Saatteko te koskaan vierailta ihmisiltä kaveripyyntöjä Facebookissa?
Mä saan melko useinkin. On mulla siellä paljon lähes tuntemattomiakin kavereiden kavereita, koska en kirjoita sinne mitään yksityiskohtia elämästäni, eikä mulla ole siellä edes sukunimeä esillä. Hyvä paikka verkostoitua harrastuskavereiden kanssa ympäri Suomen, työkavereiden ym kanssa. Alle 200 kaveria kuitenkin.
No, viikonloppuna kävi näin.
Joku suomalainen, täysin normaalin oloinen mies profiilinsa perusteella, muutama yhteinen kaveri. Laitoin viestiä että tunnetaanko jostain, ennen kuin hyväksyin kaveripyynnön. Tää vastaa että ei, mutta näköjään meillä on sama harrastus. Ok, no hyväksytään kun en Faceen mitään erikoista koskaan laita ja vaikuttaa ihan normaalilta. Ja kun on yhteisiä kavereitakin niin ok, menköön.
No, kohta tää kysyy treffeille. Kieltäydyn kohteliaasti ja lopulta vängätään asiasta pitkään lauantaina, kieltäydyin ainakin kymmenen kertaa ja se vastaus ei hänelle kelvannut, sanoin että en ole täällä facebookissa etsimässä seuraa, usko nyt jo perhana mitä sanon, kun meni jo totaalisesti hermo ja poistin tyypin heti. Viestittely jatkoi että "Haluun sut, et tiedä miten kivaa meillä voisi olla yhdessä". Sanoin että mun henkilökohtaiseen elämään ei nyt tuntemattomat sovi ja sitten alkoi marttyyrivaihe: "En ole tuntematon, eikä voi sit mitään jos et halua ymmärrystä ihmiseltä jonka kanssa sulla voisi olla vaikka miten kivaa :( :( :( :( :("
Sunnuntaina tää laittoi vielä viestiä että oonko nyt aivan varma ettei me voida mennä treffeille, kun lauantaina jäi juttu kesken. Sanoin että olen varma, juttu ei jäänyt mitenkään kesken kun kieltäydyin varmaan 10 kertaa, eikä mua kiinnosta vääntää tästä asiasta enää, sä ahdistat mua ja nyt lopetat. Kovasti pahoitteli. Aivan sama, laitoin estoon.
Koskaan ennen ei ole näin käynyt, suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan normaaleita.
Kommentit (20)
Joo, facessa ei liiku pelkästään säästönsä menettäneitä "amerikkalaisia lentäjäupseereita", vaan ihan noita kotoperäisiä epätoivoisia sekopäitä. Feissarimokiinkin päätynyt näitä tuntemattomia vonkaajia vaikka kuinka paljon. Sama kulttuuri on levinnyt muuallekin netin eri yhteisöihin. Liityin pari vuotta sitten erääseen terveyteen liittyvään yhteisöön (ei facessa) ja yksi ryhmän säännöistä oli se, että seuranhaku ja treffipyynnöt eivät ole sallittuja. Että tämäkin pitää vääntää rautalangasta sellaisessa porukassa, jonka tarkoitus ei ole deitin hakeminen.
Olen saanut. En noteeraa mitenkään.
En hyväksy kaveriksi yhtään kaverin kaveria, jos ei ole minunkin kaveri.
Joskus saanut viestipyyntöjä ja kaveripyyntöjä joiltain tuntemattomilta jotka ovat samoissa Facebook ryhmissä. Yleensä nämä ovat minua sen 20-30v vanhempia miehiä joiden asia on se että olet kaunis mitä kuuluu ---> Estoon. En halua tutustua tuntemattomiin miehiin. Onneksi viestipyynnöt voi lukea ja poistaa niin ettei niiden lähettäjä saa lukukuittausta.
