja, tietyissä paikoissa. Esim. lukion lehtori

Ei ole naisvaltainen ala.

Olen eri mutta googlasin mielenkiinnosta. Jonkun vanhan tiedon löysin, että lukion opettajista jopa n. 70% olisi naisia. Olin kyllä yllättynyt, mutulla olisin sanonut että on aika lailla 50-50.

70/30 ei silti ole naisvaltainen ala.

kyllä mun mielestä voi sanoa jo naisvaltaiseksi jos 2/3 on naisia. Miehiä on it-alalla n. 2/3 ja sitä pidetään tyypillisenä miesvaltaisena alana.

Vierailija
24/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ala muuttuu naisvaltaiseksi, sen palkkauskehitys tuppaa jäämään jälkeen. Näin on käynyt mm. papeilla. Eli naiset on ihan itse syypäitä siihen että miesvaltaisilla aloilla tienataan enemmän. Pitäisivät vain akat itse eduistaan huolen.

Mielenkiintoista kyllä, tämä kehitys on ollut varsin päinvastainen varsinkin juristeilla ja lääkäreillä. Palkkakehitys on ollut viime vuosina erityisen hyvää.

Vierailija
25/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten tilintarkastajilla ktm-tutkinto vai mikä?

Vierailija
26/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkariyrittäjistä (proviisorit) 70% naisia ja keskimääräinen vuositulos 200 000 euroa ennen veroja. Toki yrittäjä ei ole varsinaisesti palkansaaja mutta kovatuloista porukkaa ovat.

Vierailija
27/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala ja muut julkisen puolen ammatit. Työmäärään, vaativuustasoon ja etuihin nähden aivan törkeän hyvät palkat.

Vierailija
28/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pohjatutkintona lähes aina KTM, päälle suoritetaan erillinen tilintarkastajan tutkinto.

Vierailija
29/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista kyllä, tämä kehitys on ollut varsin päinvastainen varsinkin juristeilla ja lääkäreillä. Palkkakehitys on ollut viime vuosina erityisen hyvää.

Ehkä juristeiksi päätyy vain ne narsistisimmat naiset..

Vierailija
30/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät tulot ei tee kenestäkään narsistia.

Vierailija
31/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisia aloja on sairaanhoito ja varhaiskasvatus. Kaikissa näissä huonot palkat. Juristeissa ja lääkäreissä on molempia sukupuolia suht saman verran. Miesvaltaisilla aloilla kuten maanpuolustus ja ahtaajat, on palkat ihan eri tasoa kuin naisvaltaisilla aloilla. Hyväpalkkaisia naisvaltaisia aloja ei siis ole.

Lääkärit on naisvaltainen ala.

Juristeista en tiedä.

Vierailija
32/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pohjatutkintona lähes aina KTM, päälle suoritetaan erillinen tilintarkastajan tutkinto.

Tilintarkastajatutkintoja on HT, KHT ja JHT. HT-tutkintoon riittää alempi korkeakoulututkinto. Olettaisin, että HT-tilintarkastajina on aika paljon esimerkiksi tradenomeja. KHT-tarkastajina on sitten useimmiten kauppatieteiden maistereita.

Vierailija
33/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta omista eduistaan kiinnipitäminen on tyypillistä narsisteille.

Vierailija
34/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta omista eduistaan kiinnipitäminen on tyypillistä narsisteille.

Asia selvä😬

Juristeilla ei muuten ole yksityisellä mitään työehtosopimuksia tai työtekijäliittoa vaan kaikki neuvottelee itse palkkansa. Yleensä iso paino tulosperusteisilla bonuksilla (tuot uusia asiakkaita tai teet paljon laskutettavaa työtä -> enemmän rahaa).

Vierailija
35/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö psykologeilla oo ihan suht. hyvä palkka?

Vierailija
36/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri, yli 70% naisia ja keskipalkka n.6500 e/kk

Vierailija
37/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärit, opiskelijoista on pitkään jo ollut noin 95% naisia.

Ei toki yllä lähellekään lääkärien palkkoihin, yksityisillä saattaa palkka olla huonompi kuin sairaanhoitajilla.

Vierailija
38/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö psykologeilla oo ihan suht. hyvä palkka?

Yksityisellä n. 4500 ja julkisella vähän alle 4000 eli ihan hyvä mutta ei aivan samaa tasoa kuin joissain muissa täällä listatuissa hommissa. Yrittäjällä voi olla paljon isommat tulot.

Vierailija
39/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se siis on minimi hyvä palkka?

Itse sanoisin että vuositulojen ollessa n. 50k +

Suomalaisten keskipalkka on 45 tuhtaat vuodessa, joten ei 50k ole vielä mikään hyvä palkka. Sanotaan että yli 70 tonnia alkaa olla hyvä.

Vierailija
40/44 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monopoli Alkon toimari 450 000 eur vuosi.

No olen jo monta vuotta hakenut juomat Virosta pari kertaa vuodessa.

Alko boikotissa.