Käytätkö mielialalääkkeitä/rauhoittavia?
Ja miksi? Minulla erittäin paha ahdistus. Sepram nostettiin 30, ei apua. Rauhoittaviakin sain, en uskalla kokeilla niitä.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuinka kauan syönyt? Mulla tosi paha masennus, oon syöny kolme ja puol viikkoa Sertralin 50mg mutta ei oo apua
Toi on vasta se millä sua totutetaan lääkkeeseen, ettei tule pahoja aloitusoireita
Rsuhoittavia olen syönut vuosia ahdistukseen ja univaikeuksiin. Muut lääkkeet eivät ole sopineet.
Vuosia tuo rauhoittavien syönti oli kyllä maltillista. Ei tarvinnut syödä joka päivä. Paniikkihäiriöstäkin pääsin eroon.
Turun terroristiiskun jälkeen paniikkihäiriökin palasi ja rauhoittavia pitänyt syödä joka päivä 3 kertaa päivässä.
Nuo tuo paniikkihäiriö onneksi alkanut rauhoittumaan jan tämän vuoden puolella ei ole enää niin paljoa ahdistanut että ihan päivittäin olisi pitänyt lääkkeitä syödä ja lähinnä nukkumiseen niitä enää syön riippuen olotilasta ennen nukkumaan menoa.
Rauhottavaa otat vaan. Ei mitään pelättävää. Helpottaa oloa tosi paljon
Voisitteko samalla kertoa mitä laboratoriokokeita tehtiin ennen lääkkeiden määräämistä ja tarjottiinko psykoterapiaa ensisijaisena vaihtoehtona (kaikista tehokkain tutkimusten mukaan).
Itsellä vasta lääkkeitä koskeva Psykiatrin aika tulossa, moninaisten oireiden takia ei normilääkäri tuntunut uskaltavan lähteä määräämään itse. Miten teillä tuo vakava ahdistus ja paniikkikohtaukset ilmenee? Itse en saa mitään tehtyä, pari viikkoa sitten yritin epätoivoisesti kerätä rohkeutta soittaa työpaikasta, meni yli 6 tuntia että rauhoituin ja en vuoro perään itkenyt ja meinannut oksentaa. Nyt paniikkikohtaukset niin pahoja että joko änkytän/puhe katkeilee tai en pysty puhumaan ollenkaan kun yritän epätoivoisesti haukkoa henkeä koska kirjaimellisesti lopetan hengittämisen jos en siihen erikseen keskity. Lisäksi vapina ja jalat menee alta. Taju ei ole ihme kyllä vielä mennyt vaikka ollut monesti lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko samalla kertoa mitä laboratoriokokeita tehtiin ennen lääkkeiden määräämistä ja tarjottiinko psykoterapiaa ensisijaisena vaihtoehtona (kaikista tehokkain tutkimusten mukaan).
Ei mulle mitään labratestejä tehty. Stressinhallinta ryhmässä kävin mutta se oli joku muutaman käyntikerran mittainen kokeilu. Ihan hyödyllinen kyllä. Muuten ei ole mitään muuta kuin keskusteluapua terveydenhoitajan kanssa tarjottu.
Syön voxraa, joka alun perin määrättiin masennukseen, mutta sittemmin selvisi, ettei olekaan masennusta, vaan adhd, johon lääkkeen isommalla annoksella pitäisi toimia myös. Olen vasta aloittanut uuden annostuksen, joten tuloksia odotellessa.
Seronil 20mg, ketipinor 200mg, syynä "mahdollinen rakenteellinen dissosiaatio".
Vierailija kirjoitti:
Psyk osastolla otettiin kaikenlaisia verikokeita mm. kilppari. Kuvattiin myös aivot. Syön masennuslääkettä ja antipsykoottia ahdistukseen/masennukseen/lievähköihin psykoottisiin ajatuksiin. Olen myös käynyt 3 v psykoterapiassa kahdesti.
Kauan pitää masennuslääkettä syödä ennenkuin siitä on apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle mitään labratestejä tehty. Stressinhallinta ryhmässä kävin mutta se oli joku muutaman käyntikerran mittainen kokeilu. Ihan hyödyllinen kyllä. Muuten ei ole mitään muuta kuin keskusteluapua terveydenhoitajan kanssa tarjottu.
Eli hoitovirhe. Ensin pitäisi poissulkea somaattiset syyt labroilla ja tarjota psykoterapiaa.
Sekä mielialalääkkeitä että rauhoittavia. Vaikea kuvitella miltä tuntuisi olla ilman niitä. Lääkkeet leikkaa aika hyvin ahdistuksen sekä auttavat myös nukkumaan.
Käytän molempia, sekä mielialalääkkeitä että rauhoittavia. Syynä PTSD. Ei otettu kokeita ja terapiassa käyn omalla kustannuksella (tosin kelan hakemus on vetämässä).
Ootko kuinka kauan syönyt? Mulla tosi paha masennus, oon syöny kolme ja puol viikkoa Sertralin 50mg mutta ei oo apua