Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks nuorten aitien lapset sairastuu/kuolee niin usein? noita irc mammojakin on jo nelja ilmestynyt! Siitas saatte nuoret kun ette osaa hoitaa kakaroitanne!

Vierailija
25.06.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä mummu nyt nukkumaan kun tuntuu jo pipo kiristävän liikaakin.

Ei se kuule ikää katso, kenen lapsi sairastuu ja kenen ei.

Vierailija
2/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itseesi ja mieti että jauhat paskaa aikas vakavista aiheista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttamattomia, köyhiä, yh..

varmaankin sosiaalisia ongelmia ja päihderiippuvuutta ym..

Vierailija
4/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä kehtaaSillä ei oo mitään tekemistä asian kanssa että äidit ovat nuoria! Kysymys on jostain PALJON suuremmasta! Ja TODELLAKIN;HAISTA PITKÄ VITTU!!!

Vierailija
5/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap =25v, joten ei mikään mummo

Vierailija
6/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap ei kirjoittanut kuin ekan viestin. olen oikea ap ja olen 34

Vierailija
7/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

.. Siitäs saatte nuoret kun ette osaa hoitaa kakaroitanne!

Vierailija
8/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,tuo oli kyllä aika kova veto!! toivottavasti omat lapsesi eivät koskaan sairastu vakavasti niin että henki on kyseessä!!

Vierailija
9/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä SINÄ AP heidät edes rauhaan!

Vierailija
10/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkös muuten ap, että usein juuri näiden NUORTEN lapset tuodaan herkemmin ja useammin ja jopa kärkkäämmin lääkärille, jolloin huomataan useammin lapsessa jotain jos on.

Kun taas... Nämä niin kokeneet vanhukset eivät vie lastaan lääkärille koska *se on vain ohimenevä vaihe, kyllä se siitä, tuommoinen meidän pekka-erkkikin oli jne*

Ottaen huomioon että lääketiedekin on kehittynyt kovasti ja vasta nyt ruetaan huomioimaan useampia haittoja ja vaikutuksia lastemme kasvatuksessa.

Tästä voi tosin olla hyvinkin monta mieltä, mutta tässä yksi myös.

Vierailija
11/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kertovat avoimesti asioistaan, lapsistaan, kun taas vanhan kansan elätit elävät TÄYSIN omaa perhekohtaista elämää.

useat vanhemmat ihmiset ovat menettäneet lapsensa, siitä ei vain " sovi" puhua.

Vierailija
12/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaa. Huuto on koliikkia, keltaisuus normaalia äidinmaitokeltaisuutta, pulauttelu asiaankuuluvaa pikkuvauvoilla, pissa tummaa ihan vaan liian vähäisen nesteensaannin takia, maha pullea koska vauva saa liikaa rintamaitoa ja kakat rasvaisia samasta syystä.

Terveyskeskus ei kelpuuttanut vauvaa lääkärille koska niin pienet hoidetaan neuvolassa/synnärillä, synnärillä ei otettu vastaan kun sinne soitin koska mulla ei ollut neuvolan lähetettä, ja terkkari neuvolassa ei uskonut että vauva on sairas. Nuorelle äidille vaan ottaa äitiys liian koville, vauvat kun huutavat ja ovat vaativia... Ja kyllä se huutovaihe ohi menee kun vauva kasvaa isommaksi. No meni ohi joo, sen jälkeen kun lapsi sai maksansiirron...

Rexus:

Kun taas... Nämä niin kokeneet vanhukset eivät vie lastaan lääkärille koska *se on vain ohimenevä vaihe, kyllä se siitä, tuommoinen meidän pekka-erkkikin oli jne*

.

Vierailija
13/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella tapaa valveutuneempia! Ne on nimittäin kasvatettu ajattelemaan itse ja saamaan suunsa auki jos on jotain sanottavaa.

Mutta alkuperäiseen kysymykseenkin olis vähän sanottava, nimittäin nainen (kuin ei mieskään) EI OLE SUKUKYPSÄ heti kun hormoonitoiminta on alkanut. Eli vaikka kuukautiset on jo, oma maksa ja munuaiset ym. ei ole vielä aikuisen. Eikä ruumis ole siksi vielä valmis vauvan kasvattamiseen.

Siksi ei kannattaisi saada lapsia ennenkuin 20-22 -vuotiasta lähtien. Vaikka olisi henkisesti jo aikuinen aiemminkin!

Toisaalta, jos jollain on karmavelkaa maksettavana ja aikoo syntyä vaikeuksien keskelle saadakseen sen maksettua, ja sinulla ei myöskään ole mitään sitä vastaan että juuri sinä olet sairaan lapsen äiti, niin....

Vierailija
14/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä noin 50 äidistä suurin osa on päälle 30-vuotiaita, ehkä kolmannes päälle 40-vuotiaita. Harva on mua nuorempi, ja mulla on ikää 26.

Yleisesti ottaen nuoret varmaan enemmän kirjoittavat nettipäiväkirjoihin ja harrrastavat tuota galleriaa. Suurin osa sitä paitsi suree ei-julkisesti.

Sairaalassa olen viettänyt paljon aikaa, ja siellä suurin osa vanhemmista on ollut kyllä minua iäkkäämpiä, hyvin harvoin siellä on ollut teini-vanhempia. Enemmän siellä on ollut maahanmuuttajiakin, kuin teinejä tai hyvin nuoria vanhempia. Ja kokemusta on monesta eri sairaalasta ja monesta eri osastosta.

Vierailija
15/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nämä mammat ym. ovat tosi nuoria....

Vierailija
16/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yleensä nuoremmat äidit (alle 30-vuotiaat tässä tapauksessa) ovat paljon paremmin perillä siitä, mitä heidän lapsensa sairauteen kuuluu, missä hoidoissa he käyvät, mitä lääkkeitä syövät, mitä on sivuvaikutukset jne jne.

Mä toimin itse vertaistukiryhmän vetäjänä, ja siellä olen huomannut, että noin 40-vuotiaat on yleensä vähän enemmän " pihalla" tai suurpiirteisempiä, kun taas nuoremmat vanhemmat ovat aivan hirveän tarkkoja siitä, että tietävät ns. kaiken lapsensa tilastaan, osaavat selittää kaikki toimenpiteet todella tarkkaan, kaikki lääkkeet on lääkeaineita myöden tiedossa ja se, että mitä ne aiheuttaa tai auttaa. Ja nuoremmat vanhemmat myös etsivät paljon aktiivisemmin tietoa netistä ja ulkomailta. He myös puhuvat lapsensa sairauksista avoimemmin. Olen myös huomannut sen, että nuoremmat useammin palaa loppuun, koska he ovat niin hirveän tunnontarkkoja lapsensa hoidosta ja siitä, että eivät voi jättää lastaan yksin. Ja senkin olen huomannut, että nuoret ehkä useammin lähtevät itse etsimään vertaistukea.

Tämä on siis minun kokemukseni, mutta poikkeuksia on aina varmasti.

Itse olen sairaan lapsen vanhempi, ikää on 33 ja ammattina sairaanhoitaja. Olen siis aika monelta kantilta asiaan tutustunut.

Vierailija
17/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi koska jossain irc-galleriassa on ollut muutama nuori äiti, joilla on sairas lapsi, voimme vetää johtopäätöksen että nuorten äitien lapset sairastuvat ja kuolevat useammin :D

Voi jee mitä tilastotieteilijöitä te olette...

No mut hei, mä keksin! Mä tiedän monta urheilijaa, joille on tullut sairas lapsi tai lapsi on kuollut. Miten onkin, että aina urheilijoiden lapset sairastuu tai kuolee...? Jättäisivät se naurettavan hikoilun, ja keskittyisivät lapsiinsa!

Vierailija
18/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan vanhemmat äidit ja isät paneutuvat lapsensa asioihin tiiviimmin ja syvemmin. Nuoret eivät ehkä uskalla kysellä, koska pelkäävät vaikuttavansa turhan tietämättömiltä.

Vierailija
19/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka minä tunnen, niin kyllä se on nuoremmasta päästä jotka tietää tarkkaan lapsensa lääkket ja hoidot ja sairaudet. Tai siis sanotaan noin 23-30-vuotiaat. Sitä nuoremmista en osaa sanoa. Mutta tän ikäisiltä tulee aivan kaikki tiedot kuin apteekin hyllyltä ja näiden joukossa on mun mielestä huomattavasti enemmän sellaisia, jotka nimenomaan kysyy ja selvittää itsekin. Ja senkin olen huomannut, että kyllä ne on yleensä ne 20-35-vuotiaat jotka viettää joka hetken lastensa kanssa sairaalassa, sitä vanhemmat on enemmän pois.

26

Vierailija
20/23 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain yksi lapsi, ei ole mitään estettä viettää sairaalassa aikaa vaikka aamusta iltaan.