Onko sinun sukusi historiassa ketään "julkkista"?
Lainausmerkeissä, koska jotkut vähemmän ja toiset enemmän. Ja kaikilla ei oo varsinaisia "julkkiksia" välttämättä edes vaikka vähän tunnettu olisikin.
Mun äidin muistaakseni setä tai kummisetä on se, voiks sanoo et on pormestari tms (?), joka on nyt monena vuonna julistanut joulurauhan.
Ja sit äidin velipuoli on vissii laulujen sanoittaja, tai joku et tekee runoja. En muista ku pitkä aika ku olen kuullut.
Muita en tiedä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Mummoni isoisän veljelle on oma liputuspäivä.
Milloin? Kerro edes kuu.
Serkkuni on muusikko, sen verran kuuluisa että nimen tunnistaa jokainen, mutten viitsi tässä nyt kertoa.
Isosetäni voitti olympialaisissa mitalin, joskus aikoja sitten.
Siinä ne taisi sitten ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Eräs entinen presidentti on isoisäni, vaikkeivät sitä monet tiedä.
Monet ei tiedä, ai se taidemaalariko ei tiedä? Tai siis tiennyt
Näyttelijä Kaija Pakarinen Äidin isän puolelta jotakin sukua
Anopin serkku oli näyttelijä.
Näytteli esim. siinä ensimmäisessä Tuntemattomassa sotilaassa.
Eli ei minulle sukua...
Vaikka ketä ihan hirveä määrä. Mannerheim, Sibelius, monia säveltäjiä, muusikkoja ja muita taiteilijoita, runoilijoita, kirjailijoita, valtiomiehiä ym. jne. Serkkuni voitti teininä Suomi Rock- kilpailun. Harmitti koska opetin hänelle silloin klassista mus. Yks lähisukulainen oli oopperalaulaja Tukholmassa jne yms. En halua kertoa enempää.
J.V Snellman, (ex) Simo Rantalainen, Pentti Saarikoski
Mua haastateltiin iltasanomiin äskettäin, olenko julkkis?
On sukulaisia sekä poliitikoissa että muusikoissa.
Juha Kankkunen, Matti Vanhanen, Kirsti Paakkanen jne on kaukaista sukua. Samoin eräs Leijona-joukkueeseen kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Justiina eli Siiri Angerkoski :D
Äitinsä vai isänsä puolelta?
Useampikin. Äidin puolelta ollaan tehty sukututkimusta ja päästy 1500-luvulle asti ja Ruotsin hoviin. Kaiketi Vaasa-suvusta jokunen "julkkis" löytyy :D
Serkkuni murha jäi selvittämättä ja on lööpeissä silloin tällöin. Exän sisko oli Miss Suomi.
Onhan noita moniakin, lähinnä taiteilijoita. Eikö joissain suvuissa sitten ole yhtään?
Juice ja ministeri Väinö Leskinen (molemmat oli kovia ottaan viinaa, Väinö joutu työsiirtolaankin ministerinä, kun ajo kännissä, Juice lähti varhain, itellekin maistuu)
Minkä puolueen?