En hyväksy ketään jota en tunne henkilökohtaisesti, ja tiedä että se on hyvä tyyppi. Muutenkin jos joku aloittaa minkä tahansa viestittelyn sanomalla jotain tapaamisesta, tai kehumalla ulkonäköä, poistan kyselemättä mitään. Ei todellakaan kiinnosta ihmiset, jotka kulkee pitkin nettiä bongaamassa vieraitten ihmisten profiileja ja lähettelemällä niille viestejä.
Mulla on 2 Facebookkia.
Toinen on työprofiili, siis tyyliä "Etunimi työpaikka", koska olen siis ohjaajana tietyssä paikassa. Sinne päivittelen lähinnä työpaikan ohjelmaa, sekä mahdollisesti luontokävelykuvia ym höpöjuttuja jotka eivät liity henkilökohtaiseen elämääni mitenkään. Tämä on sitä varten, etteivät ne siellä kävijät ala lisäämään mun henkilökohtaista profiilia kaveriksi, koska tuntuu omalla tavallaan vähän ilkeältä hylätäkään, mutta en halua heidän tietävän mun elämääni. Parempi näin.
Henkilökohtaiseen profiiliin vain läheiset kaverit, sukulaiset ja muut. Sinne päivittelen elämästäni enemmän, mutta siellä sitten ei olekaan kuin 54 kaveria.
Olen ollut Facebookissa kolmisen vuotta vähäsisältöisellä profiililla. Parina ensimmäisenä kuukautena tuli paljon kaveripyyntöjä itseään bikineissä taivuttelevilta ulkomaalaisilta neitosilta. En hyväksynyt ketään, eikä kaveriksi ole tuon jälkeen pyritty.
Sain ja hyväksyin kerran kaveripyynnön samassa musiikkiharrastusryhmässä olevalta kuusikymppiseltä mieheltä, jolla oli kaverilistassaan kymmeniä tuollaisia tyttöjä. Muutenkin hänen seinillään oli niin paljon paljaita pyllyjä (levyjen "kansitaidetta"), että melkein kävi sääliksi. Hän nimittäin kirjoitteli paljon runoja naisenkaipuustaan ja ilmeisesti exästään tai existään ja ehdotti minullekin pikaista tapaamista samana iltana. Olisin keski-ikäisenä tätinä jopa ollut kiinnostunut treffeistä, mutta en selvästi vastannut hänen todellista naismakuaan.
Päivittäin kaverinkavereilta. Omat fb-kaveripiirit on ulkomailta liki kaikki. Ei mulla niiden kanssa mitään ongelmia ole. Mulla on kyllä minimi 50 yhteistä jos hyvksyn, usein monta sataa.
Ihmettelen aloittajaa. Olisin eka treffipyynnöstä jo blokannut.
Siellä voi valita,onko profiili yksityinen vai julkinen. Mulla on yksityinen eikä mulle tule rinssieverstien enempää kuin muittenkaan kaveripyyntöjä.
praivitjou kirjoitti:
Siellä voi valita,onko profiili yksityinen vai julkinen. Mulla on yksityinen eikä mulle tule rinssieverstien enempää kuin muittenkaan kaveripyyntöjä.
Mulla on yksityinen profiili, mutta silti saan kaveripyyntöjä ties keneltä.
Olin facessa ptikään ilman kuvaa ja mitään hämäriä kaveripyyntöjä ei tullut. Sitten laitoin kuvan, jossa on pitkä tukka. Niin tuli upseeria yms. kaveripyyntöineen. Hylkäsin tietenkin. Jonkun naispuolisen hyväksyin, kun oltiin samassa ryhmässäkin. Sitten samanlainen rouva pyysi kaveriksi, ajattelin ett ollaan samaisessa ryhmässä. Hyväksyin. Hänen naispuolinen kaveri lähestyi ja ilmoitti turkkilaiskaupungin kodikseen. Hyväksyin hänenkin kaveripyynnön (ensin). Sitten tän rouvan "kaveri" lähestyi, oli tummaverinen 17v mies. Miksi ihmeessä olisin minkään värisen alaikäisen pojan kaveri?
Kysyin siltä Turkissa asuvalta miksi haluaa olla mun kaveri. En koskaan saanut vastausta ja niin poistin hänet kavereista. Kysyi siltä rouvalta, joka (kai) on samassa ryhmässä, että miksi haluaa olla kaverini. Hän jotain vastasi ja on (vielä) kaveri. Kai jotkut sitten lähettelevät kaveripyyntöjä tuntemattomille, en tiedä miksi.
Mitä tuollaiset tuntemattomat kuvittelee hyötyvänsä? Että nainen juoksee heti treffeille? Ai ei halua lähteä? No kyllä se lähtee kun vonkaa tarpeeksi ja painostaa. Ja ihmettely jatkuu miten ei saa naista!
Kymmenittäin. Minulla on profiili keksityllä nimellä, jossa ei ole edes omaa kuvaani. Profiili ei ole edes julkinen, ainoastaan olen sillä yhdessä harrastajaryhmässä. Mitään en ole ikinä kommentoinut, peukuttanut eikä profiilissa ole liitettynä yhtään kaveriakaan.
Paras oli kun joskus ollessani 21v eräs sukulaisten työkaveri alkoi laittamaan mulle yhtäkkiä Facebookissa vonkausviestejä. Mulle täysin tuntematon noin 50v mies. Ei edes kysynyt olenko täysi-ikäinen, mistä hän olisi voinut edes ikäni tietää. Ellei ole tutkinut tietoja, kun työskentelee poliisilaitoksella, suoraan puhui sukkahousufantasioistaan että miten haluaisi niitä mun kanssa toteuttaa.
Harvemmin, koska olen laittanut kaikki yksityisyysasetukset mahdollisimman tiukoiksi. Pari kertaa on tullut jotain tuollaisia, että on muutama yhteinen kaveri ja ollaan esim. joskus lapsena asuttu samalla paikkakunnalla, mutta en hyväksy ketään, joiden kanssa en muutenkaan olisi tekemisissä. Joskua teininä oli mullakin monta sataa kaveria, kun kaikki piti hyväksyä, mutta tein vuosia sitten ison siivouksen kaverilistalle ja tällä hetkellä kavereita on 83kpl, joista niistäkin kyllä varmasti osa joutais pois. Aikaisemmin oli vieläkin vähemmän tyyliin jotain 40-50 kaveria, mutta olen vaihtanut muutamaan otteeseen työpaikkaa isoissa firmoissa niin uusia kaveripyyntöjä aina satelee sitten uusilta työkavereilta.
Ja itsekään en kyllä päivittele sinne yhtikäs mitään ja tosi vähän kukaan kavreistanikaan eli melkolailla turha koko facebook nykyään, sama vaikka poistaisi kokonaan.
Yks tuttu (melkein 60v) mies on sellainen että se lisää KAIKKI eteen osuvat naiset kavereiksi. Aivan kaikki, ulkomaalaisia myöten. Onneksi se ei osaa englantia eikä sillä ole rahaa, niin ei voi lähettää omaisuuttaan Nigerian prinsessoille.
Todella harvoin, onneksi. Silloin kun näin on tapahtunut, en ole hyväksynyt kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
praivitjou kirjoitti:
Mulla on yksityinen profiili, mutta silti saan kaveripyyntöjä ties keneltä.
Sama, ei niitä paljoa tule mutta kuitenkin. En koskaan hyväksy tuntemattomien kaveripyyntöjä, miksi ihmeessä niin tekisin (aina ovat jotain tutun tuttuja ja vähän hämmästyttää että jotkut pari-kolmekymppisetkin "keräilevät" vielä 2024 kavereita facessa, ei meidän ikäluokka yleensä käytä koko fb:tä kuin jonkun paikallisryhmän tms. takia.)
Ulkomaalaisilta, hylkyyn kaikki.