Paikalla maistraatissa vihittyjä?
Apua, parin päivän päästä pitäisi mennä "salaa naimisiin" maistraatissa. Paikalla vain minä, mies ja lapset. Todistajat "talon puolesta". Kuinka juhlavasti olette pukeutuneet tilaisuuteen? Oliko morsiuskimppua? Mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon? Riittääkö juhla-asuksi suorat housut ja vähän juhlavampi paitapusero?
Kommentit (7)
Eli ihan sitä mukaa miten paljon haluat tilannetta "juhlistaa". Mulla oli kotelomekko eli vähän juhlavmpaa ja miehellä tumma puku, mutta ei mitään morsiukimppua.
Maistraattivihkimisessähän pukukoodi on paljon vapaampi kuin kirkollisessa vihkimisessä. Jos haluat välttämättä tulla vihityksi kermakakkuhääpuvussa, voit mennä maistraattiin sellaisessa yhtä hyvin kuin t-paidassa ja farkuissa. Älä ainakaan niitä viranomaisia ujostele, ne ovat nähneet monenlaisia versioita siviilivihkimisistä ja osaavat suhtautua asiallisesti.
Itse olen siis maistraatissa töissä, ja usein todistamassa noita vihkimisiä. Vihkimisessä menee noin 50 sekuntia siitä kun astutte ovesta sisään, siihen kun olette ulkona. Vihkiminen on usein erittäin kuiva, se kuitenkin riippuu vihkijästä jonkun verran. Osa todella kuivia, ja osa jopa osaa edes vähän hymyillä.
Ei siis kannata odottaa tilaisuudelta hirveesti, ettei pety. Mutta vihkimisen jälkeenhän juhlitte juuri niinkun itse haluatte.
Vattetuksesta sen verran, että olen nähnyt sekä niitä kermakakku-unelmia, että romaneita kaikissa koruissaan ja viisimetriäleveillä hameillaan, kuten myös verkkareissa/sortseissa vihittyjä, kädet taskussa naimisiin menneitä.
Kukaan ei maistraatissa katso että "Kauhistus, noilla on vain farkut" vaan kukin tavallaan. Itse en näe edes syytä, miksi pitäisi tälläytyä, jos juhlat n vasta myöhemmin, tai niitä ei ole ollenkaan. Mutta ymmärrn myös, että osa ihmisistä haluaa pukeutua tätä lyhyttä, mutta itselle tärkeää tilaisuutta vartenkin hyvin.
Ihan siis kannattaa miettiä miehesi kanssa, että mikä tuntuu kivalta. Jos haluatte pitää jonkinlaiset juhlat myöhemmin, niin sinnehän voi sitten pukeutua hienommin ja vaikka ottaa sen kimpunkin mukaan.
Vihkiminen tapahtui järvenrannalla. Vihkijä ja kaksi todistajaa tuli paikalle. kysyttiin tahdommeko ja vaihdettiin sormuksia, kirjoitettiin nimet kirjaan.
päällä oli vaaleat suorat housut ja hyvin istuva paita, miehellä puku.
siitä lähdettiin veneellä piknikille ja skoolattiin tulevaisuudelle keskellä järveä.
Seuraavana päivänä kerrottiin tutuille :)
Pukuna oli kotelomekko ja miehellä puku. Kukkia oli myös.
Se juuri on siviilivihkimisen hyviä puolia, että voi laittaa mitkä vain vaatteet. Minulla oli lyhyt juhlamekko, miehellä puku. Mentiin syömään juhlavasti sen jälkeen. Ei ollut kimppua muuten kuin valokuvassa.
ihan vaan ne suorat housut ja paitapusero. Itseläni oli musta paita ja hame päällä kun vihittiin :) Eikä mitään kukkia. Meillä kans vaan me kaks ja todistajat talon puolesta. Sen jälkeen abc:lle kakkukahville :)