Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monikemikaaliyliherkät on enimmäkseen keski-ikäisiä naisia, sattumaako?

Vierailija
23.02.2020 |

Yksi selitys voisi olla vaihdevuodet ja hormonaaliset muutokset. Juuri oli uutisissa että myös pelkkä huolestuminen sisäilmasta ja homeesta ja kemikaaleista laukaisee fyysisiä oireita.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin hyvin samantyyppisiä persoonia, ainakin nämä tuntemani. Sellaisia elämäänsä tyytymättömiä vinkujoita, joille ko.asia ei todellakaan ole ainoa ongelma. Tällä haetaan huomiota, ja syytä miksei suksi oikein ole elämässä luistanut...

Vierailija
2/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla homekämppien mustuneet seinät maalataan vaan peittoon eikä siellä muutenkaan hössötetä sisäilmasta. Naiset käyttää parfyymeja ja miehet myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai huoli "laukaisee" astmakohtauksen ja urtikarian, eheheheeeeeeeeeeeeeeeeee, huhuhuuuuuuu. Idiootit lukee artikkelin. Opetelkaa luetun ymmärtämistä. Taitaa olla liian vaatiivia nuo tekstit teille

Vierailija
4/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet laukaisee kemikaaliyliherkkyyden? Vttu mikä Ääliö. Teeppä väitöskirja aiheesta....ai niin, mutta peruskoulutaustalka ei taida onnistua. Eikä tuo sinun looginen ajattelu kykysi muutenkasn siihen riittäisi

Vierailija
5/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset naiset (noin niinkuin keskimäärin) on holvanneet aika lailla erilaisia tököttejä itseensä elämänsä aikana, mukaan lukien kaikki antibakteeriset siivous- ym teknokemian kemikaalit. Eipä ihmekään että monikemikaaliyliherkkyys iskee. Ei ne meikit mitään mustikkauutetta ja lähdevettä ole, vaan silkkaa laboratorioissa kehiteltyjä päiväunelmia naiseuden ja kauneuden "edistämiseen"= rahat pois kuluttajalta.

Vierailija
6/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se selittyy sillä, että vika on korvien välissä, etenkin nämä hajusteyliherkät hyötyvät terapiasta. Olen aina tiennyt,että ei ole todellinen sairaus.

Vierailija
7/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on eniten kemikaaleille altistuneet. Nykynuoret ei enää niin parfyymeistä välitäkään ja tukkamuoti ei vaadi kiloa tököttejä niin kuin kasarilla.

Vierailija
8/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet laukaisee kemikaaliyliherkkyyden? Vttu mikä Ääliö. Teeppä väitöskirja aiheesta....ai niin, mutta peruskoulutaustalka ei taida onnistua. Eikä tuo sinun looginen ajattelu kykysi muutenkasn siihen riittäisi

Kirjoittamisen tasosta päätellen et taida olla FM itsekään.

Vierailija
9/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on näitä homeelle ja kemikaaleille herkistyneitä. Heti alkaa se vinkuminen jos vaikka kaulaliinaan on jäänyt vähän hajuvettä. Tämä olisi tottakai ok, mutta kun nämä herkistyneet vetävät RÖÖKIÄ ja se on ihan eri asia tottakai.

Vierailija
10/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne on eniten kemikaaleille altistuneet. Nykynuoret ei enää niin parfyymeistä välitäkään ja tukkamuoti ei vaadi kiloa tököttejä niin kuin kasarilla.

Tämä. Jos ei itseä ole uitettu parfyymikylvyssä, niin tuttava/työkaveri tms. piirissä, jonka kanssa ollaan jatkuvasti kanssakäymisessä, on näitä "hajupommeja". Ollaan siis voimakkaan altistumisen piirissä koko ajan. Kyllä passiivissta tupakoinnista kannetaan huolta, mutta ei tästä.

Vierailija
11/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä on näitä homeelle ja kemikaaleille herkistyneitä. Heti alkaa se vinkuminen jos vaikka kaulaliinaan on jäänyt vähän hajuvettä. Tämä olisi tottakai ok, mutta kun nämä herkistyneet vetävät RÖÖKIÄ ja se on ihan eri asia tottakai.

Ymmärrän pointin, mutta eivät nuo ole yhdistettäviä tekijöitä.  Ei pähkinäallergikkolla aina diabetesta synny vaikka vetäisi sokeria kaksin käsin.

Vierailija
12/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen ja ystäväni ovat samaa ikää, mutta yhdelläkään ei ole mitään herkkyyksiä, vaikka suurimmalla osalla vaihdevuodet ovat käynnissä tai ohi menossa. Eli ei, se ei ole nyt oikea kohde ap.

Veikkaan, että hajusteherkillä on myös muita erityisherkkyyksiä, joten heillä on hieman vaikeita tilanteita maailma pullollaan. He ovat siis vain erilaisia ihmisiä, ei mitään sen ihmeellisempää periaatteessa. Vähän niin kuin jotkut tykkäävät kaupunkielämästä, jotkut viihtyvät maalla. Sellaista se on ap, yritä nyt ymmärtää, että me olemme kaikki erilaisia.

Vierailija
13/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän esim. homeallergisista noin 80 % prosenttia on naisia, mutta sitähän ei tietysti saa ääneen sanoa, koska samat naiset ovat vähän herkänpuoleisia loukkaantumaan, mikä on tietenkin ymmärrettävää, kun luulotautisuudesta syytetään.

Vierailija
14/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hajusteherkkä. Useita allergioita ollut aina lapsuudesta lähtien. En pysty myöskään pitämään kuin aitoja metalleja, on nikkeliallergia.

Taidan vaan olla herkempi kuin paksunahkaiset norsut...

Vierailija
15/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty myöskään pitämään kuin aitoja metalleja, on nikkeliallergia..

Mitkä ovat aitoja metalleja? Tarkoititko jalometalleja?

Vierailija
16/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monelle allerginen, useille ruoka-aineille, siitepölyille, huonepölylle, käytän allergialääkitystä pitkäaikaisesti, mutta kosmetiikkaa ja tuoksuja siedän. En voi käyttää kaulalla edes aitoja koruja, mutta laitapa muovikoru, niin ei ongelmia.

Vierailija
17/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kemikaaliallergia alkoi kun olin 19. Se johtui siitä, että silloisella poikaystävällä oli käytössä joku surf-tyyppinen vanha ja hajustettu pyykinpesuaine, joka lakanapyykissä köytettynä teki mulle ihottumaa. Ja kun en heti tajunnut, mistä se johtui, ärsytys lisääntyi ja hetken päästä kaikki hajustekemikaalit alkoi tehdä ihottumaa ja vähän ajan päästä moni muukin. Jouduin lopettamaan esim meikkaamisen kokonaan, shampoot ja pyykinpesuaineet ja lattiapesuaineet on oltava apteekkitavarqa.

Nykyään olen kyllä keski-ikäinen, mutta nykyään tilanne on mulla hanskassa, enkä enää saa ihottumaa kuin satunnaisesti. Pahempi ongelma on astmaattinen reaktio joihinkin hajuvesiin Ja edim ulkomailla kokolattiamattoihin, mutta nekin on yleensä vältettävissä.

Vierailija
18/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet vain räkivät ja niiskuttavat koko ajan eivätkä valita pienistä.

Vierailija
19/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 27, kun sairastuin hajuste/monikemikaaliyliherkkyyteen. Se tapahtui yhdessä yössä. Vasta herkistymiseni jälkeen tajusin alkaa miettiä yhteyttä kosteusvaurioon ja lopulta sellaiseksi asuntoni paljastui. Ennen sairastumista käytin hajuvettä, hajustettuja hiustököttejä ja käsirasvaa ja pesin pyykkini taloyhtiön pesulassa. Tupakkaa en ole koskaan polttanut. En taida sopia ap:n kuvailemaan profiiliin.

Vierailija
20/32 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan keski-ikäiset naiset ovat altistuneet jo monelle. Itselläni hajusteet ja tupakansavu alkoivat ärsyttää hengitystä vasta sen jälkeen, kun olin työskennellyt vuoden homerakennuksessa. Tuolloin lähti mm. ääni kokonaan yms.

En ole mikään diagnosoitu yliherkkä, mutta välttelen hajusteisia paikkoja ja ihmisiä. Onneksi pystyn.

T. Keski-ikäinen nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi