Mitä mieltä olette sellaisista ihmisistä, jotka ilmoittavat omista syntymäpäivistään paikallislehdessä?
Mielestäni he ovat itserakkaita ja pitävät syntymäpäiviään "hieman" liian tärkeinä.
Kommentit (13)
Tai sitten joku muu on ne sinne lehteen pistänyt, tai sitten on laaja sosiaalinen piiri ja tuo on helpoin(halvin) keino ilmoittaa asiasta kaikille.
En mitään kummempaa. Sinusta ajattelen, että ärsyynnyt liikaa pikkuasioista.
Huomasin joku aika sitten kuvallisen ilmoituksen joka oli samalla kutsu juhlistamaan päivän sankaria, niin kuin pienemmissä kaupungeissa tai maaseudulla usein tehdään. Aikuinen ihminen eikä varmaan köyhemmästä päästä kun oikein sanomalehdessä (ei Hesari) juhiin kutsuttiin. Tähän asti kaikki oli mielestäni ok. Seuraavaksi luki "ei muistamisia, ei lahjoja, ei kukkia, mutta tilille xxxxxx-xxxxxxx voi laittaa virkistysrahaa".
Tätä loppua en sitten enää ymmärtänytkään. Hän ei ollut minun tuttuni mutta vaikka olisi ollutkin niin olisin varmaan jättänyt kyseiset bileet väliin.
Olen ilmoittanut synttäreistäni sanomalehdessä.
Ihan normaalia toimintaa pienten paikkakuntien yhtään sosiaalisempien tai silmäätekevämpien ihmisten joukossa, yleinen kutsu kaikille.
Enemmän ihmettelen esiintyviä taiteilijoita joiden on pakko päästä esiintymään omiin juhliinsa. Eikö sillä esilläolon tarpeella ole mitään rajaa? Itse en kyllä lähtisi tekemään duunia jos minulla olisi vaikka 50 -vuotisjuhla.
Tunnen muutaman tuollaisen ihmisen, eivät he mitään parempaa väkeä ole vaan ihan tavallisia duunareita. Yhteistä taisi olla laaja tuttavapiiri ja isot juhlat, joten ehkä oli helpointa ilmoittaa aika ja paikka kaikille yhteisesti lehdessä. Useampi myös erikseen ilmoitti, ettei halua lahjoja, kukkia tai rahaa, yksi lisäsi vielä että ottaa kyllä halauksia vastaan. :)
Mun piti noin vuos sitte laittaa suomen kuvalehteen ilmoitus että täytän 40. Olin skidistä asti venannut ettää tulee joku tasaluku ja voi sit ilmottaa että joo kröhöm 40 ja olen matkoilla. NIIN JUST SLLÄ VIIKOLLA SUOMEN KUVALEHTI OLI LOPETTANU SEN PALSTAN JULKASEMISEN! Ne julkas sitä varmaan sata vuotta lehden alusta asti ja just nyt tietty lopettivat AAARGH
Pahalaatuista narsismia tuollainen temppuilu.
Jossain tapauksissa pienemmillä paikkakunnilla tuo voi olla helpoin tapa välttää se, että joku loukkaantuu, kun häntä ei ole muistettu kutsua.
Pohjanmaalla on tapana laittaa paikalliseen lehteen ilmoitus:
En juhli, eikä muistamisia.
Taavetti Taavettinen
Jos nyt vaikka jonkun kerran täyttäessään pyöreitä vuosia haluaa niitä juhlia ystävien/sukulaisten/whoever kanssa, niin minusta se on yhteisöllistä ja syy kokoontua viettämään aikaa yhdessä. Riippuu ilmoituksesta ja kutsun tyylistä kylläkin.