Kotiäitiyttä ei arvosteta Suomessa
Jos olet kotiäiti niin kaikki katsoo paheksuvan että siinä on taas miehen elätettävinä että kotiäitiys ei ole työtä eikä mitään. Ai ei vai? Olla mahdollisesti univeloissa, siinäkin on jo tarpeeksi kestettävää. Kun olin raskaana eräs mies kommentoi todella rumasti raskauttani tyyliin 'aha sitä ollaan tiineenä'. Kuvottavaa käytöstä aikuiselta ihmiseltä. En muutenkaan ymmärrä huonoa suhtautumista ja asennoitumista kotiäitiyteen etten yhtään ihmettele miksi syntyvyys on laskenut.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta veronmaksajana elättää niitä loisia.
Ihan kuin se päivähoito olisi ilmaista. Melko pihalla taidat olla.
Kotiäiti ei ole kotona ollessaan tuottava yhteiskunnalle. Taidat olla itse melko pihalla. Ja varmaan myös se kotiäiti.
Mitäpä tuolla on merkitystä. Suomalaiset ovat aina kateellisia/katkeria toisilleen. Itse aijon olla vielä useamman vuoden kotiäitinä ja nauttia täysillä siitä, vaikka joitain saattaa ärsyttääkkin. Ihana, kun ei tarvitse aamulla kiirehtiä mihinkään, vaan voidaan lasten kanssa viettää rauhallisia aamuja ja nauttia yhdessäolosta. Kyllä me vielä ehdimme kiirehtimään, mutta nyt ei ole sen aika. Enkä edes pode huonoa omatuntoa siitä, että saan tästä jopa huimat kolmesataa tästä. Mieskin arvostaa panostani perheen eteen, eikä ole mikään ongelma ollut koskaan, että maksaa suurimman osan elämästämme. Lapset ovat vain kerran pieniä ja minä haluan itse olla läsnä silloin. Kaikilla ei ole halua/varaa olla kotiäitinä, enkä minäkään koe tarpeelliseksi heitä arvostella. Tehkööt jokainen niin mikä heidän perheelle sopii parhaiten.
Täällä taitaa kitistä nyt semmoset mammat, joita ärsyttää lähteä huomenna töihin, kun me kotiäidit saamme jäädä "loisimaan"🤣 verorahoista kitistään, mutta taitaa ne suurimmaksi osaksi mennä johonkin aivan muuhun, kuin meille.
Arvostetaanko Suomessa enää ylipäätään mitään muuta kuin rahaa ja itsensä esilletuomista erilaisissa sosiaalisen median tötteröissä?
No mitä väliä jonkun mulkvistin mielipiteellä sitten on. Mä käyn kyllä töissä mutta ei mun työtäkään kukaan arvosta. Aina ihmiset löytää vikaa toisten ratkaisuista ja olemassa olemisesta. Me kaikki kuollaan lopulta, ei ole mitään väliä mitä joku katkera sinusta ajattelee.
Muistatko sinä aktiivisesti arvostaa kaikkia muita heidän valinnoistaan, vaikka ne olisivat erilaisia valintoja, kuin sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Muistatko sinä aktiivisesti arvostaa kaikkia muita heidän valinnoistaan, vaikka ne olisivat erilaisia valintoja, kuin sinulla?
Arvostan toki, kaikki eivät valitettavasti arvosta. Ap
Kenen arvostusta kaipaat ja kuinka sitä pitäisi sinulle osoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kenen arvostusta kaipaat ja kuinka sitä pitäisi sinulle osoittaa?
Ainakin että kohdellaan ihmisenä eikä yhteiskunnan taakkana tai elätettävänä. Ja minusta kyllä jokainen parhaansa tekevä äiti ansaitsisi mitalin kaulaan ja lämpimän halauksen. Ap
Mikähän siinä on että jos joku äiti haluaa hoitaa lasta kotona 3-vuotta, alapeukutetaan heti. Kertoo aika paljon ihmisistä. Lapselle on turva olla vanhemman lähellä. Ap