Vieläkö joku hullu omistaa enää osakkeita??
Miksi?? Kerro mikä ihmeen ajatusjuoksu tuonkin takana on.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa virttä kuullaan joka kerta kun kannattaa myydä... esim 2018 tammikuussa..
don't try to time the market, sijoita pitkälle aikavälille, markkinat ylireagoi, älä panikoi, osakkeet ovat nyt halpoja, mitään taantumaa ei tule, fedi hoitaan tämän, finanssimarkkinat ovat niin kehittyneitä ettei kurssiromahduksia tule jne jne..
Kaikki on bullshittiä ja valhetta!!!!!!!!!!! Isot pojat manipuloivat jotta saisivat teidät urpot pitämään kiinni osakkeistanne pohjille asti!!! Sitten kun te paniikissä myytte ne pois kun hinnat ovat -50 tai -70% niin ne ostavat ne pois teiltä pilkkahinnalla!!
Miksi myisin jos hinnat on -50% tai -70% tai -99% jos yhtiön fundamentit ovat terveet?
Miten velkojen koronmaksu ja palkat hoituu jos asiakkaat ovat hävinneet ja duunarit ovat "saikulla" koska eivät halua tulla töihin saamaan tartuntaa?? Selitä tämä minulle.
Missä noin on käynyt? Kerro se minulle.
Coronavirus Outbreak is Threatening to Bankrupt China’s Tesla Rival
Nio Limited, often known as China's Tesla, is an extremely cash-strapped company. The coronavirus outbreak will bankrupt automobile maker.
Small businesses drive China's economy. The coronavirus outbreak could be fatal for many.
Even more alarming: A third of roughly 1,000 small and medium-sized companies surveyed by academics from Tsinghua University and Peking University last week said they could only survive for a month with the cash they have.
Some business owners have gone public with their plight. Beijing entrepreneur Wu Hai wrote on social media app WeChat this week that the outbreak could destroy more than 50 karaoke bars he runs across the country. The pastime has been halted as the government maintains a shutdown of popular entertainment spots where "cross infection risks" are high.
The outcome for many businesses could be dire if the situation does not improve rapidly. According to the Tsinghua University and Peking University survey of firms, 85% of respondents said they would go out of business if the outbreak lasts three months. By the six month mark, 90% of the companies would collapse
Bytedance, which owns the video-sharing platform TikTok, and Chinese gaming giant Tencent have told staff to work from home.
Hotpot restaurant chain Haidilao has shut its branches across China until Friday.
On Sunday, the government of the city of Suzhou said businesses there would remain closed until at least 8 February.
Suzhou is a manufacturing hub in eastern China, home to a major pharmaceuticals and technology business park.
Nissan to shut Japan factory due to shortage of Chinese parts
Odottelen vielä lisää hinnan laskua ja ostan sitten.
Olen ostanut lisää. Se mikä menee alas, nousee ylös.
Minulla on noin 3 milj. sijoitussalkku tehokkaasti hajoitettu. Maksan salkunhoitajalle.
En hötkyile, sillä olen vuosikymmenien aikana kokenut monenmoista.
Eli voin odottaa seuraavaa nousua, vaikka maailman tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan osinkoa noin 200 euroa kuussa tekemättä mitään. Kelpaa minulle.
Saattaa tulla vähän suurempi tauko noihin osinkoihin.
Miten niin.. tälläkin viikolla on minulle tullut osingonKOROTUKSIA omistuksistani...
kurssit nousee ja laskee, entä sitten? Parhaimmillaan ostaa halvalla. Mutta joka tapauksessa ostetaan osakkeita joilla saa edullisella p/e arvolla ja hyvällä jokseenkin ennustettavissa olevalla tuotolla. Eteenkin kun tulee osinkoina eikä vaan teoreettsena arvona kuten pörssikurssi.
Taimaus ei kuitenkaan koskaan onnistu kellään joten jatkuvalla ostolla mennään. Myös nyt.
Ja joku kuvittelee että kyseessä on joku vassarien dystopia missä kakku on ikuinen ja samankokoinen ja vain jako eroaa... niin tuohon liittyy myös osingot ja voitot, Kaikki osallistujat voittaa pidemmän päälle. Jos ny vähänkään viittii hajauttaa aloittain, firmoittain ja aikajaksolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa virttä kuullaan joka kerta kun kannattaa myydä... esim 2018 tammikuussa..
don't try to time the market, sijoita pitkälle aikavälille, markkinat ylireagoi, älä panikoi, osakkeet ovat nyt halpoja, mitään taantumaa ei tule, fedi hoitaan tämän, finanssimarkkinat ovat niin kehittyneitä ettei kurssiromahduksia tule jne jne..
Kaikki on bullshittiä ja valhetta!!!!!!!!!!! Isot pojat manipuloivat jotta saisivat teidät urpot pitämään kiinni osakkeistanne pohjille asti!!! Sitten kun te paniikissä myytte ne pois kun hinnat ovat -50 tai -70% niin ne ostavat ne pois teiltä pilkkahinnalla!!
Miksi myisin jos hinnat on -50% tai -70% tai -99% jos yhtiön fundamentit ovat terveet?
Miten velkojen koronmaksu ja palkat hoituu jos asiakkaat ovat hävinneet ja duunarit ovat "saikulla" koska eivät halua tulla töihin saamaan tartuntaa?? Selitä tämä minulle.
Selitä minulle, miten ihmiset yhtäkkiä vain katoavat jonnekin ja elävät käymättä töissä tai omistamatta isoja maatiloja tai rikastuttamatta esim. Keskoa hamstraamalla ensin tolkuttomasti ruokaa, mutta osakkeenomistajat ovat jääneet henkiin murehtimaan sijoituksiaan.
Mitä tuossa tilanteessa kannattaa omistaa?
Valtion obligaatioita. Vaikka korko on negatiivinen niin deflaatio pitää huolen siitä että reaaliarvo nousee.
Osakkeista ne joilla on köyhä asiakaskunta. Tokmannit, mäkkärit, perintätoimistot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut huhuja että monilta firmoilta tilaukset ovat loppuneet täysin. Ne taas jotka tarvitsevat joitain komponenttejä kiinasta eivät enää saa niitä joten pakko myydä ei oota vaikka asiakkaita olisikin.
Pataljoonan hevosmiehet taas puhuivat, että lääkeyhtiöiltä ja turvallisuusalan yrityksiltä on tulossa positiivisia tulosvaroituksia.
Mä pistin rahani noihin käsidesi ja maskifirmoihin jo kaks viikkoa sitten.
Ihan pimeenä tein kaverini kanssa diilin, että ostin hänen turvallisuusfirmansa maskivaraston tukkuhintaan + pikku noutokorvaus hänelle. Ostinmyös optiona ne, mitä hän saa tilattua lisää. Nyt odotellaan rauhassa ennen kuin aletaan myymään hyvällä voitolla, pannaan voitto puoliksi.
Lupaavalta näyttää, vaimo kävi tänään seutukunnan apteekit läpi, käsidesiä sai pari pakettia, mutta maskit on loppu kaikista.
Minä kiersin rautakaupat ja tarvikeliikkeet, laiha oli saalis, 53 maskia, 9 niistä parasrasta suojausluokkaa. Hyvin tässä käy. Huomenna on tarkotus hajaantua naaapurimaakuntiin hankintamatkalle.
Vierailija kirjoitti:
kurssit nousee ja laskee, entä sitten? Parhaimmillaan ostaa halvalla. Mutta joka tapauksessa ostetaan osakkeita joilla saa edullisella p/e arvolla ja hyvällä jokseenkin ennustettavissa olevalla tuotolla. Eteenkin kun tulee osinkoina eikä vaan teoreettsena arvona kuten pörssikurssi.
Taimaus ei kuitenkaan koskaan onnistu kellään joten jatkuvalla ostolla mennään. Myös nyt.Ja joku kuvittelee että kyseessä on joku vassarien dystopia missä kakku on ikuinen ja samankokoinen ja vain jako eroaa... niin tuohon liittyy myös osingot ja voitot, Kaikki osallistujat voittaa pidemmän päälle. Jos ny vähänkään viittii hajauttaa aloittain, firmoittain ja aikajaksolla.
Ei se p/e ole enään edullinen jos ne earningsit haihtuu ilmaan. Ja pankki tulee ja pistää yhtiön lihoiksi, eli potkut kaikille ja omaisuus myyntiin pilkkahinnalla, jos se ei hoida velkojaan.
Tuttu juttu niille jotka muistavat ysärin alun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut huhuja että monilta firmoilta tilaukset ovat loppuneet täysin. Ne taas jotka tarvitsevat joitain komponenttejä kiinasta eivät enää saa niitä joten pakko myydä ei oota vaikka asiakkaita olisikin.
Pataljoonan hevosmiehet taas puhuivat, että lääkeyhtiöiltä ja turvallisuusalan yrityksiltä on tulossa positiivisia tulosvaroituksia.
Vain ne lääkeyhtiöt tulevat nousemaan jotka kehittävät lääkkeitä tai rokotetta kyseille virukselle. Ala kokonaisuudessa tule menemään alas.
Turvallisuusalan yrityksistä ei ole mihinkään virusta vastaan.
Eli vain pari oikeasti hyötyvää firmaa nousee, mutta silti sellaiset firmat, joita korona ei millään tavalla haittaa, menevät kaikki konkurssiin. Eihän tuollaista logiikkaa voi päihittää.
Korona tulee haittamaan kaikki firmoja joilla on iso määrä työntekijöitä samassa rakennuksessa tai tarvitsevat palveluita, komponenttejä tai raaka-aineita kyseisiltä firmoilta.
https://www.washingtonpost.com/business/china-struggles-to-revive-manuf…
https://www.npr.org/2020/02/14/806155636/coronavirus-is-shuttering-chin…
https://www.reuters.com/article/us-china-economy-pmi/chinas-february-fa…
Kiinan nykypäivä on meidän tulevaisuus parin kuukauden päästä. Tästä tulee vielä massatyöttymyys ja mellakoita. Moni velkaantunut firma tulee menemään nurin. Se taas tekee dominoeffektin joka vetää "ihan hyväkin" firmoja mukanansa. En ihmettelisi jos indeksi -70% ennenkuin pohjat nähdään. Kuplan huipulla osakkeet olivat 20-30% yliarvostettuja.
No -70%jos päästään, niin minä olen vasta alkutilanteessa, en vielä tappiolla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä minulle, miten ihmiset yhtäkkiä vain katoavat jonnekin ja elävät käymättä töissä tai omistamatta isoja maatiloja tai rikastuttamatta esim. Keskoa hamstraamalla ensin tolkuttomasti ruokaa, mutta osakkeenomistajat ovat jääneet henkiin murehtimaan sijoituksiaan.
Valtion obligaatioita. Vaikka korko on negatiivinen niin deflaatio pitää huolen siitä että reaaliarvo nousee.
Osakkeista ne joilla on köyhä asiakaskunta. Tokmannit, mäkkärit, perintätoimistot jne.
Eli vaihtaisin osingot negatiiviseen korkotuottoon? :'D Riskinsietokykyni taitaa olla hieman korkeampi. Miten luulet muuten valtion obligaatioille käyvän, jos skenaariosi veronmaksajien kulutus- ja palkansaantilakosta toteutuvat? Valtiot porskuttavat, mutta yritykset kaatuvat. Köyhät jatkavat Tokmanmilla käymistä. Hmm...
Osakeyhtiöthän menevät konkurssiin, joten on aika outoa suositella osakkeita, kun kysytään, mitä kannattaisi omistaa osakkeiden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nio Limited, often known as China's Tesla, is an extremely cash-strapped company.
Tämäkö kuulostaa sinusta yritykseltä jolla on fundamentit kunnossa? No ehkä tosiaan parempi että et osakkeisiin koske, ne eivät ole sinun juttusi.
London firms sending staff home amid coronavirus fears
As the coronavirus that has sickened tens of thousands in China spreads worldwide, it now seems like a virtual inevitability that millions of Americans are going to be infected with the flu-like illness known as COVID-19. Public-health officials in the United States have started preparing for what the Centers for Disease Control and Prevention is calling a “significant disruption” to daily life.
Cases Soar in Italy, Iran and South Korea as Alarm Grows
Financial markets were pummeled by the news. A whistle-blower complaint said that federal health workers were sent into quarantine areas unprotected and unprepared.
Shiseido tells 8,000 workers to stay home
Companies take own precautions as government rules fail to provide clarity
Myönnän, olisi pitänyt myydä ainakin osakesäästötililtä kaikki niin kauan kuin oli vihreällä. Nyt näyttää niin pahasti punaista, että parempi olla myymättä. Kohta on hyvä aika ostella lisää.
Coronavirus: New Zealand, Nigeria report first cases, China’s death toll over 2,700
"Ultimately, we expect we will see community spread in this country," Dr. Nancy Messonnier, director of the CDC's National Center for Immunization and Respiratory Diseases, told reporters.
"It's not so much a question of if this will happen anymore, but rather more of a question of exactly when this will happen and how many people in this country will have severe illness," she said.
Kuwait, Bahrain, Afghanistan, Iraq and Oman on Monday reported their first infections from the new coronavirus, which has killed more than 2,600 globally, the vast majority in China.
Kuwait reported three cases, Oman two and Bahrain and Iraq each confirmed one, bringing the number of countries in the Middle East with the virus - officially known as COVID-19 - to nine.
Meanwhile, Turkey, Pakistan and Armenia have closed their borders with Iran, where authorities reported 61 coronavirus infections and 12 deaths.
Niin.... meilläkin töissä siirryttiin normaalista 3-5 etäpäivästä 5 etäpäivään JOS on matkustanut riskialueille. Mikä on muutos työn tuottavuuteen/ työntekoon yleensäkin? no ei mikään, kun porukka muutenkin pääasiassa etätöissä. Muutamat normipalaveri ehkä vaihtuu videoneuvotteluksi....
Olen pitänyt tapanani halvalla ostaa ja kalliilla myydä. Näin on kaiketi tarkoitus tehdä, jos vaurastua aikoo.
Toisinpäin tehden menettää rahansa.
T. Bror W.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaihtaisin osingot negatiiviseen korkotuottoon? :'D Riskinsietokykyni taitaa olla hieman korkeampi. Miten luulet muuten valtion obligaatioille käyvän, jos skenaariosi veronmaksajien kulutus- ja palkansaantilakosta toteutuvat? Valtiot porskuttavat, mutta yritykset kaatuvat. Köyhät jatkavat Tokmanmilla käymistä. Hmm...
Osakeyhtiöthän menevät konkurssiin, joten on aika outoa suositella osakkeita, kun kysytään,
mitä kannattaisi omistaa osakkeiden sijaan.
Jos korko menee alas niin valtion obligaatiot menevät ylös arvossaan.
Aina tulee olemaan yhtiöitä jotka pärjäävät laskumarkkinoilla. Tosin ihan vaan muutama sadasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin.... meilläkin töissä siirryttiin normaalista 3-5 etäpäivästä 5 etäpäivään JOS on matkustanut riskialueille. Mikä on muutos työn tuottavuuteen/ työntekoon yleensäkin? no ei mikään, kun porukka muutenkin pääasiassa etätöissä. Muutamat normipalaveri ehkä vaihtuu videoneuvotteluksi....
Miten luulet että ne härvelit tehtaissa valmistuvat etätyönä? Ehkä joku päivä tulevaisuudessa juuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nio Limited, often known as China's Tesla, is an extremely cash-strapped company.
Tämäkö kuulostaa sinusta yritykseltä jolla on fundamentit kunnossa? No ehkä tosiaan parempi että et osakkeisiin koske, ne eivät ole sinun juttusi.
Oh yes, the good old moving of the goal posts.
Itse ajattelin kohta pistää noin 10 000 lisää rahaa osakkeisiin. Ei haittaa, jos ne vielä vähän sen jälkeen laskevat, en tarvitse noita rahoja takaisin noin 5 vuoteen. Ja jos 5 vuoden päästäkään osakekurssit eivät ole edes samalla tasolla kuin tänään, niin sitten meillä on vakavampia ongelmia kuin korona.