Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikksi toisilla on hyvä numeromuisti ja toisilla hyvä audiovisuaalinen muisti?

Vierailija
27.02.2020 |

?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittse ainakin olen huomannut sen ne ihmiset jotka käyttävät kapasiteettian loogiseen ajattelutyöhön niiin se heikentäiiisi muistia.

Vierailija
2/9 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittse jotenkin käsittäisin muistin niin että ikäänkuin merkityksellliset ja loogiset asiat jotka syöpyvät tajuntaaan niin jäisivät helpommmin muistiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Minulla on lähes eideettinen muisti, mutta vain esim. luetusta materiaalista + kuvista (kirjat, lehdet, kartat), ei toimi nettimateriaalilla. :o Muistan numerot, jos keskityn muistamaan ne (pankkitilit ym. kaikkine numeroineen, tärkeimmät puhelinnumerot). En ole vielä koskaan esim. eksynyt; en metsässä, en uppo-oudossa miljoonakaupungissa jne. Mutta en muista henkilöiden nimiä enkä välttämättä kasvoja, lisäksi niitä on vaikea yhdistää. ;) Näköjään muistan, mikä on tarpeen itselleni muistaa. :D Eiköhän se ole tärkeintä.

Vierailija
4/9 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ittse jotenkin käsittäisin muistin niin että ikäänkuin merkityksellliset ja loogiset asiat jotka syöpyvät tajuntaaan niin jäisivät helpommmin muistiin.

Näen esiim monen opiskelijan menstyksessä eron siinä että kun asiat eivät muutu aivojen työn kauttta käsitettäviksi taii hahmotettaviksi ja kiinnostaviksi niiin opeskelu ei luonnistu.

Vierailija
5/9 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset oppii ja muistaa erilaisilla tavoilla. Kiinnostava osuus on se että pystyt itsekin kehittämään muistia, itse olen huomannut numeromuistini kehittyneen paljon.

Vierailija
6/9 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Minulla on lähes eideettinen muisti, mutta vain esim. luetusta materiaalista + kuvista (kirjat, lehdet, kartat), ei toimi nettimateriaalilla. :o Muistan numerot, jos keskityn muistamaan ne (pankkitilit ym. kaikkine numeroineen, tärkeimmät puhelinnumerot). En ole vielä koskaan esim. eksynyt; en metsässä, en uppo-oudossa miljoonakaupungissa jne. Mutta en muista henkilöiden nimiä enkä välttämättä kasvoja, lisäksi niitä on vaikea yhdistää. ;) Näköjään muistan, mikä on tarpeen itselleni muistaa. :D Eiköhän se ole tärkeintä.

Tottakai. Mutta muistin merkiitys on tietysti esim siiinä että mitä vastoin peilaaat käsityksiäsi.

Vierailija
7/9 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ovat erilaisia. Harjaantuminen myös auttaa, on kaikennäköisiä muistikikkoja ja jos joudut käyttämään tietyntyyppitä muistia usein, tulet siinä usein paremmaksi.

Vierailija
8/9 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Mutta muistin merkiitys on tietysti esim siiinä että mitä vastoin peilaaat käsityksiäsi.

Kapitaliismin idea on mm siinä etttä on saada ihminen kokemaaan asiat merkityksetttömiksi jotta kuluttaa enemmmän.

Vierailija
9/9 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin muistiin säännöt tallentuvat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi