Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäitiyttä ei arvosteta Suomessa

Vierailija
23.02.2020 |

Jos olet kotiäiti niin kaikki katsoo paheksuvan että siinä on taas miehen elätettävinä että kotiäitiys ei ole työtä eikä mitään. Ai ei vai? Olla mahdollisesti univeloissa, siinäkin on jo tarpeeksi kestettävää. Kun olin raskaana eräs mies kommentoi todella rumasti raskauttani tyyliin 'aha sitä ollaan tiineenä'. Kuvottavaa käytöstä aikuiselta ihmiseltä. En muutenkaan ymmärrä huonoa suhtautumista ja asennoitumista kotiäitiyteen etten yhtään ihmettele miksi syntyvyys on laskenut.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän ikäisen lapsen kotiäiti olet? Jokainen äiti on jonkin aikaa kotona.

Vierailija
2/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyttä ylipäätään ei arvosteta. Enkä kyllä ihan ymmärrä miksi pitäisikään? Jos se toisten arvostus on niin hirveän tärkeää niin sen mukaan voi sitten varmaan tehdä elämässä valintansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys on kauheinta, mitä on, ja halveksittavinta, mitä on. Ei tietenkään arvosteta.

Vierailija
4/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta, jos syntyvyys halutaan kasvuun ja isompia perheitä, niin pitäisi todellakin tukea äitiä enemmän, jotta hän voi olla kotona pidempään kuin sen 3vuotta. Pikku koululainen ei välttämättä edes pärjää yksin kotona, eikä aina ole mahdollista saada päivähoitoa /iltapäivä toimintaa lisäksi. Saati jos samanikäisiä on useampi, niin voi olla hyvin haastavaa...

Vierailija
5/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys on jokaisen oma vapaaehtoinen valinta. Mitalliko siitä pitäisi saada?

Vierailija
6/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei niin ja ihan syystä. Aina näitä samoja keskusteluja.

Vierailija
7/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loisimista pitäis arvostaa?

Vierailija
8/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys on ihan oma valinta. Palkintoako odotat?

Vierailija
9/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että kotiäitiyteen ei kannusteta, sillä se heikentää naisten ja samalla tyttöjen asemaa yhteiskunnassa. 

Vierailija
10/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se ole työtä. Työstä saa palkkaa.

Vierailija
11/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kotiäitiys ei ole työtä, se on oma valinta olla miehen elätettävänä.

t. Mies

Vierailija
12/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työssäkäyvä äitikin on univeloissa. Sen lisäksi hoitaa pääosan kotihommista ja lapsiin liittyvistä asioista. Maksaa myös veroja yhteiskunnalle, eli on ns. tuottava. Kotiäiti voi lasten ohella järjestellä itse milloin tekee ja mitä. Tiedän, koska olen ollut 2 x äippälomalla.

Vierailija
13/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys ei ole välttämätöntä, kun päiväkodit on keksitty. Ketä meistä arvostetaan käytiin töissä tai ei. Itse en koskaan halunnut kotiäidiksi ja lasten kasvaessa huomasin, että murkkuikäinen arvostaa enemmän sitä, että perheellä on rahaa kuin että mamma on kotona. Äitini sanoi aina, että älä jää miehen elätettäväksi.

Vierailija
14/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta veronmaksajana elättää niitä loisia. 

Vierailija
15/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kotiäitiys ei ole työtä, se on oma valinta olla miehen elätettävänä.

t. Mies

Taitaa kuitenkin fatta elättää useimmat kotiäidit eikä mies.

Vierailija
16/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaatteko väittää että lapset ovat loisia? Nehän ovat meidän tulevaisuutemme ja tulevia veron maksajia! Miettikää sitä! Ap

Vierailija
17/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaatteko väittää että lapset ovat loisia? Nehän ovat meidän tulevaisuutemme ja tulevia veron maksajia! Miettikää sitä! Ap

Ei lapset vai heidän äitinsä, joka uskoo, että vain hän kotiäidi täyskorvaamattomia ja ehdotomasti aina ehdotomasti ne parhaien lapselle olevia hoitajia. eivätkä ne lapset jotka eivä syystä tai toisesta elä ja ole kotiäidin hoidettavana vaan ova esimerkiksi tarhassa koskaan voisi saada laadukasta ja hyvää hoitoa, ja kasvasiiva kokonaan vailla äidin rakkautta....    

Vierailija
18/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys on usein paljon raskaampaa, kuin töissä käynti. Minä arvostan kyllä ihmistä, joka haluaa itse hoitaa omia lapsiaan, eikä työnnä heti 9kk ikäisenä hoitoon, kun ei vain kehtaa itse hoitaa. Usein nämä arvostelijat ovatkin heitä, jotka eivät vain jaksa olla sen oman lapsen kanssa. Päiväkodit ovat melko raakoja paikkoja pienille ja usein myös vähän isommillekkin. Toki osa on varmasti myös kateellisia, jos ei itsellä ole mahdollista olla kotiäiti.

Vierailija
19/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta veronmaksajana elättää niitä loisia. 

Ihan kuin se päivähoito olisi ilmaista. Melko pihalla taidat olla.

Vierailija
20/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä eikä kukaan arvosta sitäkään. 😭 No onpahan rahaa ostaa lapsille joululahjat itse ettei kerjuulle tarvi lähteä. Tosin ei meillä Guccin pikkureppuun oo varaa vaikka mullakin on ihan hyvä palkka. Tosin verottaja vie siitä leijonanosan... Teille loisille. Ole hyvä.