Töitä joissa ei tarvitse juurikaan olla ihmisten kanssa tekemisissä?
Olen ihmisläheisessä työssä ja tällaisessa työssä alkaa vaan inhota ihmisiä. Ehdotuksia töistä joissa ei tarvitse olla juurikaan ihmisten kanssa tekemisissä?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Lentäjä. Ei tarvitse olla tekemisissä kuin perämiehen/kapteenin kanssa riippuen kumpi itse olet. Lisäksi kommunikointia lennonjohdon kanssa tietysti. Sitten tietty veturinkuljettaja ehkä vielä mahtavampi
Yhtälailla sillä veturinkuljettajalla on "lennonjohto" johon ollaan yhteydessä, unohtamatta konduktöörejä operaatiokeskusta ja kaikkia muita mahdollista joita nyt tuolla ratapihoilla ja tehdasalueilla pyörii. Melko yksinäistä silti varmaan mutta pakko siellä on silti olla ihmisten kanssa tekemisissä ja joskus jopa ne asiakkaatkin jotain kyselee asemilla. Itsekin katson vain että tuossa on henkilökuntaa kysympä siltä neuvoa, joskus kohdalle osuu konduktööri joskus kuljettaja
Käännöstöiden tekeminen kotoa yrittäjänä. Tosin palkkiot on pieniä, jos ei ole erikoistunut johonkin "rahakkaaseen" alaan kuten lääketiede tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäjä. Ei tarvitse olla tekemisissä kuin perämiehen/kapteenin kanssa riippuen kumpi itse olet. Lisäksi kommunikointia lennonjohdon kanssa tietysti. Sitten tietty veturinkuljettaja ehkä vielä mahtavampi
Yhtälailla sillä veturinkuljettajalla on "lennonjohto" johon ollaan yhteydessä, unohtamatta konduktöörejä operaatiokeskusta ja kaikkia muita mahdollista joita nyt tuolla ratapihoilla ja tehdasalueilla pyörii. Melko yksinäistä silti varmaan mutta pakko siellä on silti olla ihmisten kanssa tekemisissä ja joskus jopa ne asiakkaatkin jotain kyselee asemilla. Itsekin katson vain että tuossa on henkilökuntaa kysympä siltä neuvoa, joskus kohdalle osuu konduktööri joskus kuljettaja
Sama metronkuljettajilla.
Roskakuski...
Elektroniikkakorjaaja, yleensä näissä on asiakaspalvelijat erikseen palkattuna ottamassa työt vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläintenhoitaja ♥️
Joutuu siinä mahdollisesti eläinten omistajia kohtaamaan, mutta eläinihmiset on yleensä mukavaa porukkaa.
Tuotantoeläinhoitajat on fine, mutta klinikkaeläinhoitaja hoitaa enemmän hysteerisiä ihmisiä kuin elukoita. Kenenkään jolla ei ole rautaiset sosiaaliset taidot hurmosmammojen käsittelyyn ei kannata ruveta pieneläinlääkäriksi tai klinikkaeläinhoitajaksi.
Kaikki kuljettajat paitsi taksikuski ja bussikuski.
Rekkakuski, lentäjä, metronkuljettaja, veturinkuljettaja
Rekkakuski. Parisuhdekin menee siinä yleensä samalla, niin saat olla kotonakin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuski. Parisuhdekin menee siinä yleensä samalla, niin saat olla kotonakin yksin.
Kyllä mun tuntemilta rekkakuskeilta ihan perheet löytyy kotoa :)
Rekkakuskit joutuu kyllä jonkin verran olla tekemisissä asiakkaiden kanssa... Kuorma on haettava ja vietävä asiakkaalta asiakkaalle, rahtikirjat, lastaus, ongelmatilanteet käytävä läpi molemmissa päissä ihmisten kanssa. Mutta enimmäkseen saa yksin ajella törttöilevien ihmisten keskuudessa rauhassa.
Mutta jos alat rekkakuskiksi ja pissaat tyhjiin limsapulloihin, älä pliis jätä näitä teiden varsille tai yleisille paikoille! Rekkakuskien ällöttävä tapa. :(
Kirjastoalalle haiheutuu introverttejä ja se näkyy nihkeänä asiakaspalveluna. Se on hyvin sosiaalista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Etätöitä tekevä koodari.
Olin tulossa myös koodaajaa kommentoimaan. Etätöinä varsinkin ihanne.
Postipate, etenkin varhaisjakelu.
Vierailija kirjoitti:
Käännöstöiden tekeminen kotoa yrittäjänä. Tosin palkkiot on pieniä, jos ei ole erikoistunut johonkin "rahakkaaseen" alaan kuten lääketiede tms.
Itse olen tehnyt juuri lääketieteen tekstejä paljonkin, mutta ei niistä nyt erityisen hyvin makseta. Kääntäjänä ei tarvitse kuitenkaan olla ihmisten kanssa tekemisissä muuten kuin sähköpostilla. Joskus harvoin joutuu puhelinkontaktiin, mutta silloinkin yleensä mukavien ihmisten kanssa.
Samaa kaipaisin minäkin.
On tullut oltua nuoriso-ohjaajana, koulunkäynninohjaajana, päihdeohjaajana, mielenterveyden kuntoutuksen ohjaajana ja vanhustyössä.
Nyt loppupäästä ennen eläkeikää kelpaisi todellakin jokin työ, missä voi olla kaukana ihmisistä.
Tällä työhistorialla on vaan kovin vaikea etsiä mitään ei ihmisläheistä hommaa, kun ikääkin on.
Maatalouslomittaja. Päivittäisten ihmiskontaktien määrä nollasta pariin tai kolmeen.