Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitaloissa asuvat

Vierailija
22.02.2020 |

Suurin osa omakotitaloissa asuvista on 50- ja 60-luvuilla syntyneitä. On ollut vakityöt ja mahdollisuus ostaa talot, autot, kesämökit. Toisin kuin nykyajan köyhällä 80- ja 90-luvulla syntyneellä sukupolvella.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä vanhempiakin omakotitalo asujia- myös 40-luvuilla syntyneet ja sitä vanhemmat!

Vierailija
2/10 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten haukkuvat meitä nuoria, kun ei mennä töihin ja hankita lapsia tähän kurjuuteen. :(

Ei ole varaa kun suuret ikäluokat on keränneet kaikki isot rahat ja pitää muutenkin järjestelmää yllä joka sorsii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko unohtanut -90 -luvun laman? Todella moni tuosta ikäpolvesta menetti työpaikkansa ja luottotietonsa. Oikeastaan sen laman jälkeen ei ole enää ollut olemassa varmaa työpaikkaa, kenelläkään. Lainojen korot oli pilvissä, ostin itselleni yksiön vuonna 1991 ja lainani korko oli 14%. Onnekseni minulla pysyi työpaikka ja pystyin asunnon ostamaan. Olen siirtynyt vähitellen tuosta yksiöstä isompaan asuntoon ja nyt yli viiskymppisenä on omakotitalo, josta yhä velkaa. Kesämökistä ei olla edes haaveiltu koskaan.

Perintöjä emme ole saaneet mieheni kanssa emmekä tule saamaan.

Vierailija
4/10 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten haukkuvat meitä nuoria, kun ei mennä töihin ja hankita lapsia tähän kurjuuteen. :(

Ei ole varaa kun suuret ikäluokat on keränneet kaikki isot rahat ja pitää muutenkin järjestelmää yllä joka sorsii.

1960-luvulla syntyneet eivät ole suurta ikäluokkaa.

Vierailija
5/10 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten joku edes haluaa asua suuritöisessä omakotitalossa? Voisin halutessani hankkia sellaisen pk-seudulta perheelleni, mutta ei tulisi mieleenikään, vaikka lapsena sellaisessa asuin.

Vierailija
6/10 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se ap horisee. Meillä kolme korkeakoulutettua lasta, jotka syntyneet 70-luvulla. Kaikilla itse hankittu omakotitalo - tosin vielä osittain pankin omistuksessa. Koulutuksella ja työnteolla pärjää.

Vierailija
7/10 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 syntynyt ja meillä on nyt ollut okt 25 v. ”Kaikki” meni lamassa mutta aloitettiin alusta.

Mun lapset on 30-40v ja kaikilla rivariasunnot kivoilla alueilla. Vanhimmalla ollut jo yli 10 v, 2 nuorempaa hankkineet lähiaikoina. Ei yhtään tiukempaa kuin meillä aikoinaam

Vierailija
8/10 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin omakotitalossa asuminen on valintakysymys. Kerrostaloasunnot, rivarit ja omakotitalot maksaa saman verran. Meidän kunnassa ei edes ole paljon muita kuin omakotitaloja.

Vierailija
9/10 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Täällä asutaan uudessa talossa. 80-luvulla synnytty. Suoraan yliopistosta töihin ja sillä tiellä ollaan. Omakotitalossa on parasta lasten kanssa se, että voivat jo 4-vuotiana olla keskenään ulkona. Turvallinen naapuristo, metsää ja paljon kavereita. Joka talossa samanikäistä lasta. Ja vanhemmatkin meidän ikäluokkaa. Vaikeaa ois samaa kokea kerrostalossa. Hinta sama, jos uuden haluaa.

Vierailija
10/10 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten joku edes haluaa asua suuritöisessä omakotitalossa? Voisin halutessani hankkia sellaisen pk-seudulta perheelleni, mutta ei tulisi mieleenikään, vaikka lapsena sellaisessa asuin.

Mita suuritoista omakotitalossa on? Asun sellaisessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan