Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesä työttömänä vai töissä??

Vierailija
23.02.2020 |

Eli oon määräaikasella sopimuksella alalla, jossa töitä on tarjolla paljon. Määräaikainen työni loppuu toukokuun lopussa 2020. Tästä eteenpäin mulla ei ole siis työtä.
Kuulun kassaan, joten sieltä sitten saan tietenkin päivärahaa jos oon työtön.
Juuri tällä mun ihan omimmalla suuntauksella tällä alalla ei ole kesäisin paljoa työtä tarjolla, mutta syksyksi varmasti taas on. Toki on muita töitä tälläkin alalla jotka ei ole ihan tätä ominta alaa, ja niihin myös haetaan kesätyöntekijöitä.

Jos oon työtön kesällä, ja teen keikkatyötä 3 pvänä kuukaudessa, niin saan käteen 1800 euroa.

Jos taas löytäisin kesätyön ja tekisin 38 h viikossa kokopäivätyötä koko kesän ajan, niin saisin siitä käteen rahaa 1700 eurosta ylöspäin riippuen tuleeko työstä iltalisiä ja viikonloppulisiä, jos kyseessä päivätyö niin saisin tuon 1700 euroa täysistä tunneista.

Ja tällöin mulla ei siis olisi lomaa luultavasti koko kesänä ja syksyksi varmasti löydän työtä, eli lomaa ei olisi ollenkaan missään vaiheessa, ehkä vasta vuoden päästä sitten.

Niin mitä mieltä olette, kannattaako minun nyt hakea kaikkia mahdollisia töitä vaikka ne ei vastaisikaan täysin tätä ominta juttua tällä alalla jotta olen työllinen?? Vai kannattaisiko minun olla työtön kesän ajan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne.  Tulin siihen tulokseen, että lataan akkuja kesän ja syksyllä menen takaisin töihin.

Vierailija
2/7 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista olla työttömänä esim. kuukausi ja tehdä muu aika vaikka keikkoja?

Kannattaa ajatella myös omaa jaksamista. Siksi kannattaisi olla vähän aikaa ihan kotonakin. Määräaikainenkin tarvitsee lepoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön, koulun loman takia pakko, koska nää lapset eivät pärjää vielä ilman äitiä...

Vierailija
4/7 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sulle siis ehkä tarjotaan lomittajan paikkaa kesäksi. En tiedä jatkosta, jos kieltäydyt siitä. Joku toinen haluaa kesäksi töihin ja ehkä jatketaan sen sopparia sitten syksyllä, eivätkä ota enää sinuun yhteyttä syksyllä.

Me ainakin omalla alalla kerrotaan pomolle, kuka oli todella hyvä ja ahkera lomittaja, kun myös löytyy vain niitä peukalon pyörittäjiä ja pomolle viestiä, että jostain lomittajasta vaan ei ole tekijäksi.

No yksi poikkeus on. Pomon oma tytär, joka todellakin vain pyörittää peukaloita kesällä, eikä tee töitä. Yhden toisenkin pomon poika on samanlainen. Kuulemma todella ahkera.. no eipä saanut mitään aikaiseksi.

Vierailija
5/7 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet saa niitä töitä pimeänä niin taloudellisesti järjetöntä sinun tilanteessa.

Vierailija
6/7 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainenkin tarvitsee lepoa.

-Niin, no siis mulla on ihan kokopäivänen määräaikainen. :D Et ihan samaa työtä ku vakkareilla. Ehkä jopa rankempaa, ku ympäristöt vaihtuu jne. Et totta kai määräaikanenkin tarvii lomia samalla lailla ku muut.

Vierailija
7/7 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomittajan paikkaa?  No siitä en oo nyt puhunut eikä ole semmosta tiedossa. On jo muitakin hlöitä jotka tekee kesäisin näitä töitä ja kesäisin ei työntekijöitä tarvi yhtä paljoa kun muulloin.

Niin no tällä alalla siis töitä saa syksyisin ihan varmasti, jostakin.