Tein tänään todella suuren mogan töissä aamulla ja olen koeajalla. Pomo pyysi iltapäivällä käymään.
Tein yhden oikeasti ison virheen aamulla töissä, jääköön nyt kertomatta tunnistettavuussyistä. Tunnustin tämän ensin kollegalle, joka kauhistui ja sanoi, ettei osaa korjata asiaa. Sitten menin itku silmässä esimiehelle ja kerroin, että näin on nyt käynyt. Esimies oli hetken hiljaa ja sanoi sitten, että no, aletaan hoitaa asiaa. Antoi minulle puhelinnumeroita, joihin piti soittaa ja selvittää asiaa ja jäi itse myös työstämään sitä. Asian selvittämiseen ja korjaamiseen meni siis viideltä asiantuntijalta puoli työpäivää. Ihan turhaan, minun virheeni takia. Virhe myös maksoi tuhansia euroja.
Olen koeajalla vielä kuukauden. Pomo (siis esimieheni esimies) pyysi minua iltapäivällä käymään ja olin ihan varma, että työsopimus puretaan. Aloin itkeä jo heti huoneeseen päästyäni. Pomo pyysi istumaan, antoi nenäliinoja ja sanoi, että meillä täällä on sellainen sääntö, että virheitä saa tehdä. Jokainen tekee virheitä. Toinen asia on se, että jos tekee virheitä, niistä on hyvä kertoa. Ja sen tein. Pomo oli lounastauolla käynyt ostamassa laskiaispullat meille. Siinä sitten juteltiin ja pomo sanoi, että on saanut tosi hyvää palautetta minusta ja että tämän ison virheen tunnustaminen ja asian hoitaminen vahvisti käsitystä siitä, että olen oikea henkilö oikeassa paikassa.
Ja nyt mä itken kotona, että olen päässyt tällaiseen työpaikkaan!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän minkä virheen teit etkä tule pääsemään siitä niin kuin koira veräjästä. Tuut vielä näkemään.
T. Asiakkaasi
Joopa joo. Meillä vaan ei harmillisesti ole asiakkaita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Outoja ja katkeria vastauksia täällä... Äkä välitä noista, ap. Ja onneksi olkoon työpaikan johdosta! 😊
Sitä vain jäin miettimään, että eikö tuollaiset mokien tunnustamiset sitten olekaan normaali tapa toimia? Itse toimisin aivan samoin.
Edellisessä työpaikassa esimies huusi ja kiroili, jos joku kertoi, että on tehnyt jotain väärin tai unohtanut vaikka lähettää jonkun. Sitä oppi aika nopeasti peittelemään jäljet ja hoitamaan asian jotenkin toisin. Virheiden tunnustamisen jälkeen esimies kertoi asiasta kaikille ja nimitti idiootiksi ja heikkolahjaiseksi ihmiseksi. Muistan, että kerran tokaisi yhdestä harjoittelijasta, että sen pitäisi tappaa itsensä, kun on niin tyhmä. Tämä sen jälkeen, kun harjoittelija oli kysynyt ihan oleellisen kysymyksen, johon ei tiennyt vastausta.
Edellisestä työpaikasta traumatisoituneena olen tosi kireä ja varon tekemästä minkäänlaisia virheitä. Tänään olin siis aivan paniikissa tästä syystä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän minkä virheen teit etkä tule pääsemään siitä niin kuin koira veräjästä. Tuut vielä näkemään.
T. Asiakkaasi
Joopa joo. Meillä vaan ei harmillisesti ole asiakkaita.
ap
Mikäs sellainen työpaikka on jossa ei ole asiakkaita? Teette työtä ei-ketään varten? 0/5
Mun edellisessä työpaikassa esimies tuli aina naama punaisena huutamaan minulle, kun oli itse tehnyt virheen. Esim. unohti kerran omat työavaimet kotiin ja kun lopulta pääsi sisälle, tuli huutamaan minulle, miksen tullut avaamaan ovea. Että mikä ihme puupää olen, kun en avaa ovea, vaikka se on lukossa ja ovella on joku. Niin. Mistäköhän olisin voinut saada sellaisen etiäisen, että lukitun oven takana on joku, kun sinne ovelle ei näe, eikä kuule.