Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen aamupalan yleensä syöt?

Vierailija
29.02.2020 |

Itsellä yleensä vaihtelee, mutta yleensä syön ”suolaisen” aamupalan, esim. munakasta tai voileivän. Äitini taas syö lähes poikkeuksetta makean aamupalan, yleensä leipä tuorejuustolla ja hillolla. Mites teillä?

Millaisen aamupalan yleensä syöt?

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen leipä. Joskus menee neutraalin puolelle, eli puuro.

Vierailija
2/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka makeasta pidänkin, aamuisin en voi syödä mitään makeaa. Tulee välittömästi huono olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena otan vain lasillisen tuoremehua ja en muuta. Minulla ei ole aikaisin aamulla koskaan nälkä, vaan pärjään illan murkinalla pitkälle iltapäivään aivan niin kuin pärjään hyvin, jos nukkuisinkin pitkään. Näin on ollut jo yläasteajoista lähtien, eli yli 30 vuotta. Viikonloppuisin syön leipää, mutta vasta aamupäivällä.

Olen ihan normaalipainoinen ja terve kuin pukki. Teen keskiraskasta fyysistä työtä.

Vierailija
4/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamiaista. Vettä tai sitruunavettä ja iso maitokahvi. Ei ole nälkä aamulla koska olen aina ollut iltasyöppö.

Vierailija
5/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen syönyt useana aamuna 200 gramman purkillisen creme fraichea (28% rasvaa) mustikoilla höystettynä ja lisäksi olen syönyt sellaisen jälkiruokakipollisen tekemääni kimchiä juustokuutioilla ja oliiviöljyllä terästettynä ja näiden lisäksi kaksi mukia reilusti inkiväröityä teetä. Tuosta saa ainakin 700 kcal. Usein ennen aamuvuoroon lähtöä syön reilun annoksen ihan oikeaa oliiviöljyistä ruokaa, että töissä ei tarvitse paljoa syödä. Teen ruumiillista työtä ulkona.

Vierailija
6/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syön aamuisin puuroa, jossa on päällä siemeniä, banaania ja maapähkinävoita.

Vierailija
7/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä syön aamuisin puuroa, jossa on päällä siemeniä, banaania ja maapähkinävoita.

Eli neutraali aamiainen.

Vierailija
8/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä ikäpolvea, joka oppi aloittamaan päivänsä kupillisella kahvia ja pullasiivulla. Koulussa meillä oli siinä mielessä edistyksellinen rehtori, että hän alkoi puhua kunnollisen aamupalan puolesta eli ei pullakahvia, vaan voileipää tykötarpeineen tai vaihtoehtoisesti kaurapuuroa. Minäkin muutin tapojani, vaihdoin kahvin teehen ja pullan leipään tai grahamkorppuihin, tykötarpeena juusto tai makkara, harvoin peräti kinkku. Itäsuomalaisena olen kyllä suuri puurojen ystävä, mutta ne ovat minulle lounasruokaa. Periaatteessa olen jatkanut tällä rehtorin 60-luvun alun viitoittamalla tiellä läpi koko elämäni, vain tee vaihtui jossain vaiheessa takaisin kahviin. Kurkut ja tomaatit ym. eivät jostain syystä uppoa minulla heti aamulla, mutta lounaalla sitten sitäkin paremmin. Jonkun hedelmän saatan syödä aamiaisen lopuksi, tällä hetkellä mandariinit maistuvat pitkin päivääkin. Kahvi ja juustovoileivät ne naisen tiellä pitävät! 

Vierailija
9/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa, ruisleipää, juustoa ja iso lasi piimää.

Vierailija
10/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto-lättyjä, joissa on niin paljon munia, että tuntuu siltä kuin söisi makeaa munakasta😂

Vierailija
11/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä olut, onko se suolaista vai makeaa?

Vierailija
12/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothie marjoista ja hedelmistä. Ei muuta kuin niiden oma sokeri

Vierailija
13/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamiaista.

Vierailija
14/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa, johon tilkka rasvatonta maitoa. Lisäksi porkkana ja sellerinvarsi leikeltynä paloiksi siinä ohessa. Päälle juon mukillisen kahvia päälle.

Vierailija
15/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatta lentää jos yrittää jotain makeaa syödä. 

Puuro + kahvi on aika perus. Välillä leipä. TAi pelkkä kahvi.

Vierailija
16/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamupalaa. Ei ole nälkä aamulla.

Vierailija
17/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli neutraali aamiainen.

Minusta banaani kääntää tuon makeaksi. Syön itsekin usein aamupalaksi puuroa, jossa lisukkeena banaania tai hedelmäsosetta ja marjoja, joskus loraus vaahterasiirappia, sekä kreikkalaista jogurttia ja raejuustoa. Pidän tätä selvästi makeana aamupalana.

Vierailija
18/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää JA puuroa. Pysyy nälkä pois pitkän aikaa. Toimii etenkin, kun tekee fyysistä työtä ja istuu ainoastaan tauoilla.

Vierailija
19/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön mitä haluan ja tekee mieli, se on useimmiten makeaa. Mutta silloin se ei välttämättä ole mielessäni aamupala, vaan se mitä satun ekana suuhuni laittamaan, miettimättä sen terveellisyyttä tms. Makeaa tulee helposti vain naposteltua vähän kerrallaan ilman että varsinaisesti laitan sitä.

Mutta jos yritän olla "hieno" ja tehdä ns. oikean aamupalan, silloin se on todennäköisesti jotain suolaista tai neutraalia, esim. paistettu kananmuna (mausteilla, mutta ilman suolaa).

Vierailija
20/30 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla hernekeittoa 1 purkki. Pannullinen vahvaa kahvia. Eikä ole provo. Nälkä pysyy pois ja tykkään purkkihernekeitosta kylmänään. Illalla syön samanlaisen. Säästyy rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi