Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen koronavirus-tiedottaminen. Yksi kysymys jäi vastaamatta.

Vierailija
27.02.2020 |

Paljonko Suomessa on hengityskoneita? Muistan kun priorisoinnista tehohoitopaikkoihin väännettiin kättä ainakin ihmisten keskuudessa edellisen epidemian aikana. Jos jonoa tulee, kuka hoidetaan ja kuka ei?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin itsekin, kun toimittajan kysymykseen ei vastattu.

Vierailija
2/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät uskalla sanoa, että alle 50.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan minäkin kiinnitin huomiota- minulla on vakava perussairaus ja olen sitä mieltä, että meikäläinen on ollut jo vuosikausia priorisoinnin kohteena. Terveyteni on nyt romahtanut. Samoin asuinkaveri kuuluu riskiryhmään. Olen tällä hetkellä käsityksessä, että kai sitten meidät molemmat voidaan jättää hoitamatta.

Vierailija
4/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikoimmat pois - niinkö? Yhteiskunta säästää rahaa.

Vierailija
5/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää pysty kysymyksiin vastaamaan, kaikki pääministerin johdolla lukivat suoraan paperista. Ihan turha tiedotustilaisuus tiedotteen olisi voinut laittaa näkyviin töllöön.

Turhia ministereitä paperistalukijoita.

Vierailija
6/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää se, että numerotietoa ei anneta julki ylipäätään. Selkeä numero on manipuloimaton tieto. Muuten voidaan adjektiivilla ja komparatiivimudoilla höpistä mitä vaan.

Vierailija
7/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät uskalla sanoa, että alle 50.

Siis, näinkö on?

Vierailija
8/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hussis 34 ylimääräistä konetta.

Vierailija
9/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityskoneita ei tietenkään riitä kaikille niitä tarvitseville, jos tilanne menee pahaksi. Skenaario:

Priorisointi- he, keillä on rahaa, menee hoidossa etusijalle. Kalliita laitteita, ei riitä kaikille, he saa hoitoa joilla on rahaa. Tällaisia voi mediassa ääneen sanoa🙊

Vierailija
10/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku ministeri voisi tietää hengityskoneiden lukumäärän? Aivan absurdi kysymys.

Vierailija
11/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen, mutta voiko hengityskoneen korvata jollakin? Mietin kehitysmaita/katastrofialuita (jos ei ole sähköä) jollain "käsin pumppaamalla" tmv. esim. sukulaisten toimesta?

Vierailija
12/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä joku ministeri voisi tietää hengityskoneiden lukumäärän? Aivan absurdi kysymys.

Eikö siellä ollut asiantuntijat mukana? Heillä on se tieto.

Vierailija
13/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityskone ja lisähappea antava laite ovat kaksi eri asiaa. En tiedä että korona-viruspotilaita olisi laajasti laitettu hengityskoneisiin mutta lisähappea näyttää saavan hyvin moni.

Happitulo on aika lailla vakiona petipaikoilla sairaaloissa.

Vierailija
14/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan minäkin kiinnitin huomiota- minulla on vakava perussairaus ja olen sitä mieltä, että meikäläinen on ollut jo vuosikausia priorisoinnin kohteena. Terveyteni on nyt romahtanut. Samoin asuinkaveri kuuluu riskiryhmään. Olen tällä hetkellä käsityksessä, että kai sitten meidät molemmat voidaan jättää hoitamatta.

Omasta mielestäni lapset ja nuoret menee edelle tässä asiassa. 

Vierailija
15/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä ollut asiantuntijat mukana? Heillä on se tieto.

Niitä on tuhansittain. Ympäri Suomea kaikissa sairaaloissa.

Tuo kysymys on kuin kysyisi opetusministeriltä kuinka monta luokkahuonetta Suomessa on. Täysin tarpeetonta kenenkään pitää tarkkaa kirjaa siitä jatkuvasti ihan vaan sen takia, että joku toimittajan tollo saa vastauksen kysymykseensä.

Vierailija
16/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain asiasta sanottiin, että on salainen tieto. En tiedä liittyikö tähän.

Vierailija
17/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin itsekin, kun toimittajan kysymykseen ei vastattu.

Suomessa tykätään salata tällaisia detaljeja. Monesti se on vaan täysin turhaa. Esimerkkinä Puolustusvoimien asehankinnat, joiden määriä väitetään monesti Suomessa salaisiksi, mutta silti ne löytää kuka vaan vaikkapa myyjämaan julkisista vientiluvista mainittuina, tai sitten erilaisista kansainvälisistä rekistereistä, joihin armeija itse ne ilmoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi