Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petteri Järvinen haukkuu viranomaisten toiminnan Onecoin-huijauksessa. Eivät tehneet mitään vaikka heitä varoitettiin.

Vierailija
26.02.2020 |

Vihapuhetta kyllä kytätään, mutta oikeat rikolliset saavat mellastaa vapaana.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006419423.html

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri oikeassa. Viranomaisille liian hankala tapaus.

Vierailija
2/6 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa OneCoin-sijoituksista on tosin tullut takaisin Suomeen verkostomarkkinointina levitetyn hankkeen suomalaisille vetäjille.

– Olen kuullut tarinoita, joita pidän uskottavina, että Suomenkin kaverit ovat kantaneet rahaa muovipussissa maasta ulos. Kansainvälisillä johtajilla on ollut miljoonia piilotettuna rahavöihin ja matkalaukkuihin, Järvinen kertoo.

Yhdysvalloissa syyttäjä on arvioinut, että maailmanlaajuisesti rikoshyöty on ollut noin 3,4 miljardia euroa. Järvisen mukaan todellinen luku saattaa olla jopa moninkertainen.

– Miten joku voi kadottaa 4 miljardia, ehkä jopa 15, ilman että kukaan pystyy puuttumaan siihen? Se on ihan käsittämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihmisten omalla vastuulla miten rahansa käyttää?

Tyhmyydestä ja ahneudesta rankaistaan. Olen oikein vahingoniloinen.

Vierailija
4/6 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voidaan huijata miljardeja vaikka tiedetään, että kyse on huijauksesta? Oliko päättäjät mukana toiminnassa?

Vierailija
5/6 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole ihmisten omalla vastuulla miten rahansa käyttää?

Tyhmyydestä ja ahneudesta rankaistaan. Olen oikein vahingoniloinen.

Jos annetaan totaalisen väärää informaatiota ihmisille, niin kyseessä on rikos. Näinhän on tapahtunut juuri Onecoinin kohdalla. Sitä markkinoitiin Bitcoinin kaltaisena valuuttana, jota se ei koskaan ole ollut.

Vierailija
6/6 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijauksen kärkinimet katosi rahojen kanssa. Varmaan mullan alla ja se rikollisjärjestö joka huijauksen teki nauttii rahoista.