Haluan elää iloisesti ja tervellisesti mutta ulkomaailma pilaa kaiken.
https://www.voice.fi/viihde/a-139841
Viisas täti toi Aira Samuli. Harmi että elämäniloisille ollaan katellisia. Työyhteisöissä jäävät jalkoihin. Tuntuu että aina savustetaan pois positiiviset, kiltit ja ne jotka elävät tervellisesti.
Lähipiirissä taas kaikki masentuneita marttyyreja jotka ärsyyntyvät jos joku innostuu.
Uskallan vain kotona olla iloinen oma itseäni.
Kommentit (5)
Kuka on kateellinen elämäniloisille?
Kirjoitus Samulinista kertoi ilosta ja sinun kirjotuksesi oli valitusta muista ihmisistä. Hämmästyttävää.
Mua sanotaan positiiviseksi, aika usein. En ole koskaan kokenut, että siitä oltaisiin kateellisia, vaan enemmänkin "miten sä jaksat olla noin hyvällä tuulella" -lauseet kuulostavat ihailulta. Ei ainakaan sellaiselta negatiiviselta kateudelta, vaan sellaiselta positiiviselta, jaksaisinpa minäkin -tyyliseltä. Avoimuuteni ja positiivisuuteni on myös saanut työyhteisöissä kiitosta. Ahkeruuteni ja osaamiseni on välillä aiheuttanut lievää kateutta, mutta en koe elämänasenteeni sitä aiheuttaneen.
Meidän firmasta on savustettu ulos ne jotka ovat esittäneet täysin asiallista kritiikkiä huonoista toimintatavoista, ihan vastuullisen aikuisen tyyliin eikä esim. viemällä asioita henkilökohtaisuuksiin.
Ne jotka a) istuvat peukku persuksissaan eivätkä juuri tee mitään ja b) ne jotka väittävät "positiivisina" johtoportaalle että kaikki on hyvin vaikka kaikki on pielessä, ovat saaneet pitää paikkansa.
Kokemuksia on monia. Tässä kokemus minun työpaikaltani. Itse kuulun viimeisiksi mainitsemaani ryhmään; olen oppinut että jos tämän firman johtoportaalle raportoi epäkohdista, pomo ottaa asian henkilökohtaisena loukkauksena ja siitä ei seuraa hyvää. (joo, olen etsimässä uutta paikkaa)
Aira Samulin on mahtava.
M39.
Joo näinhän se yleensä menee. Täällä kans yksi positiivinen ja riitoja saan aikaan, suorastaan kaunan pitoa, vihaa, ilkeämielisiä tekoja ja pahan puhumista selän takana. Olen minä niin vaarallinen yhteiskunnalle.
Kel onni on, se onnen kätkeköön.