Miehet eivät osta vaatteita
Tilastot kertovat. Suurin osa vaatteiden ostajista ja vaatekauppojen asiakkaista on naisia. Joten mikä järki kauppojen on siis myydä miesten vaatteita kun ne vie seisoessaan turhaa varastotilaa ja helkutisti resursseja?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ostan harvoin miestenvaatteita - erityisesti Suomesta - koska valikoima on umpisurkea.
Tyylikkäitä miestenvaatteita ei löydä kuin netistä.
Vaateliikkeisiin meneminen on aivan turhaa.
Suomessa miehille ei tarjota kuin jotakin luokattomia Dressmannin ryysyjä ja marketlumppua.
Vaatetarjonta suomalaisille miehille on samaa tasoa kuin Pohjois-Koreassa.
Miksikään kauppojen tai nettikauppojen pitäisi jotain parempaa tarjota kun miehet eivät kuitenkaam vaivaudu vaatteita ostamaan? Laupoille tulisi isot tappiot turhaan seisovista varastoista. On helpompaa myydä naistenvaatteita sillä naiset ovat potenttiaalisempia asiakkaita.
Ostin viime vuonna parit farkut.
Vuosia, vuosia sitten ostetut puvut sopivat päälle edelleen,
Armeijan ylijäämämyymälästä ostin mustan/tummansinisen sarkatakin,
Miehet harvemmin "harrastavat shoppailua".
Käsittämätöntä, kuinka tälaisesta tuhtauksesta on tullut uusi normaali.
80-luvulla "shoppailu" kävi TV- sketsin aiheeksi, "shoppailija" oli naurettava snobi.
Mitä turhia. Tulin murrosiässä niin karvaiseksi, että pärjään talvipakkasillakin alasti. Kukaan ei edes ole huomannut alastomuuttani kaikkien näiden vuosien aikana. Kesäisin ajelen käsivarret niin, että yläkropan karvoitus näyttää t-paidalta.
Vaimo joskus talvisaikaan ihmetteli, miksen koskaan riisu villapaitaa, mutta muistutin häntä siitä, että kyllähän minä sen keväällä sitten vaihdan t-paitaan.
M45
Vierailija kirjoitti:
Mulle ostaa äiti vaatteet.
Äidin kultapupseli. Minulla on kolme lasta 18-27 v. Tytär on ostanut omat vaatteensa 12 v lähtien. Toki hänelle rahat annan siihen ja hän on hyvin harkitseva kuluttaja. Ostaa vähän, mutta laatua. Pojat vihaa kaupoissa kiertelyä ja sovittamista. Ostan heille kaikki vaatteet, vaikka toinen on jo töissäkin. Muuten kulkisivat samoissa rääsyissä niin kauan,että ne tippuu päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin kultapupseli. Minulla on kolme lasta 18-27 v. Tytär on ostanut omat vaatteensa 12 v lähtien. Toki hänelle rahat annan siihen ja hän on hyvin harkitseva kuluttaja. Ostaa vähän, mutta laatua. Pojat vihaa kaupoissa kiertelyä ja sovittamista. Ostan heille kaikki vaatteet, vaikka toinen on jo töissäkin. Muuten kulkisivat samoissa rääsyissä niin kauan,että ne tippuu päältä.
Olen muuten yrittänyt poikien suhteen samaa kuin tyttärenkin eli antanut rahaa vaatteisiin. Nuorempi pistää ne rahat e-urheiluun ja vanhempi ostaa jotain kivoja työkaluja verstaaseensa. Minulla ei ole pienintäkään toivoa, että joku toinen nainen ottaisi nämä vastuulleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten yrittänyt poikien suhteen samaa kuin tyttärenkin eli antanut rahaa vaatteisiin. Nuorempi pistää ne rahat e-urheiluun ja vanhempi ostaa jotain kivoja työkaluja verstaaseensa. Minulla ei ole pienintäkään toivoa, että joku toinen nainen ottaisi nämä vastuulleen.
Alastiko sun poikasi kulkisivat, jos et ostaisi heille vaatteita? Mun poikani alkoi 14-vuotiaana hankkimaan itse vaatteensa ja myös pesemään itse pyykkinsä. Tietää siis oikein hyvin, paljonko hänellä on vaatetta ja missä kunnossa. On aina tilannut vaattensa pääasiassa Varustelekan verkkokaupasta. Ostaa harvoin, koska vaatteet kestävät hyvin 8-15 vuotta. Toki alusvaatteita, sukkia ja t-paitoja joutuu ostamaan useammin. Yhden puvun paitoineen sekä pukuun sopivat kengät on käynyt ostamassa kaupasta ja sillä setillä pärjää lopun elämäänsä, jos ei liho. Pukua kun ei tarvitse kuin häissä, hautajaisissa ja merkkipäivinä eikä näitä ole edes joka vuosi.
Veljeni vaatekaappi maksaa varmaan 20 kertaa enemmän kuin minun vaikka siellä on 10 kertaa vähemmän vaatteita.
Siellä on irtotakkeja, pukuja, paitoja jne. jotka kaikki teetetty mittatilauksena tai räätälintyönä. Hän on siis lakimies. Kalleimmat maksaneet tonneja ja halvimmatkin eli kauluspaidat satasia.
Ostan matkoilta kaikille meidän perheen pojille kivoja vaatteita. Aina ei onnistu ne ostokset, voivat sitten vaihtaa kavereiden tai sukulaisten kesken. Meillä on jo aikuisia poikia ja puolisoni ostaa itselleen vaatteet, hänellä työssä vain kangaspaitoja ja puku. Hänen valkoisia paitojaan en saa panna pesukoneeseen. Barcelonassa on hyviä kauppoja. Isoja kenkiä saa vain netistä, joskus Tukholmasta.
Vierailija kirjoitti:
Ostan harvoin miestenvaatteita - erityisesti Suomesta - koska valikoima on umpisurkea.
Tyylikkäitä miestenvaatteita ei löydä kuin netistä.
Vaateliikkeisiin meneminen on aivan turhaa.
Suomessa miehille ei tarjota kuin jotakin luokattomia Dressmannin ryysyjä ja marketlumppua.
Vaatetarjonta suomalaisille miehille on samaa tasoa kuin Pohjois-Koreassa.
Juuri näin.
Netistä löytyy kaikki merkit, mallit, värit ja koot.
Kivijalkakaupoissa on erittäin rajoitettu valikoima ja monesti sisäänostajan todella surkealla maulla valittuna, joten ei ihme, että (ulkomaiset) nettikaupat saa monien tyylitietoisten miesten rahat.
Kyllä ostavat. Eksä osti paljon, ja piti olla makutuomarina mukana.
Hämmästyin taas kun näin nykyisen tapailukumppanin vaatekaapin. Ihan mahdottomasti vaatteita ja kaikki puserot todella siististi viikattuna.