Synnytin polikliinisesti 5 h sitten =) jälkisupparien takia valvon.
Hieno systeemi tuo pkl synnytys. Isi nukkuu nyyttisen vieressä ja kohta sinne itsekkin.
Kommentit (20)
Kumpi tuli? ja oliko helppo synnytys kun uskalsit noin pian kotiutua?
Nyt meillä toinen neito, vielä nimetön nuppulainen. Kiitos onnitteluista. Tässä käy vielä aikamoisia kierroksia ja ei oikein väsytäkkään. Tekisi mieli laittaa kuva noista kahdesta köllöttelijästä. Tyttö nukkuu isänsä kainalossa kapalossa =)
Muutama tikki tuli. Jälkisupistukset ovat hurjan voimakkaita.
Uskomatonta, että siellä on pieni 5 tuntinen vauva:´)
Näin keskikesän tyttö on tietenkin SUVI :)
mun 1v heräilee tuola enkä tiedäö mikä sillä on :(
Mies puhui keväällä Suvi Tuuliinasta, koska arveli tytön syntyvän ja LA oli juhannuksena. Ei mikään hullumpi ehdotus=) Tässä pää pyörällä kuinka nopeasti kaikki kävi. Itseasiassa kirjoittelin tässä meiliä ennen lähtöä ja palattiin nuppunen mukana ja taas koneella. Uni ei vaan tule ja parempi tämäkin kai on kuin kävellä taloa umpäri. Isi esitteli tyttöselle nsiksi kotiaan, tässä on sinun huoneesi ja tässä isosiksosi huone.. Mä olen aika onnellinen=))
Suvi Tuuliina kuulostaa kivalta! Tuuliina on ihan uus tuttavuus Tuulia on tutumpi ja nätti sekin.
En itsekään ole osannut koskaan nukkua synnytysten jälkeen (3 kpl) seuraavana yönä. Jotenkin on niin tunteet pinnassa ja varmaan hormonitkin jylläävät.
Voi kuinka ihanaa sinulla onkaan, vastasyntyneet ovat niin ihania, näyttävät ja tuoksuvat joltain toisesta maailmasta :)
Minä täällä hämmästelen uskallanko aamulla tehdä raskaustestiä, imetän vielä pienimmäistä (11kk) ja yhdet menkat olleet ja toiset jääneet tulematta... havahduin tähän eilen, neljäs lapsi ei oikeastaan enää kuuluisi suunnitelmiimme! Hui! Mutta viestisi sai muistamaan sen synnytyksen ja ensimmäisen kerran jolloin näkee lapsen.. sen hienompaa ei olekaan! Onnea vielä kerran!
Säästää sairaalakuluissa?
Kannattaa.
En saa nukutuksi sairaalassa ja pelkkää oleilua sielläkin on. Kipulääkettä voin napsia kotona ja sinne voi 24/7 soittaa jos jokin askarruttaa. Toki illalla käymme " näytillä" ja maanantaina lääkäri tekee tarkastuksen. Helppoa ja on meille hyvä juttu. Voin suositella.
ja systeemi on omalta kannaltani tosi hyvä, enkä enää uudelleenkaan jäisi sairaalaan, kun synnytän.
mutta voisiko joku ystävällinen valaista tyhmää..mikä on polikliininen synnytys??
syntymän jälkeen kotiin, eikä mene osastolle ollenkaan, vaan pääsee synnytyssalista kotiin.
lääkärinkäynnin takia, emme muuten ollenkaan käyneet vauvan kanssa " näytillä" .
Pitääkö siitä informoida henkilökuntaa etukäteen vai saako päättää tuntemusten mukaan synnytyksen jälkeen? Entä miten henkilökunta suhtautuu? Voiko joka sairaalassa synnyttää polikliinisesti (itsellä Kättäri-matka edessä syksympänä)?
Toinen tulossa, esikoisen kohdalla jo ajattelin polikliinistä synnytystä mutta kuulin että sitä ei oikein esikoisen odottajilta sulateta. En sitten selvitellyt enempää. Oleilua sairaalassa se oli, olimme Haikaranpesässä ja kävi siinä kertaalleen kätilö näyttämässä miten vauva pyyhitään, sitten katsottiin jotkut lähtöarvot mutta ei sen enempää.
Mä haluaisin kanssa synnyttää polikliinisesti, ja päästä kotiin lepäämään. Saa nähdä onnistuuko...
sairaalakuluista se ei ole kiinni, meillä kun on jo maksukatto täynnä joten se synnytys ei maksa mitään
sanoin synnyttämään mennessä että haluan kotiin synnytyksen jälkeen ja jos kaikki menee hyvin ja lapsi ja äiti voivat ok, ei esteitä ole.
Onko näin? En enää muista kauanko kesti että esikoinen kakkasi ja pissasi :) Muistelen että ekat kakat olisi tehnyt yöllä, syntyi 19:30 illalla.
Jos pitää odotella, niin tapahtuuko odottelu siellä synnytyssalissa vai mennäänkö siksi aikaa osastohuoneeseen?
t. sama joka kyseli edellisellä sivulla.
ja käsittääkseni jos tilaa on, niin synnytyshuoneessa saa olla koko ajan.
Tulipas lapselle kiva syntymäpäivä :)