Minkälainen ihminen päästää asunnon tähän kuntoon? : (
Aina silloin tällöin törmää näihin kauhuvuokralaisjuttuihin, jossa asunto on täysin järkyttävässä kunnossa.
Minua on ruvennut kiinnostamaan, minkälainen ihminen kykenee elämään virtsan, ulosteiden ja lattiasta kattoon rojun keskellä? Miten se on mahdollista edes, jo hajunkin vuoksi?
Normi-ihminen soittaa isännöitsijälle, jos wc menee tukkoon eikä ala käyttää pulloja ja lattiaa vessana. En vaan tajua. Itse en ole edes mikään kovin siisti ihminen, mutta tämän jutun luettuani ja kuvat katsottuani! rupesi mietityttämään millainen mielenlaatu on tyypillä joka elää näin? Psykologeja paikalla jotka tietävät? 😏
Kommentit (18)
Mun ex. Ei koskaan osannut hoitas asioitaan eikä järki sano, milloin pitäisi siivota. Lopulta ilmeisesti tuli jokin mielenterveysongelma, masennus tai muuta. Isännöitsijä soitteli mulle, että miten edetään asiassa, kun ex ei ollut saanut edes ilmoitettua omistajanvaihdoksesta, vaikka erosta oli aikaa jo vuosia.
No masennus tuli myös mieleen, sellainen tila kun ei enää välitä mistään mitään ja haluaa olla vaan yksin. Ehkä siksi ei halua ketään asuntoon edes vessaa korjaamaan. Eniten ihminen kärsii tilanteesta itse saastan keskellä, mutta se on pienempi paha kuin tehdä asialle jotain?
Miehet on luonnollisesti sotkijoita enemmän kuin naiset.
Artikkelissa pisti silmään se, että tuolla miehellä oli tyttöystävä, jonka luona asui ajoittain. Mitä ihmettä? Luulisi että äijä on haissutkin kilometrin päähän.
Työtön jonka elämisen maksaa veronmaksajat
Tyttöystävä tälläkin - toisin kuin kilttimiehellä, jolla on matonhapsutkin aina suorassa.
Joo, mutta miettikää sitä kun tällä miehellä on tyttöystävä kenen kotona on välillä ollut.. Tässä on jotain hoardin sairautta eli kaikki pitää säästää jopa virtsa ja paska pulloihin. Tv: stä tullut jenkkiohjelma missä nämä himohamstraajat säilöö jopa nuo ja sitten näillä on monesti keräilty kymmeniä kissoja tai muita eläimiä. Itse eivät haista mitään ja muut joutuu käyttämään maskeja ja muita suojavarusteta.
Öö,,siivoushullu???
Vai mikä on oma luulosi?
Mun työssä käydään ihmisten kodeissa. On tullut vastaan tapauksia, että henkilö itse on töissä käyvä, viimeisen päälle laitettu ja sitten se kämppä - hyvä että ilman kahluuhousuja uskaltaa mennä. Parissa tapauksessa on kyllä ollut syytä epäillä, että on vedetty jotain kahvia tai teetä vahvempaa, vaikka työpaikka onkin ollut. Työpaikan tietää siitä, että on niin pieni kaupunki, että ihmiset tuntee toisiaan ja on saattanut tulla vastaan jossain aspa-hommassa sama ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä tälläkin - toisin kuin kilttimiehellä, jolla on matonhapsutkin aina suorassa.
Onko tässä siis se top10% kuuluva alfamies joka pyörittää kauniiden nuorten naisten karusellia? En olisi kyllä ikinä arvannut :O
Tätä se teettää, kun avuntarvitsijat siirretään avohoitoon.
Mietin tuota asunnon sijaintia. En ole PK-seudulta, mutta Töölö tuskin on vuokratasoltaan ihan halvimmasta päästä. Kai tuo mies on jollain vakuuttanut vuokranantajan siitä, että hänelle kannattaa vuokrata?
Ihanaa kun riistäjä vuokraloordi sai nenäänsä.
Eiköhän pakonomaisen hamstraamisen tai hallitsemattoman roskien kasaantuminen taustalla ole käytännössä aina jonkin sortin mielenterveysongelma. Ei kellään varmaan ole tavoitteena tuhota kotiaan roskalla, mutta tilanteeseen itse varmaan sokaistuu ja elämänhallinnassa on voinut olla ongelmia jo aiemmin, joten apuakaan ei ehkä osata tai edes ymmärretä hakea.
Mielenterveysongelmia, masennusta..
Minä en ole mitenkään siisti ihminen, ei suoraan sanottuna voisi vähempää kiinnostaa puunata kämppää jatkuvasti niin kuin monet muut naiset tekevät. Yläkerran naapuri imuroi vähintään kaksi krt viikossa, minä n.kerran kuussa. Minua ei vain kiinnosta tippaakaan mikään siivoaminen eikä minua haittaa jotkut leivänmurut pöydällä tai villakoirat lattialla. Ei siis vain kiinnosta.
En silti noin karseaan kuntoon voisi asuntoa päästää, kyllä kuitenkin sillon tällön raivaa ylimääräset vaatteet lattialta tai tavarat pöydältä. Mutta ymmärrän kyllä fiiliksen, ettei vaan jaksa tai huvita. Sama kuin suihkussa käynti, maailman pskamaisin homma heti siivouksen ja tiskauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex. Ei koskaan osannut hoitas asioitaan eikä järki sano, milloin pitäisi siivota. Lopulta ilmeisesti tuli jokin mielenterveysongelma, masennus tai muuta. Isännöitsijä soitteli mulle, että miten edetään asiassa, kun ex ei ollut saanut edes ilmoitettua omistajanvaihdoksesta, vaikka erosta oli aikaa jo vuosia.
Sama. Silloin kun asuttiin yhdessä, siivosi kun minä annoin tarkkoja ohjeita vieressä. Välillä etsittiin mistä se haju kämppään tulee, niin mies oli laittanut omiin vaatekaappeihinsa ruuantähteitä, likaisia lautasia, mainospostia... Yritin, että en olisi koskenut hänen kaappeihin/laatikoihin ollenkaan, mutta pakkohan se oli. Sitten kun erottiin, homma riistäytyi käsistä. Erikoista tässä on se, että hän ei ollut masentunut, vaan harrasti, kävi töissä ja opiskeli yliopistolla. Kunta palkkasi toimintaterapeutinkin hänelle kotiin auttamaan ja neuvomaan siivoamisessa, mutta ei se auttanut. Häntä kun ei se saasta haitannut eikä siivoaminen kiinnostanut.
Ei mielenterveysongelmat katso sosioekonomista statusta, ikää, sukupuolta tai tilin saldoa.
Joskus kärsijänä on myös asunto, eikä sille mitään voi kun asunto on kuitenkin ihmisen perustarve.