Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vttu mä hajoan tähän puoli vuotta jatkuneeseen syksyyn!

Vierailija
21.02.2020 |

Muita?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa sää on koko ajan sahannut. Täällä ei ole oikein talvi, syksy tai kevätkään. Ensi viikolle lupaa taas lumisadetta ja pakkasta. Ilmastonmuutos on kyllä ihan tosijuttu, ei tämmöisiä talvia ollut ennen 2000-lukua kovinkaan usein. 

Vierailija
2/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut auringosta☀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on aivan parasta. Ei tarvitse syväjäätyä. Vihaan lunta, jäätä ja pakkasta. Nyt olen voinut lenkkeillä koko talven eikä ole tarvinnut pukeutua michelinukoksi. Suhteellisen kevyellä lenkkivarustuksella pärjää. Vihaan myös hiihtoa yli kaiken. Eli ei ole vaihtoehto kuntoilumuodoksi. 

Vierailija
4/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa sää on koko ajan sahannut. Täällä ei ole oikein talvi, syksy tai kevätkään. Ensi viikolle lupaa taas lumisadetta ja pakkasta. Ilmastonmuutos on kyllä ihan tosijuttu, ei tämmöisiä talvia ollut ennen 2000-lukua kovinkaan usein. 

Ehei .. ole. 

Tämä juttu on kuultu jo vuosia sitten.

Zinc

Vierailija
5/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkut auringosta☀️

Ai auringosta, mahtaa olla kuuma?

Vierailija
6/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä haluan metrin lunta, niin voin mennä Lappiinkin. 

Jos olis vielä 10 astetta lämpöisempää, niin olis vielä parempi.

Zinc

Vierailija
7/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas rakastan syksyä ja juuri tällaista talvea. Ainoastaan ahdistaa luonnon takia. Mutta oma talvi on 10+++

Vierailija
8/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan ekan lumettoman/lähes lumettoman talven muistan että olis ollut 2006-7, ja sittenhän näitä on ollut niin monta että olen lopettanut laskemisen.  

- Oulusta myös

Vierailija
9/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Rovaniemellä on ollut ihan kiva talvi. Välillä oli vähän märkää, mutta nyt on taas pikkupakkanen. Lunta on enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
10/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

elähän hättäile, eihän tässä mene kun hetki ja on jo kevät. tomaatin taimet pilkistää jo mullasta....

Vierailija
11/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää mitä te narisijat kaipaatte talvesta

-palelemista

-liukkautta

-lumitöitä

-isoa sähkölaskua lämmityksen takia

-kulkemisen vaikeutta, kun ei ehditä aurata

-auton ikkunan skrabaamista ja lumesta puhdistusta

Vai mitä muuta?

Vierailija
12/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä sataa ja sataa ja sataa.. Välillä poutapäivä millon voi jopa käydä ulkona lenkillä ja sitten taas sataa, sataa.. Ei ole paljon kiinnostanut ulkona käydä tämän pskatalven takia. Masentaa ja vtuttaa jatkuva pimeys ja sade. Muutama hassu luminen pakkaspäivä on sentään ollut piristämässä ja kannustamassa ulkoilemaan.

En voi ymmärtää kuka tykkää jatkuvasta sateesta, tuulesta ja pimeydestä. No, ehkä sopii suomalaiseen mielenmaisemaan, mut porukka liikkuu paljon vähemmän, kuin liikkuisi kunnon talven aikana.

Vierailija
13/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras talvi ikinä, olen kulkenut Converseissa koko vuoden. Ei ole tarvinnut palella, ei liukastella, ei kerrospukeutua. Sadepäivänä otan sporan suoraan ikkunani alta.

Lisää tätä. En kaipaa lunta mihinkään.

Vierailija
14/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sää on vain tällainen.

Vierailija
15/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on ihan se ja sama. Käyn ulkona muutenki niin haroin ja usein muutenki vasta illalla jolloin on jo pimeää. Vasten tahtoaan työttömällä kun ei paljoa menoja ole. Ikkunoista ei tule valoa edes kesällä sisään.

Vierailija
16/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä sataa ja sataa ja sataa.. Välillä poutapäivä millon voi jopa käydä ulkona lenkillä ja sitten taas sataa, sataa.. Ei ole paljon kiinnostanut ulkona käydä tämän pskatalven takia. Masentaa ja vtuttaa jatkuva pimeys ja sade. Muutama hassu luminen pakkaspäivä on sentään ollut piristämässä ja kannustamassa ulkoilemaan.

En voi ymmärtää kuka tykkää jatkuvasta sateesta, tuulesta ja pimeydestä. No, ehkä sopii suomalaiseen mielenmaisemaan, mut porukka liikkuu paljon vähemmän, kuin liikkuisi kunnon talven aikana.

Metallimusiikin suurkuluttajana tykkään. <3

Vierailija
17/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lenkkeillyt enemmän kuin aikoihin, kun ei ole tarvinnut pukeutua koko vaatevarastoon, ei pelätä liukkautta eikä keuhkojen pettämistä pakkasen takia. Iho voi hyvin, nivelet ei ole ollenkaan niin kipeät kuin yleensä, olen pirteä ja jaksan tehdä jopa pientä remonttihommaa. Lasien läpi näkee kun eivät huurru/jäädy, tukka ei ole sähköinen, lämmityskulut on pienet, lumikolaa ei ole tarvinnut käyttää, autolla pääsee liikkeelle ilman puolen tunnin hangesta kaivamista ja ikkunoiden rapaamista. IHANAA!!! En kaipaa lunta enkä pakkasta yhtään, pari viime talvea oli täyttä h.....tiä sen lumen takia. Ja kohta on kevät, väriä, aurinkoa, uutta elämää <3 Mulle riittäisi kolme vuodenaikaa hyvin; kevät, kesä ja syksy.

Vierailija
18/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hajosin jo.

Vierailija
19/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu pohjois atlantin oskillaatiosta joka aiheuttaa lämpimän ilmavirtauksen atlantilta

Nykyinen vaihe on positiivinen:

"201912    1.20

202001    1.34"

https://www.ncdc.noaa.gov/teleconnections/nao/

Vierailija
20/39 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lenkkeillyt enemmän kuin aikoihin, kun ei ole tarvinnut pukeutua koko vaatevarastoon, ei pelätä liukkautta eikä keuhkojen pettämistä pakkasen takia. Iho voi hyvin, nivelet ei ole ollenkaan niin kipeät kuin yleensä, olen pirteä ja jaksan tehdä jopa pientä remonttihommaa. Lasien läpi näkee kun eivät huurru/jäädy, tukka ei ole sähköinen, lämmityskulut on pienet, lumikolaa ei ole tarvinnut käyttää, autolla pääsee liikkeelle ilman puolen tunnin hangesta kaivamista ja ikkunoiden rapaamista. IHANAA!!! En kaipaa lunta enkä pakkasta yhtään, pari viime talvea oli täyttä h.....tiä sen lumen takia. Ja kohta on kevät, väriä, aurinkoa, uutta elämää <3 Mulle riittäisi kolme vuodenaikaa hyvin; kevät, kesä ja syksy.

Sama juttu. Haaveillut muutaman vuoden keski-eurooppaan muuttamisesta, jos siellä olisi paremmat kelit. Mutta toisaalta, jos tämmöisiä talvia olisi jatkossakin, ei tarvitse muuttaa. Voi todella käydä lenkillä koko talven. Lumitalvena ei viitsi edes ulos mennä tai jos on pakkasta mallia 20 astetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi