Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opintovapaalta uudelle uralle?

Matilda27
22.02.2020 |

Olen opintovapaalla tällä hetkellä työstä, joka on ihan eri alaa mitä nyt opiskelen. Ennen opintovapaatani, mulla oli ollut työssä aika hankalaa ajoittain. Välillä on niin kiire, että 2,5 ihmiselle riittäisi työtä mun omasta työstä ja keskeytykset työssä on päivittäistä , melu sisällä että ulkona (teen välillä myös ulkona työtäni). Sanallista seksuaalista ahdistelua sain välillä kokea, kunnes suutuin, jolloin se loppui tiettyjen ihmisten toimesta. Esimieheni on asiallinen, mutta ei oikein helposti lähestyttävä. Meillä ei töissä oikein HR-asioita kovin tunnollisesti hoida kukaan, joten kenenkään kanssa ei voi vaikeista asioista keskustella. Suoraan sanottuna minua ahdistaa ajatus töihin paluusta.

Sain kesätöitä uudelta alalta, jota olen opiskellut, mutta se olisi paljon huonompi palkkaisempaa. Meinasin kuitenkin, että olisin ottanut tuon uuden työn, koska hyvinvointini on tärkeämpää. Kysyin esimieheltä voisinko jatkaa vielä kesän opintovapaata, mutta hän kertoi että minua tarvitaan kesällä lomien tuurauksessa. Ymmärrän hänen pointin, mutta mietin irtisanoisinko itseni kokonaan tuon kesätyön takia hieman ennen opintovapaan päättymistä? Samalla saisin jalkaa oven väliin uudelle alalle, mutta toisaalta kesätyö on lyhyt aika. Kesän jälkeen opinnot olisi niin hyvällä mallilla jo, että voisin hakea uuden alan töitä. Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta, että vanha työ ei tunnu oikealta, mutta uusi ala ei vielä tarjoa "varmaa" pidempiaikaista työtä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla opintovapaan tai opiskelujen tavoite oli alan vaihtaminen, joten irtisanoin itseni, ennen kuin palasin takaisin vanhaan hommaan. Oli hyvä päätös.

Vierailija
2/6 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös päätavoite on muihin hommiin pääsemisessä. Irtisanon jossain vaiheessa toivottavasti. Opintovapaan idea kai on, että kuitenkin jäisi se takaportti eli mikäli uusi ala ei olekaan mieleinen tms. jäisi mahdollisuus palata. Toivon kyllä sydämestäni ettei tarvitsisi. Siellä menee henki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alalla työtä, niin irtisanoutuisin, menisin kesätöihin ja ottaisin riskin. Elämä kantaa kyllä.

Vierailija
4/6 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai opintovapaalla saa tehdä muille töitä?

Vierailija
5/6 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä elät syksyllä? Opintotuella? Jos olet aikuiskoulutustuella, niin se loppuu samalla kun työsuhdekin.

Vierailija
6/6 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyön pystyisin hyödyntämään osaksi opintojani. Syksyllä hakisin uuden alan työtä, koska opiskelua olisi enää niin vähän jäljellä.

Ap