Auttakaa, typerä ongelma, lapsi huutaa suoraan korvaan
1,5-vuotiaan lapseni mielestä on valtavan hauskaa yhtäkkiä kirkua ja huutaa suoraan korvaan. Hänellä on todella kova ja kimeä ääni ja se kirkuminen SATTUU. Minulla on sen takia jo toinen korva saanut tinnutusta ja kuulo alentunut. Lapsi ymmärtää sanan ei ja tottelee kieltoja muissa asioissa mutta ei tässä. Miten saan hänet uskomaan että ei saa huutaa korvaan? Niitä tilanteita ei voi ennakoida vaan ihan yhtäkkiä varoittamatta kirkuu suoraan jonkun korvaan.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
EI ja lapsi välittöomästi pois, laitat vielä kätesi lapsen suun eteen.
Toistat johdonmukaisesti IHAN JOKA KERTA.
Näin olen tehnyt viikkoja. Olen aika tiukkis äiti eli kiellän kyllä ja selvästi. Tässä se vaan ei auta. Muussa uskoo kyllä. Ap
Tämä sama satu on ollut useasti ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
No älä ota sitä korvas lähelle.
Turvallinen etäisyys olisi vähän yli metri. Hän saattaa esim kesken vaipan vaihdon tai hiusten harjaamisen yhtäkkiä kirkua ihan täysiä. En voi oll koko ajan lapsest yli metrin päässä. Tai jos hän on jonkun sylissä niin yhtäkkiä hän kääntyy kohti korvaa ja kirkuu. Ap
En tiedä, tuntuu lapsesta hauskalta leikiltä. Huutaisin takaisin. Joka kerta. Ei siis kuitenkaan korvaan.
Jos lapsi sitten kuitenkin innostuu takaisin huutamisesta niin sitten pitäisi keksiä jotain uutta.
Tuo on kamalaa. Mulla oli hoitolapsi, joka kirkui todella kauhealla äänellä korvan juuressa. Ei niitä tilanteita aina pystynyt välttämään. Mulla myös sattui korvaan, ja pakko oli välillä käyttää korvatulppia, vaikka nekin sattuivat. Toivottavasti ei enää koskaan tule tuollaista lasta hoitoon. Mun on pakko lopettaa työt, jos tulee. Niin ja ei tuohon lapseen auttanut muu kuin aika.
Ainoa ratkaisu on että et reagoi. Hommaa kuulosuojaimet. Ne vaan päähän.
EI ja lapsi välittömästi pois, laitat vielä kätesi lapsen suun eteen.
Toistat johdonmukaisesti IHAN JOKA KERTA.